Страница 1 от 4

как пали при -20

Публикувано на: 25 Яну 2010 14:40
от p_zarkov
Иде реч за дизелите Д4Д,но ако искат и другите да споделят !
Питам защото сутринта май беше най-студено от тези дни и въпреки че подгрях севщите 2 пъти като завъртях сякаш мотора бе блокирал-хлъц,хлъц,бръм,връм,лампитр по таблото взеха да примижават и таман си викам днеска май пеша ще ходи и тя взе че запали! До сега при показатели на термометъра -12 градуса палех по същият начин но дост апо бързо и по таблото всички светеше нормално.Да кажа че не бях карал 2 дена(според мен и това влияе) .Акумолатора го купих миналата зима и е още гаранционен. Колата е Авенсис версо 2000 Д4Д 2003г на 198 000 км(реални).Сега навън е -14градуса, часът е 14 и немам никакви грижи с паленето дори когато е студена подгрявам веднъж и пали.

Публикувано на: 25 Яну 2010 14:44
от miLen4o
Карина 1997г. 2.0 ТД при -18 пали по добре отколкото като е по топло.Запалва от раз,а като е по топла върти половин или цял оборот.

Публикувано на: 25 Яну 2010 15:23
от p_zarkov
Един познат от Орешака има една корола дизеларка на 20г сега в студа пали по-добре о тколкото в топло време !

Публикувано на: 25 Яну 2010 15:36
от reedy
Д4Д палят така.... smile.gif smile.gif ,аз имам Корола 2-116-малемале,сутринта беше трагедия....

Публикувано на: 25 Яну 2010 15:50
от slowtraveler
Днес сутринта и бензинката запали по-трудно.
Обикновено пали на четвърт оборот, а днес при въртене 1.5 сек не запали.
Второто въртене запали веднага (под 1сек).
Не бе палена 14 дни, а днес температурата бе -19С...
Само дето LCD дисплеите бяха мноооого изстинали и мудни - RDS на радиото бе почти нечитаемо, щото докато изобрази буквите, и надписа се сменил biggrin.gif
През деня - никакъв проблем, но тя по принцип много трудно изстива...
Практически след 5 часа престой на място (преди това двигателя си бе загрят до нормална температура) и изминаване на 100м, температурата влиза в нормалния сектор... Така-че последващите паления не се броят - двигателя вече не е бил -19С а сигурно 20С...

Публикувано на: 25 Яну 2010 15:51
от NIXON
reedy написа:Д4Д палят така.... smile.gif smile.gif ,аз имам Корола 2-116-малемале,сутринта беше трагедия....
С д4д съм- Авенсис, 2001г. и вчера запали при -12 с едно подгряване
и въртене на стартера около 5 секунди, но се тресеше като "Икарус"
/ цитирам Мечо Кух/ докато стабилизира оборотите.

Публикувано на: 25 Яну 2010 16:10
от vladimmir
При -22 миналата зима никакви проблеми , с 1 подгряване. :thumbsup:

Публикувано на: 25 Яну 2010 16:15
от tihomirn
8 часа сутринта -15 градуса с едно подгряване малко по шумна докато разкара маслото.2.2 д4д 2006г. около 2сек. въртене и запали после през деня без проблем.

Публикувано на: 25 Яну 2010 16:19
от reedy
NIXON това имах предвид... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 25 Яну 2010 16:22
от Creep
Чисто нова Corolla 1.4 D4D (на под 3500 км), карана само със скъпата нафта на ОМВ, запали (с едно подгряване, с не по-дълго въртене от предните сутрини), но пък работеше като трактор за известно време докато стабилизира на 1100-1200 оборота. Показание от вградения дачик: -15С.

Колата не беше карана събота и неделя.

Иначе и Optitron уредите (дисплеят) бяха със забавено изгасване, едва ли не при сменящи се надписи, "картинките" се наслагваха една върху друга wacko.gif

Публикувано на: 25 Яну 2010 16:31
от p_zarkov
Ох и Нане е зле...... laugh.gif laugh.gif че и Вуте май......... biggrin.gif

Публикувано на: 25 Яну 2010 17:07
от desotodorov
p_zarkov написа:Един познат от Орешака има една корола дизеларка на 20г сега в студа пали по-добре о тколкото в топло време !
Ами - така е - и аз имах ТД от старото поколение преди - на -23, не помня кога беше 2004-2005 зимата май, палеше от 1/4 оборот, като е нормално - от малко повече, а като е загряла и трябваше въртене.
И ФсъшноС - така се получава, когато ДВГ е на доста километри, но все още коНпресията му е над необходимия и достатъчен минимум за нормално запалване, а подгрева му работи нормално. При -20 - хлабините в помпата стават такива - все едно е на 1000км и двигателя пали като за 1000 километров, съответно - като загрее - вече почва да пада налягането на горивото...някой колеги в по-напреднала фаза - лятно време като угасят от загрял двигател - след това няма палене - поливат помпата със много и студена вода, и чак тогава става работата...тоя симптом е гаранция за скорошна смърт на дизела. При новите ДВГ - вече не е така - разни датчици, мерят обороти на валовете един спр. друг - и си иска поне 1-2 оборота :)

Публикувано на: 25 Яну 2010 17:11
от Petrov_gb
И аз запалих трудно с моя Д4Д 2.0 Дизел 2006г. тази сутрин при -17.

С 2 подгрявания и при първото завъртане работеше на 500 оборота и бръмчеше като трактор и изгасна щом върнах ключа. Но при второто след 2 секунди въртене си захапа и стабилизира на 1-1,2к оборота. Малко се притисних в началото и мисля че трябва да си проверя свещите.

Публикувано на: 25 Яну 2010 17:43
от nenko70
Моят AURIS с 2.0 D4D е с бутон. Подгряването си го определя сам.
Днес в София беше -12 и ми направи впечатление, че подгряваше значително по-дълго от обикновено.
Запали без никакъв проблем и не ми направи впечатление мотора да е по-шумен или да вибрира повече от друг път.
В момента зареждам нафта само от Еко.
Преди време имах сериозен проблем с нафтата(V-Power) на от Шел бензиностанция. Колата палеше при 5 градуса от третия път. Откакто зареждам от Еко нямам никакви грижи. Нафтата(EuroDisel) им е по-евтина и не съм забелязал да ми се е качил разхода сравнен с "прехваленото" гориво, уж контролирано от Шел. Не казвам, че на всички франчайзингови бензиностанции - Шел, горивото е скапано, но щом на някои от тях може да се продават скапани горива, аз ги слагам под общ знаменател и не зареждам там.

P.S.
Скапаната нафта я налях от Шел на Цариградско шосе, посока Центъра. Срещу окръжна болница.

Публикувано на: 25 Яну 2010 18:27
от TATI
Събота, 8 сутринта, Варна, вятър и прочие, минус 13 или 14, палим с едно подгряване на четвърт. Няколко минути тракаше доста. Тръгнах към Бургас и до там едва стигна средата на температурата си - Авенсис 2.0 Д4Д 2005. Вървеше (все още е така) мнооого мудно, сякаш нафтата беше (сигурно още е така) гел, а не течност. Пътя до Бургас няма да го коментирам. От там на магистралата и чак към Пловдив се поотпуши малко да върви като хората, ама там пък беше -1 само - лято направо. Днес в София, палене без грижи, но пак малко мудничко си върви. Иначе е обслужена миналата седмица с нови масло и филтри. Като зареждах днес се загледах в пистолета какво пуска и не ми хареса много много, а и помпата на колонката бая се зореше.