Страница 1 от 2

Скъсана подгряваща свещ

Публикувано на: 24 Яну 2010 20:54
от niksansss
Ако някой знае някое сервизче в което могат да опитат да ми извадят скъсаната подгряваща свещ без да се сваля главата на мотора моля дайте ми координати за това място!!!

Публикувано на: 25 Яну 2010 09:34
от martod
Колега, направи една снимка да видим за какво иде реч...
Пиши и от къде си, че може да си от Варна, а аз да знам сервиз в Петрич, което няма да те грее... biggrin.gif

Публикувано на: 25 Яну 2010 10:32
от Petar
Mislia 4e s razbrobivane na ostatyka ot svehta hte stane no pak e hubavo maistor dago pravi .Taka ina men mise behe skysal bolt is tynka borgia brobih rezbovanata mu 4ast i stana

Публикувано на: 25 Яну 2010 10:46
от neznaiko
Друг вариант е със заваряване на допълнително тяло отгоре, което се захваща и се развива остатъка. Не знам колко е приложимо в дадения случай, предвид материала на свещта и колко навътре е остатъка от нея. Трябва специалист да каже.

Ако при пълно разпробиване има опасност да попаднат стружки в двигателя и ако конфигурацията на остатъка от свещта позволява, то може да се направи частично пробиване т.е. глух отвор, да се нареже лява резба и там да се навие винт, който при натягане да развие свещта.

Публикувано на: 30 Яну 2010 14:37
от niksansss
Благодаря ви че ми обърнахте внимание все пак,ама реших да го направя по класическия начин със сваляне на главата.Казаха ми компетентни лица ,че така е най безопасно за главата.Е! Няма да е полезно за портфейла ама какво да се прави,съдба dry.gif

Публикувано на: 30 Яну 2010 14:46
от slowtraveler
Правилно са ти казали, но по принцип се ползват (и се продават) 'свински опашки' (bolt extractor) - специален инструмент за развиване на скъсани болтове, шпилки и т.н.
Представляват конусен инструмент, с лява витка (не е точно резба, а канали), който е доста здрав - инструментална стомана, и се заклинва в предварително подготвен отвор.
Но ако се натроши свещта, пак трябва да се отваря глава...

Изображение

Публикувано на: 01 Фев 2010 00:46
от niksansss
Колега за свинските опашки ми казаха,че при мене няма да се получи,защото самата свещ е с много тънка стена и щяла да се раздуе при затягането на опашката и до там,но все пак благодаря за вниманието.Вече си поръчах гарнитура и комплект за главата и тази седмица главата заминава на ерозионната машина,тя със сигурност ще се справи със скъсаната свещ.

Публикувано на: 01 Фев 2010 12:59
от Kiki
А и тези опашки много лесно се чупят и става още по-голяма мазало.

Публикувано на: 01 Фев 2010 13:06
от slowtraveler
Чупят се ако са китайски...
Свестните са много здрави.
Но разбира се трябва да действаш с правилния инструмент, а не да ги усукваш настрани с някое ключенце...
Самия факт, че веднъж си скъсал метала при първия опит да развиеш означава, че дадената сглобка е трудно развиваема, така-че усилието също е значително.
То и свредлото се чупи ако не го използваш правилно :thumbsup:

Публикувано на: 01 Фев 2010 20:58
от beri1

Публикувано на: 02 Фев 2010 09:57
от Kiki
Къде го този майстор с тези приспособления в БГ? mad.gif

Публикувано на: 02 Фев 2010 15:39
от jim_beam
и аз ядох това дърво с mb220d очиларка,това със свинските опашки направо го забрави.опитаха го но нищо не става,даже има опасност да се спука главата.
за да не се случва спазвайте 2 неща:
1. щом ви изгори свещ я сменете колкото се може по-бързо
2. не взимайте марка bosch,големи боклуци взеха да продават.препоръчвам ви beru!

Публикувано на: 02 Фев 2010 20:49
от diver
Май тва на МБ си им е болка. Последно заради подгряващи свещи на един петак сменях бренери по 220 кинта парчето. Отделно останалото по главата ... Стъпи ми тънко. Къде 2.5К... После японките били скъпи за подръжка. Старлета ми струваше 0лв. Карината освен консумативите - 0лв. Маздата МХ 0лв, Суифта на жената един радиатор изгнил 200лв нов и лагер 60лв.... Мъка...На всички като километри им навъртях повече от на мерцедеса...

Публикувано на: 02 Фев 2010 21:13
от beri1
Голяма болка особенно при CDI, що се отнася до инструмента който прави операцията (безкръвна) има го и в БГ сервизите. smile.gif

Публикувано на: 02 Фев 2010 21:19
от Uncle Dido
Последната такава свещ дето развих - заварена гайка за свещта, непрекъснато подгряване на мотора и яко попръжни. biggrin.gif

Четвърт оборот напред - един назад - много гърч, но стана и то без да завлече резбата - късмет.

Със свинска опашка не става - раздува свещта и заклинва съвсем в алуминия.