Страница 1 от 2

купих си тoйота land kруисер и имам няколко въпроса?

Публикувано на: 23 Яну 2010 19:06
от stani88888
Колата е 2008 година, 3000 дизел,автоматик.Понеже до сега сам карал само леки автомобили не съм запознат със следните неща и сте се радвам да ме образовате малко.1 има един бутон на които писе 2 strt нямам идея за какво е!!! 2 на скоросня лост има 4d,3,2 и L при какви ситуации да включвам L и каква е точно функцията му? 3 Mога ли да карам колата дълго време с включен блокаж и с по висока скорост?

Публикувано на: 23 Яну 2010 19:34
от kando
2 на скоросня лост има 4d,3,2 и L при какви ситуации да включвам L и каква е точно функцията му?
L е LOW което кореспондира с 1ва скорост или буквално - ниска. Идеята е ако на определено място, за off-road, голям наклон, лед и тн. и трябва ниска предавка. Същата е и идеята на 2 и 3- 2ра и 3та скорост. Там където пише 4d е същото, но мястото е по широко защотот в лявата му част си на 4та, а ако го преместиш на дясно става D- drive, което вече е автоматика.
Тези можеш да ги използваш и ако искаш да си поизпържиш мотора повече от kick-downa, тоест слагаш на L до прекъсвач, 2 до прекъсвач, 3 да прекъсвач, 4..... и накрая D за да не изгасне мотора и вече си на 200+.....
3 Mога ли да карам колата дълго време с включен блокаж и с по висока скорост
Аз знам, че няма ограничение за времетраенето на шофирането с включен блокаж, но пределната скорост с която трябва да се кара е 40km/h. А то и не виждам защо би ти трябвал блокаж, ако терена позволява по висока скорост.

Публикувано на: 23 Яну 2010 22:38
от stani88888
благодаря за изчерпателния отговор. Имаш ли идея бутона 2 strt за какво е

Публикувано на: 23 Яну 2010 22:45
от lewstherin
Според гугъл е бутон за потегляне на втора скорост, ако например си затънал в кал

Публикувано на: 23 Яну 2010 22:51
от stani88888
благодаря за бързия отговор

Публикувано на: 24 Яну 2010 19:47
от c
точно за потегляне от 2 скорост е, при различни ситуации
що се отнася до блокажа на централния диференциал до колкото си спомням в книжката пишеше, че може да се използва при дъжд и сняг и нямаше ограничение на скоростта.
L, 2,3 .. може да ги използваш зимата при спускане на стръмен наклон. Така може да спускаш на 1, 2-ра 3-та без да се засилва колата. Доста е удобно, защото може да си ги включиш в движение при нужда и да намалиш скоростта без спирачка(и без съединител както е при ръчните)
колега нямаш ли книжка на колата?

Публикувано на: 24 Яну 2010 21:25
от БОРИСЛАВ
доколкото знам със блокажа не е желателно да караш на висока скорост

Публикувано на: 24 Яну 2010 22:23
от slowtraveler
На Равката мисля, че блокировката се самоизключваше при 40км/ч.
Предполагам, че и на крузъра е така. Затова сигурно пише, че няма проблеми скоростта - практически за безопасността на механиката се грижи електрониката.

Публикувано на: 25 Яну 2010 13:06
от c
на някои блокажа е с малкото лостче и не вярвам да се изключва
на тези които е с бутон, може да е мислено нещо
има ограничение относно скоростта свързано с оборотите на двигателя, когато си на L, 2, 3 и съответно на понижаващите предавки
лошото е че с включен блокаж се кара много трудно в града biggrin.gif острите завои се вземат доста по-трудно, а понякога невъзможно

относно блокирането на задния диференциал, там пише да не се използва при скорост над 8км/ч

Публикувано на: 30 Яну 2010 13:12
от shoker
Крузера е постоянно 4х4, така че много рядко ще ти се налага да използваш някоя от блокировките (те са основно за извън пътя). Избягвай да караш дълго време с блокиран централен диференциал, още повече че се влошава и управляемостта на колата. Включвай го само при тежки терени докато излезеш от ситуацията. Освен това имаш и блокировка на задния диференциал, но хубавото в случая, е че те е електронна и няма да я мислиш wink.gif.

Публикувано на: 30 Яну 2010 21:11
от c
shoker написа:Крузера е постоянно 4х4, така че много рядко ще ти се налага да използваш някоя от блокировките (те са основно за извън пътя). Избягвай да караш дълго време с блокиран централен диференциал, още повече че се влошава и управляемостта на колата. Включвай го само при тежки терени докато излезеш от ситуацията. Освен това имаш и блокировка на задния диференциал, но хубавото в случая, е че те е електронна и няма да я мислиш wink.gif.
може ли да разясниш малко какво е това електронно блокиране на задния диф?
ако може да се вярва на книжката съществуват ланд крузери, които не са постоянно 4х4 ohmy.gif biggrin.gif :help:

Публикувано на: 01 Фев 2010 12:18
от shoker
Ами най-просто казано, когато едното от задните колела ти превърти се прехвърля въртящ момент към другото...

4x4 2nd START блокиране на диференциала

Публикувано на: 03 Фев 2010 14:17
от raimchakar
Здравейте,

аз имам ЛК 90 3.0 ТД автоматик.
Мисля, че както и при мен колата всъщност е с задно предаване а 4х4 се включва с малкото лостченце.
2nd START е бутон за тръгване директно на втора без да минава през първа. При сняг или малко кал :)
Когато превключа на 4х4 волана се ограничава от към завиване и е добре за по-прав път и максимална скорост до 100км/ч(аз така карам). Когато превключа на 4х4 с блокаж наистина трябва да се кара не повече от 40км/ч(даже е много, щото това се ползва когато искаш да се измъкнеж от някво кофти място или се изкачваш дето се вика оффроад tongue.gif ). Допълнително като се ключи и бутона пълно блокиране наистина си :censored: мамата. Имаш чуството че ще се скъсат полуоските tongue.gif .

За повече информация мисля, че може да търсиш в офф-роад форум :thumbsup:

Публикувано на: 03 Фев 2010 17:39
от shoker
Land Cruiser 120 си е постоянно 4х4....

Публикувано на: 04 Фев 2010 09:32
от reedy
И 90-тката е постоянно 4Х4 laugh.gif laugh.gif laugh.gif