Страница 1 от 2
шум в скоростната кутия-какво следва?
Публикувано на: 20 Яну 2010 20:10
от sveto2000
Имам шум в скоростната кутия,какъв ремонт следвва да направя,и на каква цена

Публикувано на: 20 Яну 2010 20:37
от zi_zi_top
Какъм е шума? Дай подробности.
Доколкото се ориентирам от подписа ти, този Авенсис съм чувал, че има често проблеми с 5-та скорост.
Публикувано на: 20 Яну 2010 22:10
от slowtraveler
Колега, смешно ще е да ти отговорим за каква цена става въпрос, ако колата не е диагностицирана....
При мен шума от скоростната кутия струваше 1280лв....
Диференциал + 2 лагера на вторичния вал...
Публикувано на: 21 Яну 2010 09:02
от shtephan
slowtraveler написа:Колега, смешно ще е да ти отговорим за каква цена става въпрос, ако колата не е диагностицирана....
При мен шума от скоростната кутия струваше 1280лв....
Диференциал + 2 лагера на вторичния вал...
И от какво естество беше шума,ако си спомняш.Предполагам при подаване и отнемане на газ щом е диференциала,а лагерите са сменени попътно докато стигнат до него при разглобяването.
Публикувано на: 21 Яну 2010 11:41
от slowtraveler
Разбира се, че си спомням - ромолене/виене, което се усещаше особено при около 40км/ч.... При каране по инерция ромоленете/виенето оставаше.
Лагерите също бяха заминали, а не бяха заменени профилактично.
Публикувано на: 21 Яну 2010 13:25
от shtephan
Усещам тук на едната едно виене ,при около 70-90 на пета а може и на четвърта не съм сигурен,странното е ,че при спускане с изключена скорост пак се чува същото.Което ме навежда на мисълта за диференциал,лошото е ,че трябва да се свикне с шума на колата за да се разграничи подвиването и даже и да я закарам ще кажат ,че нищо не се чува.Затова питам за нещо като предистория на проблема.
Публикувано на: 21 Яну 2010 13:52
от slowtraveler
При мен се разви така:
Изминах дълъг път зимата (500км), през който не усетих нищо - скоростите бяха по-високи, и фоновия шум също бе висок (киша)...
На другия ден в града като се разчистиха пътищата, усетих сравнително грубо виене(ръмжене) особено при скорост около 40км/ч, но се усеща почти до самото спиране. Пробвах на различни предавки - никаква промяна във виенето, което значеше, че е във вторичната част на трансмисията (от вторичния вал нататък)......
По инерция виенето не се променяше.
За 2-3 дни виенето според мен започна да се усилва, и затова се наложи да се разхвърля скоростната кутия. Диференциала имаше огромен луфт между планетарните зъбчатки и пиньона (75х.км). Всичко го правиха в сервиза на Тойота - нямам условия за саморемонт.
Като предистория - единствената причина, която мога да си представя да е причината е едно безобидно затъване в дълбок сняг. Там малко се помъчих докато изляза...
Публикувано на: 21 Яну 2010 14:45
от shtephan
Да явно ще се чака да се сгроби по-добре,и аз си мисля ,че това стана при едно каране със 220 за около 20-30 минути,след това на един надлез по стръмното при рязко натискане и отпускане на газта се чуваше едно виене,но тъй като звука идваше веднага с движението на педала без да се забелязва увеличаване или намаляне на скоростта на самата кола (просто къси,кратки подавания,ако ме разбираш) помислих ,че е нещо по двигателя и още се чудя затова питам за симптоми.
Публикувано на: 21 Яну 2010 20:33
от sveto2000
нямам проблеми с превкл. на скоростите,само шум,и то не виене а по-скоро тракане,като пусна на свободна изчезва,по силно е при ниска скрост на висока предавка,сложих две добавки и пак същото,лошото е че май диагностика без отваряне не могат да ми направят.
Публикувано на: 21 Яну 2010 20:36
от sveto2000
и мисля че се появи след продължително каране с 190-200км към морето

Публикувано на: 22 Яну 2010 09:02
от мехаННика
Не чакайте да се "сгроби" защото тогава 1280лв се превръщат в 3500+ или друга кутия.Съдейки по описанието имам предположения но не мога да съм сигурен без да съм видял колата.Не е лошо да си намерите добър сервиз преди да спре автомобила.
Публикувано на: 22 Яну 2010 12:49
от slowtraveler
MexaHHика е прав...
Не чакайте прекалено, защото такава повреда може да повлече след себе си и други - неправилно износване, разбиване на легла и т.н.
Публикувано на: 22 Яну 2010 18:23
от asenasy
Преди да правиш нещо свързано с пари направи следното - спри на удобно право място, дръпни ръчната, последователно вдигни на крик предните гуми, запали двигателя, включи на четвърта или пета и внимателно отпусни амбреажа(долният ляв педал) остави търкалото да се върти и леко повишавай оборотите. Слушай за шумовете за който говориш. Ако ги има и при двете проби е диференциал или скорости. Ако шума липсва при едната проба се ориентирай към лагери, най-вече на главина.
Проблем с пета обикновенно изхвърля. Ремонт на зъбното колело, при здрава муфа до 70 лева. Демонтаж и монтаж - както намериш.
Ако е от скорости шума при различните предавки няма да е кратен на оборотите на двигателя. Само ако е лагер на основния вал ще бъде кратен. Ако е диференциял шума е кратен с оборотите на колелата, съответно двигателя.
Ако имаш стетоскоп за автомобили можеш да повториш пробата, но задължително на канал и съответните мерки за сигурност. Автомобила да не падне от крик и да мине през теб.
Пробите задължително да се извършат с една предна гума в движение, а другата в покой.
Ремонтирах скоростна кутия на японец, няколко пъти, ако те интересува ще ти дам телефон на монтьора.
Публикувано на: 22 Яну 2010 18:30
от slowtraveler
Ако ще правиш предложените от asenasy експерименти, изключи ТС

Публикувано на: 22 Яну 2010 20:30
от zi_zi_top
Преди това смени маслото и никога НЕ СЛАГАЙ ДОБАВКИ В МАСЛАТА. Производителите (имам предвид утвърдените марки) правят достатъчно добри масла за да ги подобряваш!