Страница 1 от 1

счупени кори под двигателя

Публикувано на: 19 Яну 2010 10:20
от kohinora
Здравейте,изпочупих си пластмасовите кори под двигателя,тези който пазят от вода и са продължение на бронята. Покриват ли я тази щета застрахователите и колко струват тези пластмаси. Притеснявам се от водата сега.

Публикувано на: 19 Яну 2010 11:30
от shtephan
Направи снимка на правдоподобна дупка, измисли ситуация със заслепяване и после всичко премерено в обяснението - ще платят.

Публикувано на: 19 Яну 2010 12:58
от Kiki
shtephan написа:Направи снимка на правдоподобна дупка, измисли ситуация със заслепяване и после всичко премерено в обяснението - ще платят.
А протокол от КАТ? Все пак е станало по време на движение.

А за да ти направят протокол, задължително ще има и акт за "Несъобразена скорост". wink.gif Нищо, че са те заслепили! biggrin.gif

Публикувано на: 19 Яну 2010 13:10
от shtephan
Не е задължително,просто трябва всичко да е правдоподобно ,защото проверяват някой път на място,ако е далеч е още по-добре.Даже и да викаш кат при такова произшествие няма да дойдат - гарантирано.

Публикувано на: 19 Яну 2010 22:58
от Vesko
Може в тъмното да си паркирал върху тухла оставена от някой "злонамерен" на паркинга пред входа ти smile.gif

Публикувано на: 19 Яну 2010 23:14
от zi_zi_top
Зимата 2007-08 г. си счупих кората под предната броня (между бронята и гредата под ДВГ) при движение в снежни коловози въпреки, че моята Корола е със 155 мм клиеренс. ДЗИ не ми признаха щетата.
След 2 седмици чакане ТМ Ауто ми доставиха кората и я монтираха срещу 156 лв.
След това ми "дойде акъла" и като питах в магазина на бул. "Бъкстон" се оказа, че можело да ми доставят кората за по-малко от 90 лв. и много лесно щях да си я монтирам сам. Е, пито - платено! :whistle:
Та все пак да имаш едно наум как представяш щетата, с честност не става, но как става и аз не знам. По принцип ги признават за щета, но мисля, че само в случай на ПТП.
Колкото за притесненията ти за водозащитата на ДВГ от корите, не бери грижа! Корите имат аеродинамична функция, а не предпазна.
Ако си чувал за "равен под", то той се постига с тези кори.

Публикувано на: 20 Яну 2010 08:20
от kohinora
Благодаря,ще пробвам пред застрахователите,ако не ще си купя. Дразни ме това. Всъщност ги изпочупих от бордюри и дупки,падаха, търкаха се в асфалта,всичко стана постепенно,но такава е ситуацията в България. Караме модерни коли в картофени ниви. До 2-3 години магистралата ще се удължи от Стара Загора до Нова Загора /30км./ ,браво на бат Бойко. Да целуваме ръка. В Румъния новите магистрали са вече около 1000 км.,а уж те ни дърпаха надолу и заради тях нямаше да ни приемат в Европа.

Публикувано на: 20 Яну 2010 09:08
от shtephan
Запази корите ,може да се наложи някой да мине втори път пред застрахователя със същите,поне да знаем къде да търсим,аз имам одрана лайстна на предна броня,два пъти съм я давал вече за 1G3.Принципа е има ли останало парче към скрепителните елементи значи е щета.

Публикувано на: 20 Яну 2010 11:49
от Владислав
zi_zi_top е прав.Корите под двигателя са защита от хвърчащи камъчета и други дребни предмети,и наистина за аеродинамика.Водата си влиза и през тях,така,или иначе.Единственото което е може би малко застрашено е алтернатора,но според мен има някаква защита все пак...

Публикувано на: 20 Яну 2010 12:17
от slowtraveler
На някои автомобили липсата на тези кори се усеща много осезателно, защото без тях се мокри пистовия ремък и започва да пищи и износва или да отказва алтернатор/климатик и т.н.

Публикувано на: 20 Яну 2010 14:06
от Kiki
Тези кори наистина имат двуяко значение и са си много важни.

Трябва да си стоят на мястото .

Знаете ли какво става в двигателния отсег при каране в снежна киша, ако ги няма тези кори? Всичката луга и сол, която са слагали на пътя преди това влиза при двигателя.

Същото важи и при преминаване през голяма локва с по-висока скорост.

Публикувано на: 20 Яну 2010 14:19
от Petar
Spomniam si edno vreme v avtosalona na Skoda kato govoreh s prodava4a za pyrviat model na Fabia i toi mi kaza 4e zahtitnata kora pod dvigatelia bilo ekstra e se montirala samo za po-gornite niva na oborudvane tova napravo me izumi

Публикувано на: 20 Яну 2010 17:02
от shtephan
Първо без кори не можеш му докара топлинния режим,особенно на дълго с висока скорост и второ става поне два пъти по-шумна, поне авенсиса,които има допълнителна шумоизолация налепена по тях.Дизела започва да бучи,за бензина незнам не съм губил.За генератора не съм сигурен ,но муфата на компресора й трябва много малко за да почне да ручи при тръгване,казаха при замяната ,че е кородирала от лугата.Без кори не става.

Публикувано на: 20 Яну 2010 18:34
от Vesko
Kiki написа:Тези кори наистина имат двуяко значение и са си много важни.

Трябва да си стоят на мястото .

Знаете ли какво става в двигателния отсег при каране в снежна киша, ако ги няма тези кори? Всичката луга и сол, която са слагали на пътя преди това влиза при двигателя.

Същото важи и при преминаване през голяма локва с по-висока скорост.
При преминаване през дълбока локва с висока скорост оставаш без кори... от личен опит smile.gif

Публикувано на: 20 Яну 2010 18:44
от zi_zi_top
От вода и камъчета пазят предимно корите отстрани на двигателния отсек. Тези отдолу могат да предпазят най-много картера от намокряне. В никакъв случай не казвам, че са излишни, но не е проблем да караш 2-3 седмици и без тях. Виж без подкалници и странични кори не бих си карал колата никъде освен до сервиза biggrin.gif !