Страница 1 от 5
Дискусия - Опасността от автомобили с десен волан!
Публикувано на: 06 Яну 2010 12:06
от horeishio
Освен ограничената видимост от позицията на водача, която е преодолима с малко практика има и още нещо ... което в КАТ не отчитат при регистрацията на такъв тип автомобили.
Някой замислял ли се е за фаровете на тези автомобили. Те са направени да осветяват по-високо отляво. Докато на колите при нашето дясно ориентирано движение фаровете осветяват по-високо отдясно. Именно тези коли, дори с регулирани фарове, заслепяват нощем без никакъв проблем насрещно движещите се.
Няма ли някой да се сети в КАТ, за изготвяне на изискване при регистрация да се сменят тези фарове за дясно ориентирано движение?
Публикувано на: 06 Яну 2010 12:33
от slowtraveler
Това изискване си го има в документите, но нещо куца в контрола...
Ако имаше сериозен контрол нали знаете колко народ с 'полу-оригинални' ксенони щеше да бъде спрян от движение (изискванията за монтаж на ксенона също не са спазени, ако ксенона не е оригинален).
При внос на автомобил извън ЕС, се минава Технотест, където това изискване се проверява.
Доста народ бе принуден да си смени фаровете от US към EU модел за да вземе заветния кетап....
Иначе и мен ме учудва, че премахнаха проверката на фаровете по време на годишния преглед.
Публикувано на: 06 Яну 2010 12:44
от EMPEROR
horeishio:
Въпреки че съм си гледал фаровете срещу стена и мога да твърдя, че почти няма разлика и освен това колата ми е доста ниска и ептен трудно ще заслепя който и да било (сптравка Супра с десен волан), обмислям да сменя фаровете с такива за лява дирекция, не защото някой ме задължава, а за спокойствие на другите водачи, щото се почват едни безсмислени спорове...
Чудно ми е обаче колко от тея с китайския ксенон ще направят същото за мен или колко от тези с джиповете и едрогабаритните возила ще си снижат колите или ще си настроят фаровете по-надолу, можеш ли да ми отговориш?
Публикувано на: 06 Яну 2010 12:52
от El Camino
E няма начин англйските да не са тотално обърнати biggrin.gif

Публикувано на: 06 Яну 2010 12:53
от slowtraveler
EMPEROR, височината на автомобила/фара оказва влияние само върху това на каква дистанция ще те заслепи - ниския автомобил ще те заслепи при по-голяма дистанция, докато при малка дистанция лъча вече ще е слязъл по-надолу.
Докато джипките светят отвисоко, и затова има вероятност при малка дистанция да заслепят попътния автомобил (не насрещния), когато фара е на нивото на огледалото на попътния автомобил..
Няма значение колко нисък ти е автомобила: в частта към банкета лъча дори не е хоризонтален, а се вдига нагоре... Т.е. при дясна дирекция ще заслепяваш насрещните... Само 'хамериканците' са с равно отрязан лъч вляво/дясно, но това пък ти пречи за доброто осветение на банкета и евентуално за пешеходците по него.
Публикувано на: 06 Яну 2010 13:00
от EMPEROR
Дам за джиповете предимно отзад, макар че както е ниска колата, мен почти вчиско ме заслепява насреща. Иначе да, свети малко по-към банкета и с една идея по-високо от другия... но както и да е, аз ще ги сменя, въпроса ми е колко от другите дето са не по-малко опасни на пътя ще направят същото. Аз не споря реално, че не е удобно, ама ме дразнят такива изказвания за дясната дирекция, щото нарушителите на пътя са много повече...
А за всичките гъзари с туниК фаровете дето светат навсякъде пък изобщо не искам да коментирам... или комбинацията от китайски ксенон и туниК фар...
Публикувано на: 06 Яну 2010 13:44
от slowtraveler
EMPEROR, вярно, че има и други проблеми, но все от някъде трябва да се почне...
Това е най-лесно за изпълнение - ако искаш да регистрираш тук автомобил с дясна дирекция, трябва да минеш технотест (оторизирана фирма, която да установи дали можеш безопасно да се движиш в места с лява дирекция).
Административно не изисква почти никакъв ресурс, а същевременно ще има положителен ефект за безопасността...
Публикувано на: 06 Яну 2010 14:21
от horeishio
slowtraveler написа:Това изискване си го има в документите, но нещо куца в контрола...
....
Иначе и мен ме учудва, че премахнаха проверката на фаровете по време на годишния преглед.
Ето за това иде реч.
Значи изискване има, контрол няма.
И май проверката на фаровете съществуваше само при новорегистрация. А и там, ако е такъв контрола, или изобщо ако го правят, да не се учудваме много много ...
EMP

Нямам нищо против колите с дясна дирекция. А това, че някои изобщо няма да се сетят за "тази подробност", купувайки такъв автомобил. Преди и аз не се бях замислял. Но напоследък нощното курмуване ме сблъсква с прекалено много нерегулирани, неправилно поставени ксенони (и всичко, което изброихте по-горе) и т. н.
Може би, катаджиите не карат по същите пътища и не срещат същите автомобили като останалите водачи. Не вярвам!
Публикувано на: 06 Яну 2010 14:28
от EMPEROR
Точно така и темата трябваше да е озаглавена "Опасността от автомобили с нерегулирани фарове!", а не "Опасността от автомобили с десен волан!". Стига ги бутахте тия дирекции във всичко дето ви е криво!
За ника няма да коментирам...
Публикувано на: 06 Яну 2010 14:30
от Selskio ergen
Германеца го е измислинела за да си регистрираш там автомобил с десен волан трябва да минеш нещо като технотест и да си сложиш камера и монитор за около 4000 евро ,като само тази фирма е оторизирана да ги поставя. Не може да си купиш за 200 евро китайски и да си ги сложиш. А ходи си купи евтино кола с десен волан.
Публикувано на: 06 Яну 2010 14:40
от darcosi
в Германия и Холандия само фаровете ги задулжават да сменят !! камерата не съм чувал да задължават някой да слага.
Карам от 3години автомобили с десен волан и всичко е до шофьора.
На който не му се кара да не кара не се превръщайте в гадни ХЕЙТЪРИ все пак карате японски коли а те са с десни волани родом :П
Публикувано на: 06 Яну 2010 14:43
от El Camino
Selskio ergen написа:Германеца го е измислинела за да си регистрираш там автомобил с десен волан трябва да минеш нещо като технотест и да си сложиш камера и монитор за около 4000 евро ,като само тази фирма е оторизирана да ги поставя. Не може да си купиш за 200 евро китайски и да си ги сложиш. А ходи си купи евтино кола с десен волан.
Опа, я дай нещо черно на бело, че тук нагазихме дълбоко у блатото

.
Отностно проверките на фаровете в БГ не ги проверяват нито на преглед нито при нова регистрация - опита ми е от преди 2 седмици и от двете.
В Германия пък на всеки преглед това е основното (както и машинките за регулиране...) и във всеки център дето правят прегледи са задължение безплатно да ти настройват фаровете.
Другото в Германия е, че не минават китайските тунинг фарове с ЛЕДчета и прочие, гледа се за Е-знака на фаровете, които се монтират. Дори при проверка на улицата полицаите при съмнение се заглеждат. За затъмняване с фолио и спрей да не говорим.
Публикувано на: 06 Яну 2010 15:30
от slowtraveler
El Camino, в БГ фарове се проверяват единствено при 'внос на автомобил от извън ЕС' - там се проверяват, защото минават Технотест...
Иначе за немците - както винаги са измислили прост и лек начин за контрол....
Докато им покажем как се набива 'Е' или знака за ксенон (забравих какво означение трябваше да има фара)...
Публикувано на: 06 Яну 2010 15:50
от jorj
Не знам откаде идва тая информация за камерите доста съм обикалял и не съм видял кола която да е със камера .Миналата година закъсах със ФТО преди Виена на паркинга на които ме остави пътната помощ се събираха доста наточени коли с десен волан и не видях някоя да е със камера.Има и по просто решение има специало фолио което се лепи на фаровете и издържа доста време
Публикувано на: 06 Яну 2010 16:11
от slowtraveler
Простото решение със стикерите е за временно преминаване през територия с обратно движение.
С такъв стикер не можеш да си регистрираш автомобила в 'белите' държави, но пък е задължителен, ако преминават през такава държава с автомобил с обратна дирекция...