Страница 1 от 4

4AGE Electronic Fuel Injection(EFI)

Публикувано на: 13 Мар 2006 20:47
от agent dust
Изображение

Имам някои въпроси за инжекциона на тойотата, ако може някой да ми обясни
Днес си смених Idle-up VSV клапанчето, беше ми направило впечатление че не бачка. Въпросът ми е каква точно е неговата роля. Явно е свързано с оборотите на празен ход, но като подам газ не се затваря, а продължава да смуче. Изчаках да загрее колата и го проверих, не се затваря, иначе си работи - отворено е само когато му подадеш 12v. Кога се затваря? Има ли значение че ми беше откачено сервото и дърпаше въздух от там, затова ли не се затваря.
Също и Auxilary Air Valve не мога да разбера за какво е - това да не е автоматичния смукач.

Виждам, че на схемата има температурен датчик на въздушният филтър - при мен нямаше, и в момента няма. Така ли е по принцип или трябва да търся датчика на друго място.

Тези дни ще я карам да и правят двигателя часовник и искам да видя дали всичките ми датчици са в наличност и работят, че иначе ще трябва да обикалям да ги търся после

тенкю :thumbsup:

Публикувано на: 14 Мар 2006 21:18
от agent dust
:whistle: wacko.gif :help: :study:

Публикувано на: 15 Мар 2006 20:32
от agent dust
който не знае се мъчи и зубри :)

Load Signals
...
Because the throttle body area (ie throttle butterfly size) is known the volume of air entering the engine can be determined. The only complicating factor is air temperature which obviously effects density, hence a manifold air temperature sensor, termed THA, is added in for good measure. This is just like a water temperature sender - resistance varies with temperature.

MAP sensor systems are good because you can stuff an air filter directly onto the throttle body which helps greatly in fitting an engine into a cramped engine bay. They are also bad because they cannot provide as accurate a measurement of airflow as the next method.

next method is AFM...

Демек трябва да има датчик за температурата на входящият въздух за да може ECU-то да сметне правилно дебита на въздух като чете данните на МАР сензора. Къде да го търся този температурен датчик? - в ръководството пише че е на въздушният филтър, а там нямам. Когато ghost rider ръчкаше нещо по бегачката си, аз надникнах под капака ама там е лудница - всичко преди тротъл бодито му е изскубано, и той не знае да е имало t сензор. Опасявам се че и при мен е махнат за да върви повече колата и да е по-богата сместа - ама харчи като трилитров двигател. Или може би двигателят ми е версия, в която на филтъра няма t сензор, а той е някъде другаде.
:help:
аз продължавам да зубря :)

Публикувано на: 15 Мар 2006 21:33
от agent dust
опа
нещо много интересно - ECU-то на 4AGE е адаптивно, т.е. има възможност да се самообучава в известна степен в зависимост от навиците и начинът на каране. тука пише за една много интересна процедура, с която се цели максимална ефективност на ECU-то. откачваш акумулатора, изчакваш да се ресетне ECU-то и после изпълняваш процедурата. имало известен положителен ефект.
http://www.toyotanation.com/forum/t85719.html

Публикувано на: 15 Мар 2006 23:05
от ALTEZZA
температурня сенсор трябва да се намира на кутията на въздушня филтър. кутията се састoи от две чсати, долна и горна(долната е с въздуха преди да мине през филтъра, а долната е с въздуха след кат е минал през филтъра). сенсора трябва да е забучен в горната част на кутията, ако липсва, тогава там ще има дупка. но това е ако си с MAP, ако си с AFM, тогава температурня сенсор трябва да е част от АFM-а(поне на по новите е така)

Публикувано на: 15 Мар 2006 23:20
от agent dust
ALTEZZA :thumbsup:
точно така си помислих и аз. двигателят е с МАР, но няма никакъв датчик или кабели по филтъра или тръбите. най-вероятно са го махнали за да бяга повече, но има проблем с разхода wacko.gif харчи като беемве 7ца на пълна ръчка. трябва да открия къде се връзва t сензора за да мога да го поставя пак и да вкарам двигателя в нормален режим.

Публикувано на: 16 Мар 2006 03:29
от punkara
mi slozi edin sensor be chovek, razrovi se, ili pitai Bad Dog, tam na mega postovete gi imashe tezi informacii, na kakvi resistance bachkat temp sensorite na denso, i si vzemi edin takuv ot koyato i da e kola, stiga da e na denso, ili na druga firma, sus sushtite danni, zakachi go, i si gotov!
wink.gif

Публикувано на: 16 Мар 2006 09:56
от agent dust
Пънки, голямо ровене му ударих, но не можах да намеря ел. схема и изводите на кабелите за 4AGE, на hachilife.com има само за 4AC. за да намеря къде да вържа сензора, ми трябва такава за 4AGE :(
http://www.hachilife.com/garage/fiche/4k2.gif

Публикувано на: 16 Мар 2006 20:13
от punkara
kazah ti da pitash bad_dog, tryabva samo informaciyata kakuva resistenciya imat sensorite na denso, ot tam natatuka, vzimah edin sensor na denso, i go slagash v plastmasovata kutiya, (izvibka) sled filtrite ti, teya sportnite deto sega si gi slozil.
posle nameri kude sa ti zicite ot originalniyat i gi zakachi na sensora, i si gotov.

za nai-dobur rezultat, vzemi edin sus visyash diod v kletka, te nai-dobre otchitat temperaturata.
v hachilife, teya neshta gi nyama... wink.gif

Публикувано на: 16 Мар 2006 20:44
от agent dust
punkara написа: v hachilife, teya neshta gi nyama... wink.gif
ми няма ги я - иначе нямаше да рева на умряло biggrin.gif ОК, имах желание сам да достигна до резултат, ама щом трябва ще питам Асен, той трябва да е наясно.

за термодатчика - за да го сложа в пластмасовата/силиконовата тръба на филтрите, трябва да я пробия. отделно от това датчикът ще нарушава въздушния поток вътре в тръбата на филтрите, а пък тя е със специална конструкция с възможно най-малко въздушно съпротивление(леко конусовидна), датчикът ще предизвика някакво завихряне, няма да е голямо, но ще го има. отделно от това смятам да сложа метален термощит, който да изолира филтрите от двигателното. ако сложа датчика на силиконовата тръба, той ще е прекалено близо до двигателя. не е ли по-добре да го завия на някаква стойка близо до филтрите, където ще е най-студен въздуха - няма ли пак да мери правилно, или трябва непременно да е в тръбата?

Публикувано на: 16 Мар 2006 23:58
от punkara
hmmm, neka go kaza taka: pridobivaneto ti na air temp sensor, shte kompensira mnogokratno narushenieto vuv vuzdushnata struya na specialnata truba... wink.gif

Публикувано на: 17 Мар 2006 00:14
от agent dust
punkara написа:hmmm, neka go kaza taka: pridobivaneto ti na air temp sensor, shte kompensira mnogokratno narushenieto vuv vuzdushnata struya na specialnata truba... wink.gif
ще направя всичко възможно да бачка добре biggrin.gif

в един форум прочетох, че тарикатите връзват към този датчик тример или потенциометър и така по желание могат да ебават ECU-то, да го лъжат че навънка е по-студено и то да дава повече гориво - защото си "мисли" че влиза повече въздух(като обем). това е по-добрият вариант от това направо да изскубеш датчика. ама аз не смятам да правя такива магарии cool.gif

пънки, едно въпросче мое ли? :)

ако пръсна спрей за почистване на карбуратор в интейк манифолда има ли шанс това да почисти малко навътре и евентуално да ми раздвижи TVIS-а че май е блокирал. или по-скоро ще направи някоя поразия. днес ми подхвърлиха тази муха, но не смея да правя подобни неща без да съм сигурен. тези спрейове хич не ми вдъхват доверие, макар че ги продавам :whistle:

Публикувано на: 17 Мар 2006 00:23
от punkara
maggkrabar написа:
punkara написа:hmmm, neka go kaza taka: pridobivaneto ti na air temp sensor, shte kompensira mnogokratno narushenieto vuv vuzdushnata struya na specialnata truba... wink.gif
ще направя всичко възможно да бачка добре biggrin.gif

в един форум прочетох, че тарикатите връзват към този датчик тример или потенциометър и така по желание могат да ебават ECU-то, да го лъжат че навънка е по-студено и то да дава повече гориво - защото си "мисли" че влиза повече въздух(като обем). това е по-добрият вариант от това направо да изскубеш датчика. ама аз не смятам да правя такива магарии cool.gif
po princip da, i pri teb tova ne e losha ideya, zashtot s tezi filtri pri maksimalno natovarvane na dvigatelya (naprimer, maksimalna skorost po magistralata) moje da dovede do ryazko pokachvane na temperaturite v gorivnite kameri, izgryane na klapan, ili skusvane na svesht, i mehanichni problemi.
tova mozesh da go napravish i sus datchika za temperatura na vodata, i taka riskuvash, tabloto ti otvutre da zaprilicha na antichen VEF...
tongue.gif , i vmesto da se znaimavash sus shofirane, postoyanno da "tursish chista stanciya" na sredni vulni... biggrin.gif
nai-lesnoto neshto e slednoto: razhodi se po morgite, nadnikni po razni Mazdi, toyoti, hondi, i pr. koli, viz dali shte lokalizirash tahnite sensori, (ako sa s debitomer) toi e vgraden v nego), i ako e denso go mahni, srezi malko zica sled buksata, vzimai, i si 50% gotov!
posle napravi kachestvena dupka v noviyat ti filtur, slozi sensora tam stabilno, otrkii kude sa tvoite zici, razgurni diagramite, viz koya e plius i koya minus, obiknovenno desniyat pin e pliusa! zakachi, mahni klemata na akumulatora, izchakai 10min, slozi ya pali i viz dali shte imash greshen kod.
i napravi probite.
smile.gif

Публикувано на: 17 Мар 2006 00:38
от agent dust
ще обикалям, няма начин :)

Пънки, какво имаш предвид с тези ужасии за изгорели клапани? Филтрите не правят нищо особено, само намаляват въздушното съпротивление и двигателят диша по-леко. Да не би да смяташ, че на високи силно ще обеднее горивната смес и оттам да се качи температурата? Аз като подкарам нормално колата първото нещо ще е да и замеря горивните смеси при пълна ръчка. Ама приказки за изгорели клапани ме стряскат, да знаеш tooth.gif

Публикувано на: 17 Мар 2006 07:08
от Japanese_fever
за термодатчика - за да го сложа в пластмасовата/силиконовата тръба на филтрите, трябва да я пробия. отделно от това датчикът ще нарушава въздушния поток вътре в тръбата на филтрите, а пък тя е със специална конструкция с възможно най-малко въздушно съпротивление(леко конусовидна), датчикът ще предизвика някакво завихряне, няма да е голямо, но ще го има.
Mislq, 4e otdelq6 prekaleno mnogo vnimanie na tozi high flow filter i trubata deto go svurzva s intake manifolda.
Tova 4e ima6 ve4e takuv filtur i truba, koqto veroqtno e 4-5 puti po-kusa ot originalnata e dostatu4no predimstvo i ne e umestno da se pritesnqva6, 4e nqkakuv senzor 6te pravi "zavihrqne". A tova 4e trubata e pod tolkova maluk konus ne vqrvam da ima nqkakvo zna4enie s tazi malka duljina.