Страница 1 от 1
какво означава O/D ?
Публикувано на: 27 Дек 2009 22:20
от boris 16
Публикувано на: 28 Дек 2009 00:03
от zi_zi_top
http://ftp.domainbg.com/sluchaen_fen/To ... l_2000.pdf
Прочети си ръководството, там пише и други интересни неща

!
Публикувано на: 28 Дек 2009 00:03
от Владислав
Доколкото си спомням O/D (over drive) ако не се лъжа беше опция при по-старата генерация автомотични кутии за по-"спортно" каране.Имам предвид,че по принцип при ускорение ако следващата предавка се превключеа при 6000 rpm ,то при O/D off се "качва" предавка при 7000 (примерно).И по принцип се кара при изключен O/D.(при твоя RAV 4 това става от малък бутон на самия скоростен лост,мисля)А за градско и извънградско каране-"D" означава директна предавка,и при този режим автомобила е в състояние да ускори до максималаната си скорост."L" (low) е първа и в този случай ,колкото и да натискаш десния педал,надали ще вдигнеш повече от 40-50...
boris
Публикувано на: 28 Дек 2009 21:14
от boris 16
много благодаря значи карам на off o/d много много благодаря
Публикувано на: 28 Дек 2009 22:56
от ALTEZZA
ne, ne triabva da karash na O/D OFF.
znachi, O/D OFF ne e che da karash sportno, ami ako teglish remarke ili se katerish po bair ili neshto ot sashtia sort. O/D oznachava Over Drive, ili na prost ezik e predavka pri koiato transmisiata se varti po-barzo ot dvigatelia i osnovnoto i prednaznachenie e za pestene na gorivo. kogato go izkluchish(na tabloto izpisva O/D OFF), togava komputara si promenia i rejima(osven che ne prevkluchva poslednata pedavka), pri razlichnite koli e razlichno, no kato cialo komputara darji oborotite po visoki predi da prevkluchi sledvashtata predavka(shtot si misli che teglish neshto, a ne shtot si misli che iskash da karash sportno), kakto i darji transmisiata v rejim che dvigatelia da deistva kat motorna spirachka(ako se spuskash po bair sas zakacheno remarke).
Публикувано на: 29 Дек 2009 00:42
от Japanese_fever
Един приятел като ходи до Невада с рентнато Шеви Малибу и каза, че много здраво му е загрял спирачките, защото имало много спускания.
Трябвало ли е да изключи О/D, независимо, че не е имал ремарке за да може да ползва моторната спирачка на двигателя?
Публикувано на: 29 Дек 2009 12:55
от alexm@n
моята рав-ка също е автоматик, но е 97ма - така че може да има разлика.
има няколко режима - overdrive е както каза колегата за теглене и максималната предавка е 3та (аз я ползвам и при изпреварване, защото веднага сваля от 4та на 3та и дава повече мощност). в норамлен режим на каране индикатора на таблото не трябва да свети. копчето при мен е на самия лост.
другия режим е за спортно каране, който колегата описа - превключва на по-високи обороти на следваща предавка. той се включва с отделно копче от таблото и пак светва лампа, че е включен.
по отношение на ниските предавки - при мен са 2 - L и 2. L е само първа скорост, а 2 е до втора - в зависимост от терена и дали теглиш ремарке.
при спускане може да се използват тези скорости защото иначе спирачката наистина "се запалва", като по-скоро си мисля, че 2 върши по-добра работа от overdrive (ако не се лъжа по книжка дават че към 80тина че и отгоре киломера можеш да вдигнеш на тази предавка)
и в обобщение - най-добър съвет е дал колегата с линка към manual-a за автомобила - наистина тай има най-много инфо и други съвети.
Публикувано на: 29 Дек 2009 13:52
от proscrip
При Волво - овър драйв имат 4 степенни полуавтоматици, като това се води 5-а дълга и е за извън градско - от тук насетне сам си прави заключения

Публикувано на: 29 Дек 2009 14:06
от jorj
proscrip написа:При Волво - овър драйв имат 4 степенни полуавтоматици, като това се води 5-а дълга и е за извън градско - от тук насетне сам си прави заключения

колегата е прав на МР2 е същото просто играе роля на 5 скорост и сваля оборотите
Публикувано на: 05 Яну 2010 20:11
от stfn
при мен ОД имах на предишната ми Камри 95 бутон и е така както колегите споделят, а сега при по-новата камри 07 е автоматичен при спускане като натиснеш спирачката и автоматично включва една предавка по-надолу и подържа скоростта без да увеличава.