Как си сложих турбо на 4A-FE
Публикувано на: 26 Дек 2009 19:07
След като минах 20-тина хиляди километра и ми остана време (тръшна ме грип с 40 градуса температура) Реших най после да понапиша кое как се случи. В началото имах налудничевата идея да турбинирам селика 5-та генерация със 700лв. Парите бяха от 17 цоловите джанти с които беше наказание да се кара по нашите пътища.За 350 купих турбо от волво TDO4HL-13G и за още ~400 мегаскуирт и бюджета беше привършен и надвишен
Естествено това неможеше да ме спре защото твърдо бях решил да карам селика 1.6 с турбо
накупих си и интеркулър от бензинова ланча , големи дюзи 440сс. от супра,шайба 36-1 зъба,индуктивен датчик от мотор хонда,комутатор от форд (едис 4),4-ворна бобина от форд, тръби за ауспух на 60мм кривки на 60мм. ,спортен филтър , Две гарнитури за глава ,биелни и основни лагери ,вложки. И се започна с главоблъсканиците първо исках да накарам двигателя да заработи с мегаскуирта и едиса без да е пипан за да мога после да добавя в таблиците стойностите на атмосферното налягане.След известен брой опити успях с помоща на тази тема http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=9547&highlight= .Междувременно чертаех на корел модел на гарнитурата за главата модел на гарнитурата на главата към изпускателите и модели на фланците на турбината към ауспуха и към колекторите. После поръчах всичките фланци от ламарина 10мм. А подложката за главата от 1мм. Хромникелова ламарина. Следващата фаза беше ревизия на двигателя и добавяне на подложката и двете гарнитури за един ден се справих и с това
Колата стана много куца
) После се заех с правенето на изпускателни колектори фланците ги имах и турбото го имах ,оставаше да изясня как ще стои турбото спрямо двигателя.Свалих оригиналния колектор монтирах единия фланец на главата другия на турбината ,ползвах помощ от приятел да държи турбото а аз заварих трета планка между двете после внимателно развих болтовете и започнах кроенето.Като материал за колекторните тръби ползвах колектори от мотоциклет ямаха FZR 1000 паснаха чудесно като диаметър и си имаха готови кривки.Оставаше да се реже и заварява за мое нещастие с електрожен не стана.Пак имаше помощ от приятел взех назаем заваръчен CO2 апарат. И така за още три дни имах колектори и цяла генерация на 60мм.Дойде ред всичко да се монтира на колата оказа се че не е много лесно да се закара масло до турбината от масления датчик като трябва да идеш със същата кола да стругаря
някакси и с това се справих малко изрязах стойката за динамото за да се събере новият датчик разклонителя за маслото и тръбичката.Покарах колата още няколко дних с въртящо се и фучащо турбо но без да е закачено
още няколко дни монтирах кулера и прокарвах турбопътища част от който след кулера са пвц не се смейте издържат без никакви грижи на 1.2бара (вероятно и повече но неискам да пробвам) чудесен бушон са между другото.Стигнах до първия тест драйв изумих се колко повече върви колата ми от преди при 0.4бара.Още няколко дни каране и настройки и оригиналните дюзи ми утесняха сложих супровите.След като направих настройките с тях и вдигнах налягането съединителя спря да удържа колата и поръчах от ибей керамичен беше доста евтин и чесно казано малко ме притесняваше с какво качество е но се оказа читав 






