Страница 1 от 1

Проблем с водната помпа и охладителната система

Публикувано на: 23 Дек 2009 11:44
от kuzerdale
Здравейте,проблема е такъв,че водната ми помпа(на Нипартс) я сменях преди 5-6 хил.км. и сега пак потече,мен ме притеснява не толкова това,че ще трябва да я сменям пак а причината за да се прецака толкова скоро .Преди това бях забелязал,че ми е много мръсна охладителната течност(въпреки ,че го сменях антифриза преди 2-3месеца с оригинален на Тойота),и сутрин маркуча- горния към радиатора е много свит-вакум,чистил съм многократно малкия маркуч (от разширителния съд),капачката(оригинална и нова) на радиатора за да може като истива двигателя да връща течност обратно в радиатора но без успех! Та въпроса ми е :има ли вероятност помпата да се е скапала от това,че имам постоянни запушвания от замърсяванията в системата и ако направя промивка дали това ще реши проблема ??? В Тойота-Пазарджик точно това ми предложиха-след празниците -промивка на системата с...цвик tongue.gif и тогава да се види дали ще се наложи да се сменя помпата,аз им имам доверие но все пак исках да чуя и вашите мнения.Искам да питам също:веднъж потекла помпа означава ли автоматично,че е свършила и опасно ли е да се кара така,питам,защото колкото и да съм лаик знам ,че тя движи ремъка!?!?
Извинявам се предварително ако има глупави въпроси но не разбирам много и за това Ви питам!
mellow.gif

Публикувано на: 23 Дек 2009 22:09
от ceko26
Не може да ти се развали помпата от мътен антифриз.Аз бих промил с много вода от маркуч.

Публикувано на: 23 Дек 2009 22:59
от max-2
Щом създава вакуум в системата, значи проблема е в капачката на радиатора-не може да засмуква антифриз от разширителното казанче. Или почистване, или нова.

Публикувано на: 26 Дек 2009 12:43
от kuzerdale
max-2 написа:Щом създава вакуум в системата, значи проблема е в капачката на радиатора-не може да засмуква антифриз от разширителното казанче. Или почистване, или нова.
Както съм споменал по горе капачката е нова и оригинална така,че я изключвам като вариант,просто има много боклуци в антифриза-ръжди и подобни на нея гадости,ще правя промивка това е сигурно!Иначе маркучите (и долния и горния)всяка сутрин са "мекици",интересното е ,че помпата не е текла повече,та в тази връзка въпроса ми пак е:веднъж потекла помпа означава ли автоматично ,че е за смяна?Аз също не мисля,че мръсния антифриз може да прецака помпата, по скоро съмненията са ми за постоянното налягане което създава този вакум в системата като причина!?!? unsure.gif

Публикувано на: 26 Дек 2009 14:18
от kiko
Хората са казали - "Там където е текло, пак ще тече!" :) Шегата настрана, но имах преди Нисан Примера и ми се случи подобно нещо, потече помпата, после 2 месеца не тече и изведнъж като шурна, добре че не бях на път! Смени я, но с по-качествена, за предпочитане оригинална ако не е много скъпа.

Публикувано на: 26 Дек 2009 19:22
от slowtraveler
Също си мисля, че можеш да имаш проблем в капачката (нова, оригинална)....
Не е нормално да се създава вакуум в системата - при изстиване тя трябва да си е засмукала обратно антифриз от разширителния съд.
В тази връзка, може да не държи точното налягане, и да позволява прекалено високо налягане при загряване, което да избива отнякъде - в случая - помпата...

П.С. колега, с това мнение ме разби biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
по скоро съмненията са ми за постоянното налягане което създава този вакуум....

Публикувано на: 26 Дек 2009 22:17
от kuzerdale
slowtraveler написа:Също си мисля, че можеш да имаш проблем в капачката (нова, оригинална)....
Не е нормално да се създава вакуум в системата - при изстиване тя трябва да си е засмукала обратно антифриз от разширителния съд.
В тази връзка, може да не държи точното налягане, и да позволява прекалено високо налягане при загряване, което да избива отнякъде - в случая - помпата...

П.С. колега, с това мнение ме разби biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
по скоро съмненията са ми за постоянното налягане което създава този вакуум....
Тя ,капачката верно трябва да засмуче biggrin.gif ,но като е пълно с боклуци не е ли възможно да се запуши?
А за налягането и вакума ,...важното е ,че си ме разбрал!!? laugh.gif smile.gif

Публикувано на: 27 Дек 2009 00:59
от ceko26
Провери дали капачката ти отговаря за модела и радиатора.
Виж какво ти е нивото в казанчето на студен двигател и дали се увеличава като загрее при включена перка.