Страница 1 от 2
TOYOTA COROLLA 1,4 D4D - 2009
Публикувано на: 19 Дек 2009 20:51
от Е. Марков
Купих си Тойота COROLLA 1,4 D4D. Вече е на 12000 км и съм доволен засега от всичко. Карам японски автомобил за първи път и бих го препоръчал на всеки. Колата е карана на дълъг път по магистрала и в градски условия. Показва много добри показатели за класа и двигателя. Очаквам вашите мнения и въпроси по темата.

Публикувано на: 20 Дек 2009 02:15
от Uncle Dido
Тепърва очаквай да няма мнения, освен от сорта - здравей и добре дошъл, много безаварийни и икономични.
Ще се чуем след около 10г. в Технически въпроси - как се сменя маншон на каре.
Честито и със здраве да си я караш!

Публикувано на: 20 Дек 2009 14:19
от Е. Марков
Благодаря, доста обнадеждаващо е това за 10тата година... чак да не вярваш.
Публикувано на: 20 Дек 2009 16:00
от martod
Е. Марков написа:Благодаря, доста обнадеждаващо е това за 10тата година... чак да не вярваш.
Дидо е изпечен рекламен агент на Тойота laugh.gif но има и много истина в думите му ША знаЙш ...
Поне при по старите Тойоти беше така...

Публикувано на: 20 Дек 2009 16:32
от slowtraveler
Наскоро взехме ярисче с такъв двигател - учудих се колко добре е обезшумен...
Карай си колата с удоволствие, и дано нямаш проблеми...
Иначе за мнението на Fido Dido и 10-те години - той си е известен със характерното чувство за хумор

laugh.gif
Надява се всичките да не си сменят колите, а да си ги карат докато стигнат преклонната възраст на Карината

laugh.gif
Публикувано на: 20 Дек 2009 21:19
от Uncle Dido
biggrin.gif
Есента, като сменях маслото на платнохода, направих и обстоен предзимен преглед на ходовата част.
Ами маншоните са си оригиналните още, та ми стана интересно....
Оказа се, че са сменяни дискове, биалети и големите тампони на предните носачи. И толкова.
Не знам италианеца какви тампони е слагал, но ще трябва да ги сменям пак, че единия си е заминал....

Публикувано на: 20 Дек 2009 23:39
от Е. Марков
а бе Дидо, много ме стреля тоя Шварцнегер... плашиш ме бе човек, не мога да ти чета спокойно писанията...

Публикувано на: 21 Дек 2009 01:56
от newmiro
аз на моята корола -2002г., онзи ден и сменях нещо за пръв път - 2 (или 4 - забравих) тампона на кормилна шанга. (а, и като изключим изгоряла крушка на единия фар

) какво да кажа:), доволен съм

Публикувано на: 21 Дек 2009 10:24
от martod
newmiro написа:аз на моята корола -2002г., онзи ден и сменях нещо за пръв път - 2 (или 4 - забравих) тампона на кормилна шанга. (а, и като изключим изгоряла крушка на единия фар

) какво да кажа:), доволен съм

На кормилна щанга, или на стабилизираща ?..

Публикувано на: 21 Дек 2009 13:09
от max-2
Fido Dido написа:biggrin.gif
Есента, като сменях маслото на платнохода, направих и обстоен предзимен преглед на ходовата част.
Ами маншоните са си оригиналните още, та ми стана интересно....
Оказа се, че са сменяни дискове, биалети и големите тампони на предните носачи. И толкова.
Не знам италианеца какви тампони е слагал, но ще трябва да ги сменям пак, че единия си е заминал....

Така са, корави коли, при мен също всичко е оригинално, с изключение на тампоните на стаб. щанги и един маншон на полуоска, който три години карах напукан и накрая го смених да не се скъса. Смених четирите амортисьора от глупост-можеше да мина само с предни шок-тампони.....
Прословутите биелетки също още не са се обаждали.

Публикувано на: 25 Дек 2009 19:33
от Е. Марков
За тези които наистина се интересуват от новата COROLLA 1,4 D4D -
предимства - икономична на разход при скорост до 90-100, разхода на извънградско е 5,3-5,4 , при по голяма скорост разхода се качва значително като над 140 скача над 7
- за градски условия е много добър автомобил - разход 6,4
- маневрена и лесна за управление
- много стабилна при високи скорости и добър път ~не говоря за БГ пътища
- двигателя е достатъчно мощен за да поддържа скорост при изпреварване при максимално натоварен автомобил и при съответни обороти
- комфортна возия
- купето на ниво LUNA е много добре организирано
недостатъци -
- на 90 градуса спрямо погледа на шофьора видимостта се ограничава от разделението на вратите , на завой трябва да се внимава
- трудно се паркира на заден ако си без задни сензори за паркиране " за щастие аз имам" не може да се прецени дистанцията заради вдигнатата задница на седана
- при потегляне моментния разход скача до 18-20 литра -явно мощността на двигателя за тази тежест малко куца, колата е малко тромава при потегляне и не става за гонки с този 1,4 двигател. При 2,0 Д4Д нещата са съвсем различни - все пак са 125 коня под капака.
Друго за сега не се сещам. Весела Коледа на всички...

Публикувано на: 25 Дек 2009 20:12
от slowtraveler
Относно поста на Марков и описаните недостатъци:
- ограничението на видимостта е само за шофьори с определена височина и в определена поза - при променено положение на седалката може да не се усети този ефект
- паркирането винаги е въпрос на практика - важното е да знаеш на какво разстояние ти е бронята от ръба на капака и да се огледаш за странични 'репери', по които да се ориентираш - на Авенсиса спокойно спирах на 2см от стена, защото ръба на капака бе на едно ниво със задната броня.
- моментния разход особено при ускорение никога не е определящ, защото практически при ускорение разхода започва да намалява от плюс безкрайност до по-нормални стойности (затова на място повечето автомобили не показват моментен разход, а тези, които показват, преминават в 'л/ч' а не остават в 'л/100км'). При мен моментния разход скача над 80л/100км при ускорение, въпреки, че градския ми е под 10л/100км..
Публикувано на: 25 Дек 2009 20:31
от Kiki
Е. Марков написа:Благодаря, доста обнадеждаващо е това за 10тата година... чак да не вярваш.
Колега, карай си колата и не му мисли!
Аз за 5 години и 170 000км съм сменял само летните гуми със зимни и обратно! biggrin.gif
Е, и някой и друг консуматив, като масло, филтър и ангренажен ремък.

Публикувано на: 28 Дек 2009 22:27
от Е. Марков
Относно недостатъците - това са мои лични наблюдения сравнени с друг тип и клас автомобили от други марки. Досега съм карал само седани от различни марки и този се оказва най-труден за паркиране назад заради ограничената видимост и от задното стъкло. Това се елиминира със сензорите за паркиране. Просто бих искал да помогна и на други които се интересуват или искат да си купят точно този модел и клас на обурудване. На мен ми беше доста трудно докато избера и отсея цялата информация при избор на нов автомобил. На тест драйв не могат да се забележат всички предимства и недостатъци, а дилърите крият много голяма част от слабостите на отделния модел.
С няколко думи, ако някой се интересува бих му препоръчал COROLLA 1,4 D4D LUNA, но ако иска колата му да е по-пъргава и мощна за сметка на цената и разхода да си вземе 2,0-та литра двигател.
Иначе този автомобил мен ме кефи...

Публикувано на: 29 Дек 2009 00:47
от slowtraveler
Колега Марков, не се засягай...
Просто личните ти наблюдения за недостатъците са субективни - това се опитах да кажа...
Ако височината на шофьора е различна от твоята, човека ще си премести седалката в друго положение, и главата му ще се окаже в друго положение спрямо колонката. Заради това няма да има твоя проблем с видимостта на 90 градуса.
За видимостта назад - май всички съвременни автомобили имат доста лоша видимост назад заради опита да монтират багажник с голям обем.
Относно моментния разход - няма значение колко седани и с какви двигатели си карал. Това си е чиста физика и математика - при тръгване на автомобила, моментния разход започва да намалява от плюс безкрайност до по-нормални стойности. Така-че и да ти покаже 20тона/100км(което е напълно реален моментен разход), това не е определящо за разхода на конкретния автомобил...