Как производителите на автомобили определят размера на гумите?
Целева икономия на гориво, за какво се използва, общо тегло и пазарни тенденции. По-широките гуми означават по-добро сцепление за производителност, но това повишено триене кара превозното средство да изразходва повече гориво, за да се движи. Икономичните автомобили използват тънки гуми, за да намалят колкото е възможно повече триене. Това ни води до това, което се използва за мощен автомобил, който е повече за управление, отколкото за икономия на гориво, ще иска лепкави широки гуми, които да му помогнат да преминава бързо в завои и да се стартира по-бързо от спиране, тъй като по-широките гуми отнемат повече въртящ момент, за да прекъснат сцеплението, тъй като има повече повърхност в контакт с пътя. Теглото определя налягането, тъй като неща като камиони тежат повече от кола сами по себе си, така че имате нужда от по-голямо налягане в гумата, за да предотвратите деформацията на гумата, когато се използва с гума с голяма височина на страничната стена.Вашият производителен автомобил се нуждае от повече ръбести гуми с тънка стена, отколкото вашият икономичен автомобил с гуми с големи стени. Тънките гуми с ръбести е по-малко вероятно да се деформират при силното ускорение, което автомобилите могат да свалят до гумите. Когато колата направи бърз завой, твърде тънката гума с стени ще се деформира по-малко под тежките G, защото има по-малко място за огъване на гумата между мястото, където гумата влиза в контакт с пътя и джантата. Сега недостатъкът на гумите с тънки стени е качеството на возене. Колкото по-къса е страничната стена, толкова по-малко гумата може да огъва и да абсорбира неравностите по пътя и колкото по-тежък е автомобилът, толкова повече този ефект се засилва. Ето защо икономичните автомобили и тежките джипове/камиони имат високи странични стени. Пазарните тенденции влияят на това колко големи ще бъдат джантите, което увеличава размера на необходимата гума. Хората искат големи гуми сега по някаква причина, коятоЕто защо, когато погледнете старите коли, те имаха толкова малки джанти в сравнение с колите, които сега работят. Повечето автомобили се движат с джанти 17–20 инча, сега стандартни, докато през 90-те години джантите от 11–14 инча бяха стандартни. Често пъти това се прави по-често за изяви сега. От друга страна автомобилите, които имат много високи максимални скорости, се нуждаят от големи спирачни дискове и многоцилиндрови спирачни апарати за безопасно забавяне, което изисква много място и по този начин се нуждаят от джанта с голям диаметър, за да се поберат вътре в джантата. Така че погледнете предното колело на автомобила (спирачките на задното колело винаги ще бъдат по-малки на автомобил с преден двигател, защото по-голямата част от теглото е отпред), ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублер и джанта, тогава големият диаметър джантата е направена само за козметичен ефект.Повечето автомобили се движат с джанти 17–20 инча, сега стандартни, докато през 90-те години джантите от 11–14 инча бяха стандартни. Често пъти това се прави по-често за изяви сега. От друга страна автомобилите, които имат много високи максимални скорости, се нуждаят от големи спирачни дискове и многоцилиндрови спирачни апарати за безопасно забавяне, което изисква много място и по този начин се нуждаят от джанта с голям диаметър, за да се поберат вътре в джантата. Така че погледнете предното колело на автомобила (спирачките на задното колело винаги ще бъдат по-малки на автомобил с преден двигател, защото по-голямата част от теглото е отпред), ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублер и джанта, тогава големият диаметър джантата е направена само за козметичен ефект.Повечето автомобили се движат с джанти 17–20 инча, сега стандартни, докато през 90-те години джантите от 11–14 инча бяха стандартни. Често пъти това се прави по-често за изяви сега. От друга страна автомобилите, които имат много високи максимални скорости, се нуждаят от големи спирачни дискове и многоцилиндрови спирачни апарати за безопасно забавяне, което изисква много място и по този начин се нуждаят от джанта с голям диаметър, за да се поберат вътре в джантата. Така че погледнете предното колело на автомобила (спирачките на задното колело винаги ще бъдат по-малки на автомобил с преден двигател, защото по-голямата част от теглото е отпред), ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублер и джанта, тогава големият диаметър джантата е направена само за козметичен ефект.От друга страна автомобилите, които имат много високи максимални скорости, се нуждаят от големи спирачни дискове и многоцилиндрови спирачни апарати за безопасно забавяне, което изисква много място и по този начин се нуждаят от джанта с голям диаметър, за да се поберат вътре в джантата. Така че погледнете предното колело на автомобила (спирачките на задното колело винаги ще бъдат по-малки на автомобил с преден двигател, защото по-голямата част от теглото е отпред), ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублер и джанта, тогава големият диаметър джантата е направена само за козметичен ефект.От друга страна автомобилите, които имат много високи максимални скорости, се нуждаят от големи спирачни дискове и многоцилиндрови спирачни апарати за безопасно забавяне, което изисква много място и по този начин се нуждаят от джанта с голям диаметър, за да се поберат вътре в джантата. Така че погледнете предното колело на автомобила (спирачките на задното колело винаги ще бъдат по-малки на автомобил с преден двигател, защото по-голямата част от теглото е отпред), ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублер и джанта, тогава големият диаметър джантата е направена само за козметичен ефект.ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублера и джантата, тогава джантата с голям диаметър е направена само за козметичен ефект.ако има празнина, по-голяма от 1 инч между шублера и джантата, тогава джантата с голям диаметър е направена само за козметичен ефект.
От друга страна искате да запазите диаметъра на джантата толкова малък, колкото спирачният диск и апаратът ще позволят да се намали това, което се нарича неподрессорено тегло. Теглото без пружини е масата, която превозното средство трябва да преодолее, за да започне да се движи и да се справи, когато се опитва да спре. Когато видите кола с много по-големи джанти от стандартните и стандартните спирачки, те всъщност са направили колата да ускорява по-лошо и да се справя по-лошо, ако ширината не е била пропорционално увеличена с диаметъра.