Страница 1 от 1
Съхранение на кола
Публикувано на: 10 Дек 2009 01:03
от hyankov
Здравейте момчета (и 1 момиче, последния път когато проверих). Въпрос относно моята Toyota Corolla 2000, в Калифорния.
Поради стечение на обстоятелствата колата е от 10 месеца паркирана. През първите 5-6 месеца е припалвана от време на време, но само на idle, тъй като е регистрирана като PNO (Planned Non-Operational). През последните няколко месеца пък изобщо не е палена.
Въпроса е - колко още ще издържи без да бъде палена, преди нещо да се прецака тотално? И допълнително - когато най-накрая я подкарам отново, как да процедирам? Да сменям маслото на място и тогава да я паля, или как? На какво трябва да се обърне внимание освен акумулатор и масло?
Надявам се катериците да не са прегризали кабелите още... I miss my car

Публикувано на: 10 Дек 2009 02:06
от ALTEZZA
маслото бих го сменил на место. също и бих повъртял двигателя без да палиш(вадиш EFI бушона), така че да се качи масло, можеби едни 30 секунди(гледай да не прегрееш стартера). бензина в резервоара също няма да е цвете за мирисане.
гумите вече сигурно са прецакани, кат тръгнеш да караш ще усетиш.
спирачките също са ръждясали, та в началото умната
иначе какво да направиш в помеждувременно. ами някои трябва да я кара поне веднаш седмично(кат казвам кара, верно да я кара, а не само да припалва). иначе колата ще си стане гробница, просто въпрос на време...
Публикувано на: 10 Дек 2009 07:43
от slowtraveler
Бих направил следното:
1. Зареждане на акумулатора
2. Външен оглед за поражения, следи от течове и т.н.
3. Оглед на моторния отсек за поражения и наличие на необходимите течности (кабели, маркучи, антифриз, масло и т.н.). Обърни внимание на щеката за маслото дали няма следи от вода (капчици)...
4. Проверка на движението на съединител, спирачки, скоростен лост
5. Бавно превъртане на двигателя по възможност на ръка или на 5-та скорост с леко побутване на автомобила (целта е ако в някой цилиндър има събрана течност - гориво или вода, същата да се изхвърли плавно, а не да направи хидравличен удар).
6. Палене, като следиш маслото да се качи веднага (предполагам, че на 2-3 секунда всичко ще е ОК).
Първите 1000км не бих я гонил, щото е възможно греста в лагери и маншони да се е втвърдила, и да не ще да маже...
Публикувано на: 10 Дек 2009 08:38
от Xeku
Имам същата Корола, която е стояла зарязана без каране и палене минимум 4 години.

Само й се сложи нов акумулатор и колата си запали от раз. Не даде никакви грешки, течове, или проблеми с гуми, спирачки и др. Единствено боята беше увредена от пилешки бомбардировки и разните сокове от дъретата, намиращи се над нея.
Публикувано на: 10 Дек 2009 09:05
от hyankov
Ок, тъй като са минали около 3 месеца от последното ПАЛЕНЕ изобщо, по-добре да кажа на моя човек да не я пали сега, ако няма да спазва цялата процедура, така ли?
Голяма грешка направих че не я продадох като заминавах, ама нали уж беше само за малко...
Публикувано на: 10 Дек 2009 12:23
от slowtraveler
Аз също си мисля, че ако я врътнеш да я палиш директно няма да имаш никакъв проблем... Пък и времето за престой е прекалено малко (за 3м не би трябвало да имаш никакъв проблем)...
Но ако искаш да си от safe side е добре да минеш поне през някои от точките...
Публикувано на: 10 Дек 2009 12:26
от hyankov
Ок, мерси на всички.
То сигурно ще минат още 1-2 месеца преди да я подкарам. Вярвам че Toyota е здрава кола и няма да й има нищо laugh.gif

Публикувано на: 10 Дек 2009 20:40
от Kiki
Ако държиш на външния вид, накарай твоя човек редовно да измива птичите попадения, защото, като гледам какъв цвят е, ще му личът много!
Не е препоръчително да седят повече от два дена!
