Страница 1 от 3
Почистване на дроселова клапа и всмукателен колектор
Публикувано на: 02 Дек 2009 23:03
от krasikalchev
Здравейте колеги, решил съм тези дни да почистя всмукателния колектор и дроселовата клапа. Някой правил ли е подобно нещо и ако да даде съвет какъв спрей да използувам и да опише подробно процедурата. Мисля че преди време бях чел тук във форума за някакъв колега дето видял в сервиза как са му почистили дроселовата клапа и после сам си я почиствал периодично но нещо търса4ката на форума в момента не ба4ка - като натисна бутона и ме праща в google- то. Ако колегата прочете тези редове моля да пише как точно се прави и какъв спрей използува, щото мисля че и аз имам нужда от подобна операция. Можеби тези спрейове за чистене на карбуратори ще свършат работа но все пак ако някой сподели опит ще съм благодарен.
Публикувано на: 03 Дек 2009 04:21
от Bass_Man
Това , което мислиш да правиш е една добра идея и е полезно . Само , че се убеди предварително , че си напълно подготвен за упражнението.
Ползавт се спрейове , които си се казват за почистване на корбуратори и колектори ( carb & manifold cleaner ) . На всички марки ги има .
Това , което реално трябва да се почисти и е смислено да се чисти е : дросела и около него , мотора за празния ход и около него , EGR клапана и около него , MAF сензора ако е от типа със жичка ако не е не се пипа !!! И въздушните пътища . Самите колектори не е лошо да са чисти ама много спрей ще отиде , а ефект голям няма да има .
Като преди да разглобиш си намери мануал и намери къде са описани всички вакуми и тн. маркучи за да можеш после да ги наредиш правилно . И също така гледай да имаш магазин за маркучи и скоби на близо защото е много възможно да скъсаш/счупиш маркуч или скоба . Или да намериш дефектни такива ! Също така си приготви и повечко парцали .
Също така , като демонтираш разните клапани и различните части е възможно да бастисаш някоя гарнитурка или да видиш повредена такава . За целта трябва да си вземеш предварително някакъв хубав силикон за заместване на гарнитури . И трябва да запомниш , че не се маже , като филия с лютеница със силикон !!! Също така около дросела може да има разни водни пътища , които като разкачиш да ти изтече охладителна течност . Та трябва да имаш и антифриз под ръка и да обезвъздушиш после .
И после , като зглобяваш всичко трябва да е стегнато за да не дърпа въздух или да тече течност от някъде . Но не и прекалено , че да не скапеш скобите и да скъсаш маркучите .
Общо взето това са основните неща .
Публикувано на: 03 Дек 2009 07:38
от krasikalchev
Благодаря за инфото. Предлагат ми спрей, който се казва STOP на някаква американска фирма (Pensilvania Petroleum International). Според търговеца единственото което трябва да направя е да разкача въздуховода към въздушния филтър на входа на всмукателния колектор, после паля, пръскам със спрея в колектора и давам газ и така няколко пъти. След това възстановявам връзката и пак паля и форсирам няколко пъти. По негови думи всичко лъсвало като ново, а от външната страна механизмите подлежащи на почисване се напръскват и се раздвижват на ръка. Това е линк към инструкцията за употреба:
http://autoplanet1.com/sparocar/index.php?st=6&id=18
След писаното от Bass_Man обаче се съмнявам дали ще се почисти качествено всичко без разглобяване. А пък това е линк към описанието на тази процедура (заедно с богат снимков материал, като за лаици като мен) само че за Opel Оmega 2,0 ecotec:
http://users.volja.net/grebenm/plx/x20xev/x20xev.html
Публикувано на: 03 Дек 2009 09:47
от Alekota
най важно е да почистиш леглото на самата клапа става без да се разглобява напръскваш хубаво изчакваш малко и с парцалче забърсваш до блясък
Публикувано на: 03 Дек 2009 11:01
от xtreme
Съдържат кореселин повечето от тези спрейове. Та можеш да си купиш и да напълниш един леген и да го оставиш да престои колектора там една вечер

Публикувано на: 03 Дек 2009 12:11
от Xeku
Основен недостатък на системата за почистване на дроселовата клапа без разглобяването й е, че цялата разтворена мръсотия влиза към двигателя и то по пътя, по който би следвало да преминава само филтриран въздух. Изводите са ясни!
Публикувано на: 03 Дек 2009 12:21
от Petar
A taia mrysotia kato svliza v dvigatelia nebili tribvalo da ostava posle v maslenia fityt
Публикувано на: 03 Дек 2009 12:27
от slowtraveler
Предполагам, че голяма част от мръсотията ще се изхвърли през изпускателния колектор, но сигурно част ще попадне и в картера през сегментите...
Публикувано на: 03 Дек 2009 18:59
от mafiota
Нищо не може да замести тази операция :
http://toyota-club.net/files/05-09-10/0 ... -clear.htm
която преди време изпълних и аз. Ефект и нужда определено имаше!
Публикувано на: 03 Дек 2009 20:23
от krasikalchev
Е за това вече колега безкрайно благодаря. А MAF до колкото знам при мене няма ( 4AFE), та трябва ли да се чисти някакъв друг датчик - така и така ще разглобявам, и ако да какъв е и къде се намира ? И последно какъв херметик (силикон) да си купя щото нямам, пък да не ме набутат с нещо дето не върши работа.
Публикувано на: 03 Дек 2009 21:03
от mafiota
има MAP датчик при тея мотори, но той не е поставен на пътя на газовъздушната смес (както при VAG автомобилите),а е отстрани, и е свързан към смукателният колектор с отделно маркуче. Нещо подобно като при опелските моноинжекции (ако си запознат). Поради тази причина при газификация на тея двигатели, дори и да се случи да гръмнат (което на мен не ми се е случвало до сега) няма какво да се повреди.
Иначе за друго, щом ти държи обороти колата и върви ,по-добре недей бута по нея. Има си подобна процедура за почистване и регулировка на TPS датчика... , но това вече при нужда.
А колкото де херметика, може би ще стане и с тоя червения силикон, но аз не съм слагал нищо.
Публикувано на: 03 Дек 2009 21:07
от max-2
Имам въпрос към колегите, които са чистили моторчето за празния ход: имали ли сте вибрация на празен ход и загряла кола и след почистването има ли вибрация?
Аз съм чистил само дроселната клапа, че залепваше, но без разглобяване(само дръпнах въздуховода) и ме достраша да сипвам коресилин в моторчето и го оставих непочистено.
Публикувано на: 04 Дек 2009 02:26
от Bass_Man
Ако видите за какви лайна става въпрос ще ви стане съвсем ясно , че без разглобяване абсолютно нищо няма да лъсне ( светне и тн ) !
Нещата , които се натрупват ако не се търкат и пръскат едновременно и многократно не могат да се изчистят посмъртно . И е много важно процедурата да се направи за EGR клапана защото там също е огромна смрад .
Определно ефект от почитването на мотора за празния ход има стига да е на време .
Също така този "червен" силикон не го слагайте и за тоалетната .
Има си специални силикони за целта и са на достатъчно "добри" цени .
Ето ти една не лоша марка :
http://www.loctite.bg/cps/rde/xchg/henk ... /index.htm
Публикувано на: 04 Дек 2009 06:24
от krasikalchev
Тази процедура за TPS датчика има ли я някъде изложена в нет- а или в някоя книга? Ако да може ли да дадеш линка?
А специално към колегата Bass_Man: от линка който ми даде подбрах няколко продукта дето мисля че ще свършат работа:
Loctite 5926
Траен еластичен силиконов уплътнител, гарнитура за фланци от всякакъв размер и форма. Установява се изключително бързо. Идеален за много приложения при автомобилите. Лесен за работа - създава перфектно уплътнение за няколко минути. resistant to oils, transmission fluids, water and antifreeze temperature resistance –60°C to +250 °C resistant to high pressures
Loctite 510
Анаеробен еднокомпонентен уплътнител за твърди метални сглобки. Висока якост, температурна устойчивост макс. 200°C – максимална хлабина 0.25 mm. Втвърдява в отсъствие на въздух при контакт с металните субстрати. sealant type: liquid flange type: rigid cure system: anaerobic temperature resistance: up to 200 °C instant seal: excellent oil resistance
Loctite 5366
Трайно еластично лепило/уплътнител за лепене и уплътняване на материали и части, подложени на постоянни вибрации и термични деформации. Втвърдява до формиране на трайно еластично уплътнение. Поддържа еластични свойства от -60 °C до +250°C. temperature range: up to 250°C allows over-painting: No cure system: moisture skin over time: 5 min. viscosity: paste Specially suited for: Glass
Loctite 5367
Трайно еластично лепило/уплътнител за лепене и уплътняване на материали и части, подложени на постоянни вибрации и термични деформации. Втвърдява до формиране на трайно еластично уплътнение. Поддържа еластични свойства от -60 °C до +250°C. temperature range: up to 250°C allows over-painting: No cure system: moisture skin over time: 5 min. viscosity: paste Specially suited for: Glas
Loctite 5368
Трайно еластично лепило/уплътнител за лепене и уплътняване на материали и части, подложени на постоянни вибрации и термични деформации. Втвърдява до формиране на трайно еластично уплътнение. Поддържа еластични свойства от -60 °C до +250°C. temperature range: up to 250°C allows over-painting: No cure system: moisture skin over time: 5 min. viscosity: paste Specially suited for: Glass
Loctite 5910
Траен еластичен уплътнител за фланци от нетвърди метали. Слаб мирис, слаба газопропускливост. Втвърдява на стайна температура. Висока устойчивост на вибрации. Подходящ и за пластмасови монтажи. sealant type: liquid flange type: flexible cure system: ambient moisture tack free: 20 min. temperature resistance: 200 °C instant seal: Excellent
Loctite 5920
Еднокомпонентен, втвърдяващ при стайна температура уплътнител за фланци, с отлична температурна устойчивост. Отлична устойчивост към моторно масло, трансмисионни течности, както и към смеси вода/гликол. Некорозивен, слаб мирис, слаба газопропускливост
Кое смяташ че ще е най подходящо за целта?
Публикувано на: 04 Дек 2009 18:56
от mafiota
max-2 написа:Имам въпрос към колегите, които са чистили моторчето за празния ход: имали ли сте вибрация на празен ход и загряла кола и след почистването има ли вибрация?
Аз съм чистил само дроселната клапа, че залепваше, но без разглобяване(само дръпнах въздуховода) и ме достраша да сипвам коресилин в моторчето и го оставих непочистено.
При работа на газ така и не успях да докарам оборотите на празен ход при загрял двигател да са около 800..900. Дори и след почистването на моторчето за празният ход. Всъщност след като рестартирам компа за известно време оборотите си идват на място, но след 50-тина километра като се "самообучи" ECU-то, оборотите пак почват да се мотаят около 500, и двигателя доста вибрира и претриса.
Напоследък ми писна, и сега съм вързал един резистор 170ома последователно на темп. датчик, така че компа да мисли че колата не е дозагряла на пълно, и така успявам да задържа оборотите около 800..1000, и смея да кажа че мотора работи доста по-меко и равномерно на празен ход. Незнам дали си въобразявам, но ми се струва че след тази интервенция, някак си колата има малко повече ряз на газ, ама малко

. Иначе като разход на газ няма промяна (на бензин може и да има, но него го ползвам само за препалване). Не ми остава време да вържа едно микро реле и на бензин да ми окъсява въпросният резистор.
Но от почистването определено имаше ефект, наяак си след преходен процес оборотите на ПХ по бързо се укротяват, или си идват на място ако мога така да се изразя.