Страница 1 от 1
харч на масло
Публикувано на: 29 Ное 2009 12:45
от gushkata
може ли някой да каже до колко може да се смята за нормален харча на масло на Тойота авенсис 98 2.0 TDI,и откъде нататък трябва да смятаме че има проблем
Re: харч на масло
Публикувано на: 29 Ное 2009 14:26
от martod
gushkata написа:може ли някой да каже до колко може да се смята за нормален харча на масло на Тойота авенсис 98 2.0 TDI,и откъде нататък трябва да смятаме че има проблем
При дизелите, заводски заложеният разход на масло е 1- 2 % спрямо разхода на гориво...
Можеш и сам да си го сметнеш вече...

Публикувано на: 29 Ное 2009 19:22
от gushkata
интересно друг няма ли мнение по този важен въпрос
Публикувано на: 29 Ное 2009 19:43
от Kiki
Скоро четох една статия от накакъв немски специалист, който казва, че за съвременните турбо-дизелови двигатели харча на масло се счита за нормален, ако е по-малък, или равен на един литър на 4000к.
Моята харчи един литър на 10 000к.
Re: харч на масло
Публикувано на: 29 Ное 2009 20:37
от nikolov22
martod написа:gushkata написа:може ли някой да каже до колко може да се смята за нормален харча на масло на Тойота авенсис 98 2.0 TDI,и откъде нататък трябва да смятаме че има проблем
При дизелите, заводски заложеният разход на масло е 1- 2 % спрямо разхода на гориво...
Можеш и сам да си го сметнеш вече...

това е наи правилния отговор щото 10000 дали си ги карал на първа или на 5 е много относително спямо километрите
Публикувано на: 30 Ное 2009 10:01
от Petar
A za benzinkite dali e normalno za 10 000 km. da har4at okolo lityr
Публикувано на: 30 Ное 2009 10:32
от slowtraveler
Тойота си го е написала: ако разхода ти на масло е над 75гр/100км обърнете се към сервиз....
Публикувано на: 30 Ное 2009 11:29
от Petar
Zna4i 750 grama na 1000 km. koeto e dale4 ot 900 grama na 10 000 km.
A kakva moje da e pri4inata do 4000 km. vyob4te dane pipa maslo i sled tova dazapo4va da namaliva . Tova go zabelizah tyi kato redovno si proveriavam nivoto na masloto .Dali e vyzmojno dae ot samoto maslo?
Публикувано на: 30 Ное 2009 14:27
от desotodorov
Убеден ли си че това което си забелязал е реално. В смисъл, всеки път ли правиш проверката на един и същ терен, (би било добре да е нивелиран). Колко време след като спреш двигателя отчиташ, (по принцип трябва да се гледа 5 минути след загасяне на ДВГ).
Струва ми се възможно - особено ако двигателя е с турбо, да започне да гори масло след определен пробег, когато маслото загуби част от първоначалните си качества (най-вече вискозитета), но предполагам че малко двигатели се държат по този начин...
Иначе - разход на 1л масло за 10 000 км е съвсем нормален. Друг е въпроса че при мен Каринката не го пипа изобщо - 10W40, бях с Мобил, сега съм с ЕССО, ама все тая - не го яде, предишната ми кола - Пежо 405ТД - беше по същия начин - нивото почти не мърдаше от смяна до смяна и не доливах. Във връзка с това държа да кажа, че съм кротък шЕфьор и карам така че двигателя рядко стига 3500 оборота/мин (още по-рядко - 4000) и не се задържа много там

...може и заради това да не ми горят масло колите...
Публикувано на: 30 Ное 2009 14:36
от slowtraveler
Като стана въпрос за турбодизелите - новите мазди имат индикатор за 'високо ниво' на маслото...
Маслото се сменя, когато нивото му се вдигне над МАХ

Публикувано на: 30 Ное 2009 14:42
от Petar
Kolata ia proveriavam za nivoto na maslo v garaja na raven teren sled 30 min na izgasiane na dvigatelia . Glavno ia karam izvyn grada i v pove4eto slu4ai postoino poddyrjam okolo 3000 oborota 100 km/h i imam 4uvstvoto 4e masloto izveriasva sled 4000 km neviarvam da imam niakayv problem . Karam s maslo 5w40 Castroll Magnetic dvigateliat e benzinaov 1,6
Публикувано на: 30 Ное 2009 14:59
от slowtraveler
Може различната форма на картера да даде такъв ефект:
ако в горната част на щеката например 150гр да са 1мм, то при скосяване на картера в долната част може щеката да отчита 50гр/1мм.