Та в книгата има един интересен момент - решават да покажат, как с малко пари може да се направи рали автомобил и конкретните действия и цени за това. За по любопитните - колата, която тунинговат е Сеат Ибиса ДИЗЕЛ!:). След като наливат около 4000 евро по пазарни немски цени, тя прави обиколки на Нордшлайфето за 8 минути и на малката писта на Хокенхайм дава времена по добри от Хонда Сивик Тайп Р. Толкова за предисловие:).
Има едно интересно решение, което те използват за точен дигитален скоростомер. Взимат компютър за велосипед. Абсурдно е на пръв поглед, но на втори е доста смислено:).
Освен скоростомер с възможност за много голяма точност, си остават стандартните функции като средна скорост, време за етап, време на престой, дистанция и т.н.
В книгата дори се споменава марка компютри, който измерват скорости до 300км/час. В интерес на истината съотношението цена/качесто наистина говори за тях, особено предвид факта, че много малко производители поддържат скорости над 120км/час. Марката е SIGMA
http://www.sigmasport.com/en/service_ce ... ecomputer/.
При цена от 15 евро за топ-модела им, идеята придобива много реален вид:).
Така до тук идеята беше от книгата:). Сега обаче идва по - интересното (поне за мен) - т.е. възможноста един втори такъв да се ползва като оборотомер. От вградените функций, освен моментното показание, бонус са средните обороти (на дадена отсечка) и максималните обороти.
[допълнителни детайли]
За да се сметне дали въобще е възможно, взех предвид максималото число, което може да изобразява и измерва компютъра (300 в случая), както и мерната единица, за въвеждане на размера на гумата - при този модел е милиметър.
Предвид, че скалата линейно може да се ползва до 100км/час примерно, смислено е там да се мерят оборотите до 10 000, като понеже дисплея изобразява до един знак след десетичната запетая, то показанието ще трябва да се умножава по 100 за да се се видят точните обороти, а точноста в най - добрия случай би била +-10 оборота.
Друг интересен момент е отношението на обиколката, което се задава в компютъра и това дали мерната единица милиметър би дала достатъчна точност за това. След елементарни сметки се оказва, че фактора при който скоростомера би почнал да мери обороти е 0,016666 (в период за съжаление). Като вход на компютъра може да се даде приближение 0,017, което са 17мм.
При една обратна сметка при 8000 оборотасе оказва, че показанието при този (максимално точен фактор) би било 8016 оборота. Което, влиза в по - горе констатираната грешка (или по - скоро неизобразявана) грешка от 10 оборота или показва, че идеята освен, че е възможна е и смислена:).
[/допълнителни детайли]
Като обобщение на всичките сметки - да възможно е за 15 евро да се инсталира в колата дигитален скоростомер с абсолютна точност, която да се напасва според размера на гумите, както и за още 15 евро дигитален оборотомер със точност до 10 оборота.А аз май ще съм и първия дето ще изпитам идеята.
Punkt. biggrin.gif . Aus. Schluß. Feierabend! biggrin.gif