Страница 1 от 2

промивка на двигател

Публикувано на: 10 Ное 2009 16:43
от zum
Здравейте ,искам да ви попитам или по скоро да ми препоръчате някое промивно масло , че искам да си изчистя двигателя преди смяната на маслото , защото още при предишната смяна , тоя дето ми сменява маслото каза че двигателя бил мръсен и трябвало да се промие .Тогава колата беше нов внос и кой знае тоя тъпанар преди това откога не беше сменял маслото .

Публикувано на: 10 Ное 2009 19:39
от slowtraveler
В сервиза на Тойота има тубички, които струваха около 16лв...
Тубата се изсипваше в загрелия двигател и работеше на празен ход около 3-5минути...
Всичките смени на масло ми ги правеха по тази процедура... :thumbsup:

Re: промивка на двигател

Публикувано на: 10 Ное 2009 20:26
от Troshko
zum написа:Здравейте ,искам да ви попитам или по скоро да ми препоръчате някое промивно масло , че искам да си изчистя двигателя преди смяната на маслото , защото още при предишната смяна , тоя дето ми сменява маслото каза че двигателя бил мръсен и трябвало да се промие .Тогава колата беше нов внос и кой знае тоя тъпанар преди това откога не беше сменял маслото .
Има промивно мало на Приста доста ефективно за целта мисля .че е 10/15лв
4/5 литра :whistle:

Публикувано на: 10 Ное 2009 20:29
от БОРИСЛАВ
понякога и промивката не помага
аз си промивах двигателя като купих колата но въпреки това след месец каране маслото е пак черно кат тиня
казаха ми че трябва да сваля картера и да го изчистя тъйкато на дъното му се събирало/отаявало боклук и нагар и от там колкото и да си сменям маслото все така ще става

Публикувано на: 11 Ное 2009 17:51
от sskk87
Добре де,аз като по глупав да попитам:в момента карам с Кастрол10/40 Магнетик.Доколкото знам това масло има функцията на полепва по двигателя,като по този на4ин намаля износването му,дори и след смяната на маслото.По пътя на логиката тази добавка трябва да "измива" вси4ко налепено и така да се губи ефекта от маслото smile.gif smile.gif

Публикувано на: 11 Ное 2009 18:49
от nikolov22
всичко съм съгласен ама я помислете този половин литър масло които остава в двигателя особено ако е сипвана и добавка за измиване какво прави с новото масло

Публикувано на: 11 Ное 2009 19:30
от slowtraveler
Добавката е 300-500мл, която разредена в 4-5 литра масло прави 10% разтвор.
Ако в двигателя остава 0.5л масло, то реално след наливането, в новото масло ще има около 1% от 'промивката', което е нищожно малко...

Публикувано на: 29 Ное 2009 22:22
от Versos
Продават се американски химикали за промивка/да не ги изброявам фирмите/,съдържанието им е около 300 мл.,сипват се в горещия двигател,пали се двигателя и работи на празен ход около 3-5 м. и след това се източва със старото масло.Целта не е само нагара,а и неутрализира киселините в двигатела,които и съкращават живота на новото масло!

Публикувано на: 30 Ное 2009 01:27
от Vokil
Не се еб..айте с двигателите си промивките прецакват всички гумени детайли по двигателя с които имат допир.Освен това ако двигателя ви има много нагар го вдигат наведнъж той запушва масления филтър и воала проблем на пътя ако не изгасите на време и проблем в сервиза.Не пиша тия неща да си чеша пръстите а от личен опит. Сега някой ще вземе да ми обяснява как се точи маслото с нагара и се сменя филтъра да ама не 50км след като си смених маслото и филтъра лампата непоколебимо взе да си свети както карам добре че спрях веднага и си смених филтъра който купих от магазин наблизо ами ако бях извън града и бързах?

Публикувано на: 30 Ное 2009 07:49
от slowtraveler
Колега Вокил, възможно е проблема да ти е бил във филтъра?!
Според теб защо официалния сервиз настойчиво препоръчва конкретна промивка при смяна на масло при тях?
Това особено се засили след проблема със запечени сегменти на 3ZZ-FE и 1ZZ-FE...

Правих 4 смени на масло по горепосочената схема на един и същ двигател : наливане на промивка, препоръчана от официалния сервиз, двигателя работи на място 3-5мин. Източва се маслото и филтъра.
Следващите 15х.км на всеки цикъл не съм имал проблем. Първите няколко хиляди км маслото си е доста чисто, а не като новото масло тепърва да започне да обира саждите и веднага да стане тъмно...
При първата смяна вероятно всички маслени магистрали са били задръстени от нагар, защото преди да отида до сервиза бях навъртял около 5х.км, при които двигателя изгори около 5-8л синтетика :whistle:
Нещата явно зависят и от това каква течност се използва....
По същата логика можеш да кажеш, че антифриза скапва уплътненията или блока - някои антифризи са неподходящи за силиконови уплътнения и наистина ги развалят, но ако използваш подходяща течност всичко си е ОК...

Публикувано на: 30 Ное 2009 21:10
от Vokil
Слоу :) за нова кола е друго тая е вече пълна с нагари и като тръгнат иди ги спирай.Погледни първия пост :) Освен това хубавите масла не само че не правят нагар а и го чистят като се сменят навреме , и резултата е изчистен от нагари двигател но не на един път ами на 5 смени примерно.Като риска да се задръсти нещи е много по-малък щото нагара се отмива малко по-малко.Ех преди години валволина беше такова масло и кастрола правен в Германия беше пък сега ужас :( Инъче повечето промивки са на основата на керосин и със сигурност състаряват гумата по-бързо.

Публикувано на: 30 Ное 2009 21:26
от slowtraveler
Възможно е и да си прав...
Но не вярвам Авенсиса да е бил с по-малко нагар...
Все пак 5х.км без сегменти биха вкарали доста сажди в картера biggrin.gif :thumbsup:
Всеки решава за себе си. И аз по принцип съм против всякакви добавки, но в интерес на истината не съм видял вреда от тези промивки преди смяна на маслото...
Някаква съществена полза също не забелязах (освен това, че първоначално след смяната маслото си оставаше чисто, а не почерняваше веднага), но парен каша духа biggrin.gif

Публикувано на: 30 Ное 2009 21:29
от El Camino
Oк, де да приемем, че има евтинджоси, дето преебават нещо. То е много логично, че трябва яка химия да отмие тая гадна чернилка. И че евтината ще мие и тва дет не трябва да мие покрай чернилката.

Ама темата е "Кои промивки стават". В тоя смисъл, трябва ли да повярвам, че един стар двигател трябва да се отвори, да се търка на ръка с бензин, че виждаш ли да се отмие малко от нагара по него?
Честно казано съм на това мнение, щото се сещам като опитах да джегъртам нагара по капака на клапаните, как нищо не щя да падне. Ама ако некой ми каже, че има нещо дето действително действа, ще го пробвам. Нема кво да объркам на стар двигател.

В Германско по форумите много хвалят ликви моли, сигурно щото друго немат, ама тва съм чел.

Публикувано на: 30 Ное 2009 21:47
от Vokil
Ще ви кажа една стара хватка за оправяне на спечени с нагар сегменти развиват се свещите буталата се наместван на средата между ГМТ и ДМТ и се наливат по 30-тина грама нафта в цилиндрите да си стои така цяла нощ сутринта вътрим с пълна газ всичко по двигателя се засира с нафта :))) Завиваме свещите и палим малко пуши докато издуха останалата нафта.Това е всичко нагара се разкарва и колата гори по-малко масло.Пък нагара в картера блока и капака на клапаните ви казах с хубаво масло и честа смяна си се маха сам. А всичко отвътр добива приятен червеникав цвят :)

Публикувано на: 30 Ное 2009 21:52
от slowtraveler
Този номер става и с газ, ама не и когато проблема със сегментите е конструктивен...