Страница 1 от 1

палене и акумулатор

Публикувано на: 02 Ное 2009 13:58
от mladm
Скоро се сдобихме и с Корола 1.4 VVTi '06 г. и ми прави впечатление, че при запалване двигателят пали след като стартера врътне 3-4 даже май и 5 пъти. Направи ми впечатление, че окото на акумулатора е черно или поне така ми се вижда. Въпроса е дали е възможно да е от това, както и дали мога да пусна този акумулатор да се зарежда на зарядно - и wacko.gif за колко време. Акумулатора е взет с колата от дилъра в София и не знам точно какъв е.

Re: палене и акумулатор

Публикувано на: 02 Ное 2009 14:26
от DMDimitrov
mladm написа:Скоро се сдобихме и с Корола 1.4 VVTi '06 г. и ми прави впечатление, че при запалване двигателят пали след като стартера врътне 3-4 даже май и 5 пъти. Направи ми впечатление, че окото на акумулатора е черно или поне така ми се вижда. Въпроса е дали е възможно да е от това, както и дали мога да пусна този акумулатор да се зарежда на зарядно - и wacko.gif за колко време. Акумулатора е взет с колата от дилъра в София и не знам точно какъв е.
Акумулатора вероятно е започнал да си "заминава". Скоро може би като стане много студено тази черна точка ще стане бяла - тогава е за смяна вече. Съветвам те да си купиш един нов и да си знаеш, че минимум 3-4 години няма да ти създава проблеми.

EDIT: По принцип черния цвят на така нареченото око означава, че акумулатора е горе-долу по средата на живота си... опитай да го разклатиш хубаво и ако започне да показва леки признаци за поява на бял цвят в окото - се замисли за нов. :thumbsup:

Публикувано на: 02 Ное 2009 15:45
от Petar
Da mojeh damu vdyhneh malko jivotec kato go zaredih no nego ostaviai ne pove4e ot 2-3 4asa na zariadno

Публикувано на: 02 Ное 2009 19:10
от Kiki
Petar написа:Da mojeh damu vdyhneh malko jivotec kato go zaredih no nego ostaviai ne pove4e ot 2-3 4asa na zariadno
Ако зарядното му зарежда с 3 ампера на час, ше зареди само 6 ампера, което си е нищо.
Според мен, трябва да си го зареди стабилно, поне 10 часа.
Ако зарядното му е от по-скъпите, те изключват когато се зареди акумулаторът.

Публикувано на: 02 Ное 2009 22:12
от mladm
зарядното е бая старо и на него пише 12V/3,5А.

Публикувано на: 02 Ное 2009 22:38
от Kiki
mladm написа:зарядното е бая старо и на него пише 12V/3,5А.
Значи, че за 10 часа ще заредиш 35А, а акумулаторът ти колко е?

Публикувано на: 03 Ное 2009 09:04
от shtephan
Просто сложи акумулатора на зарядното и ако няма компаратор за изключване процедираш така:през ноща го оставяш да зарежда за 10-12 часа, а през деня караш ,следващата вечер пак и в дъното окото ще започне да става зелено.По принцип акумулатор се зарежда с ток не по-голям от 5-8% от капацитета му.Въпроса е обаче ,че трябва да има изход за водорода.Ако капачките (след сваляне на лепенка или нещо друго) се видят - ги отвори,обикновенно са с един общ капак.Ако не ги отваряш зареждай максимум 5-6 часа с почивки от 2-3.Заслужава си да пробваш защото акумулатор да си отиде след 3 години си е драма,обикновенно вървят по 6-7 ако не е дизел разбира се.

Публикувано на: 03 Ное 2009 19:03
от nikolov22
по принцип идеята е да пали след няколко оборота измислено е да пази мотора от студения старт но и акумолатора е маи за смяна

Публикувано на: 04 Ное 2009 16:07
от shtephan
Идеята е да качи маслото,искаш да кажеш сухия старт.Точно прав си това е идеята и затова някой път при изправен акумулатор пали различно при топъл или студен ,след дълъг престой или кратък престой,говорим за обратна иформация.Между другото при голфовете има променлива за настройка.

Публикувано на: 05 Ное 2009 12:03
от mladm
Снощи разклатих акумулатора и се появи зеления индикатор, което ме кара да смятам, че има надежда след едно-две зареждания да му върна животеца. На лепенката му си пише Toyota 48Аh - France. Смятам да го оставя да се зарежда 10-12h, като следя индикатора.
В книжката на колата има едни данни за "Батерията" - 1,260 : 1,2920- нормално; 1,160:1,200-слабо и т.н.(по памет). Тези показатели как се измерват и мога ли да ми ги измери някой.

Публикувано на: 06 Ное 2009 09:18
от shtephan
плътност на електролита,продават едно като спиртомер само ,че по-малко ,но не ти трябва окото работи на същия принцип по-добре мери напрежението два часа след заряд ,ако стои на 12,8-12,9 - става, но не по-ниско от 12,6.