Страница 1 от 2
Дизел D4D
Публикувано на: 31 Окт 2009 09:46
от Катя
Здравейте, съфорумци. Наскоро си купих Тойота Ярис. Никога досега не съм карала кола да дизел. Може и да ви се струва глупав въпроса, но трябва ли да я "подгрявам" приди запалване?
Re: Дизел D4D
Публикувано на: 31 Окт 2009 09:59
от rudolf
Катя написа:
Здравейте, съфорумци. Наскоро си купих Тойота Ярис. Никога досега не съм карала кола да дизел. Може и да ви се струва глупав въпроса, но трябва ли да я "подгрявам" приди запалване?
мисля че да,,,по стриктно като е студена и зимъска,,,следвай лампичките по таблото,подържай автомобила изправен и не му мисли.
при по стари двигатели зимата подгряват 2-3 пъти...
Публикувано на: 02 Ное 2009 18:04
от Kiki
Чакаш 10- 15 секунди, докато подкачи маслото до турбината и тръгваш.
Повече подгряване не му трябва.

Публикувано на: 02 Ное 2009 18:43
от LEXUS
Kiki написа:Чакаш 10- 15 секунди, докато подкачи маслото до турбината и тръгваш.
Повече подтряване не му трябва.

biggrin.gif
Катя написа:
....но трябва ли да я "подгрявам" приди запалване?
biggrin.gif

Публикувано на: 02 Ное 2009 18:57
от Kiki
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 02 Ное 2009 19:34
от LEXUS
Хаха,Кики,ти добре си редактирал,но аз нямах предвид това biggrin.gif ,имах в предвид,че момата пита дали да подгрява "ПРЕДИ" палене на двигателя.А ти явно си я разбрал дали да загрява двигателя след запалване,щом говориш за качване на масло и т.н.

Тва имах предвид.

Публикувано на: 02 Ное 2009 21:06
от Kiki
Напълно те разбрах, но реших да си поправя и неволната правописна грешка.

Публикувано на: 02 Ное 2009 21:43
от style
мммм, вече почна да работи грубичко при палене, след като е стояла няколко часа на студено

Публикувано на: 02 Ное 2009 21:55
от Kiki
style написа:мммм, вече почна да работи грубичко при палене, след като е стояла няколко часа на студено

Нормално.

Публикувано на: 03 Ное 2009 07:59
от max-2
Дзял

Публикувано на: 03 Ное 2009 10:53
от nenko70
И аз за първа зима съм с мотор D-4D. Колата е Аурис. Паленето не е с ключ, а с бутон. Натискаш съединителя, после бутона и пали. Да де палеше без проблем, когато беше топло.
От два дни сутрин пали чак на третия път. Карал съм и други дизели досега, но на всичките преди палене си имаше индикатор за подгревателните свещи. Тук също има индикатор, но аз нямам контрол над подгряването. Забелязал съм, че върти стартера почти веднага с натискането на копчето, като мислех, че в студеното време ще подгрее и после ще пали. Или системата не е настроена добре или нашата нафта за нищо не става(карам само с V-Power Disel от Shell).
Може Шел още да не слагат добавка за студено време в тази нафта.
Та се чудя какво да правя.
Някой има ли идей с този начин на палене дали няма някакъв трик та да оставям по дълго да подгряват свещите.
Публикувано на: 03 Ное 2009 11:51
от dany.killmister
Виш да ли се маха копчето и вкараи клуча,на моя GL е така
Публикувано на: 03 Ное 2009 12:24
от nenko70
dany.killmister написа:Виш да ли се маха копчето и вкараи клуча,на моя GL е така
Гледах, ама освен да го счупя друг начин за махане не видях.
А и в ръководството не открих такава екстра.
Публикувано на: 03 Ное 2009 12:35
от dany.killmister
Ако то падне батерията как ще запалиш.питаи в ТМ АУТО
Публикувано на: 03 Ное 2009 12:49
от nenko70
dany.killmister написа:Ако то падне батерията как ще запалиш.питаи в ТМ АУТО
Питах.

С нова батерия за ключа.
То и няма логика да може да се пали само с механичен ключ. Тогава, какъв е смисъла от цялата система за сигурност.
С механичния ключ единствено мога да отключа шофьорската врата и да влезна в купето.