Страница 1 от 2

Спукан воден радиатор

Публикувано на: 21 Окт 2009 17:39
от pecata2000
Колеги помагайте. Днес отварям капака на моята тойотка и кво да видя- радиатора ми в най-горната част, близо до капачката сълзи. Там е на рески и си тай по малко. Моля за съвет, кой каквото знае да предлага. Има ли некви течности който биха ми свършили работа на мене по конкретния случай или да търсим нов радиатор? Някой ако се е сблъсквал с този проблем нека пише. А за марка радиатор и от къде да го намеря също бих ви бил благодарен!
Колицата ми е Авенсис,1998г,1.6, 4A-FE engine!

Публикувано на: 21 Окт 2009 22:33
от sskk87
Преди време един приятел има6е същия проблем и понеже не му се даваха пари за нов радиатор, ре6ихме да го лепим с лепило.Първо пробвахме с "поксилпол" изкара 2-3 седмици и пак проте4е,след това един тираджия ни препора4а някакво лепило(сега му забравих то4но името)което го произвеждат "Цианит",оба4е било специално за радиатори.Помня 4е беше в оранджева опаковка и имаше 1бр. лепило и 1бр.не6то като прах4е.Та тез 2-те се смесват и си готов.Цената на тва 4удо му беше 3,50лв така 4е ако иска6 първо пробвай така :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 21 Окт 2009 23:59
от slowtraveler
Пробвал съм течност за теч на радиатор на Liqui-Moli.
Взех го от ОМВ (за други течности съм чувал негативни мнения).
На астрата ми се бе спукал радиатора между страничния колектор и малките тръбички (точно спойката на прехода от по-широката тръба към малките тръбички).
Явно имаше усукване и от вибрации се пукаше на мястото на снадката.
Течността бе някаква полимерна, и след добро разбъркване се сипваше в антифриза (stop-leak)..
Изкарах с така 'ремонтиран' радиатор две години без никакво доливане на антифриз. При катерене на едни баири с огромни камъни явно вибрациите му дойдоха множко и пукнатината отново се отвори.
Повторих процедурата и още 1г отново нямах проблем. След това продадох автомобила и не знам колко е издържал...
Добрия ремонт не може да бъде заменен от някакви течности, но пък нищо не пречи да пробваш...

Публикувано на: 22 Окт 2009 00:11
от Nedkow
Пукнатината върху пластичната или алуминиевата част е?

Публикувано на: 22 Окт 2009 09:10
от Petar
Imah syhtia problem s radiatora po syhtia na4in se behe spukal okolo 15sm. puknatina na plastmasovata 4ast zalepih go s poksipol kato slojih i mreja iskarame 3 sedmici i se naloji da kupia nov .I sega staria radiator pak symgo zalepil kato rezerven . Ina4e problema za spukvaneto na staria radiator behe ot klapan4eto na kapa4kata ne otvariahe polu4ise naliagane ise pukna . Kolega predi ako si rehil da vzemeh nov radiator proveri pyrvo kakva e bila pri4inata zada se spuka

Публикувано на: 22 Окт 2009 12:00
от Georgimitrovich
Аз моя го лепих с течен метал на хенкел или покси-пол вече не помня и изкара почти година но пак се разлепи от вибрациите. С добави в радиатора не става нищо sad.gif . В краина смета тва с лепилото е временно решение докато си събереш парички за нов :thumbsup:

Публикувано на: 22 Окт 2009 14:37
от slowtraveler
Georgimitrovich написа:С добавки в радиатора не става нищо sad.gif .
В краина смета тва с лепилото е временно решение докато си събереш парички за нов :thumbsup:
Е не бъди толкова сигурен, че не става - все пак 3г карах с добавка безпроблемно. Освен че запуши пукнатината (която по принцип е подложена на вибрации) антифриза си остана чист и никъде не видях утайки или странични ефекти...
Иначе за това, че ефекта е временен си напълно прав :thumbsup:
Но нищо не пречи да се почне от по-евтиния и удобен вариант и ако не става - тогава да се премине на по-скъпия и гарантиран вариант - замяната с изправен радиатор :thumbsup:

Публикувано на: 22 Окт 2009 18:34
от Georgimitrovich
Казвам че не става защото предполагам каде е пукнатината. Горе до капачката. Добавката нямаже да стигне до там и да запуши защото по предписание се слагат при работещ и загрял двигател, а в този случеи там скороста на водата е по висока и почти не тече. Трябва да изгаси двигателя така че налягането да почне да избутва водата от най-слабата точка. Съгласен съм че добавите работят почти безотказно при проблеми по питата и тн. но при мен горе до апа4ката просто няма как да хване. :thumbsup:

Публикувано на: 22 Окт 2009 21:10
от pecata2000
Пукнатината върху пластичната или алуминиевата част е?
Върху пластичната 4аст е колега, вдясно от капачката.

Kolega predi ako si rehil da vzemeh nov radiator proveri pyrvo kakva e bila pri4inata zada se spuka

Ами според мен е от старост.Там просто е започнало да се сбръчква, получили са се леки пукнатини и от там все още леко си тече.

Все пак благодаря на всички ви за помоща!
Явно работата отива към 300лв ( неоригинален )
Ще я мислим

Публикувано на: 22 Окт 2009 21:13
от pecata2000
Пукнатината върху пластичната или алуминиевата част е?
Върху пластичната 4аст е колега, вдясно от капачката.

Kolega predi ako si rehil da vzemeh nov radiator proveri pyrvo kakva e bila pri4inata zada se spuka

Ами според мен е от старост.Там просто е започнало да се сбръчква, получили са се леки пукнатини и от там все още леко си тече.

Все пак благодаря на всички ви за помоща!
Явно работата отива към 300лв ( неоригинален )
Ще я мислим

Публикувано на: 22 Окт 2009 21:14
от slowtraveler
Georgimitrovich написа:Казвам че не става защото предполагам каде е пукнатината. ........но при мен горе до апа4ката просто няма как да хване. :thumbsup:
Прав си :thumbsup:
Наистина работата отива на смяна на радиатор...
Освен ако някой 'пластмасаджия' реши да пробва да го лепи термично...

Публикувано на: 22 Окт 2009 21:28
от Georgimitrovich
Не става с лепене щото не е пласт маса тва, ако го рачовъркаш ще видиш че отдолу под черната боя е нещо като някакъв пресован материал. Аз понеже съм стиснат си карах с лепилото дълго време и со доливах водичка, докато не изпадна на оферта радиатор втора употреба. Тъй като вече съм минал и по този път, не ти го препоръчвам ако си караш доста колата. Просто си им е дефетно място и тва е. Събираи парички за новичък sad.gif

Публикувано на: 22 Окт 2009 23:41
от Caesar
Колега, пласмасата старее и се пука. Освен това тя по скоро е бакелит и не може да се лепи, просто не става. Така че решението е нов радиатор. Миналата година имах аналогичния проблем и го реших каро си купих нов датски Nissens радиатор за карината за около 270 лева. Качеството е доста прилично. Предтавителството им е близо до една от преките на бул Сливница, която е успоредна на Раковска. Става дума все пак за София. Успех!

Публикувано на: 22 Окт 2009 23:48
от Nedkow
След като е върху пластмасовата част не си губи времето а търси нов, ако сте караш колата или втора употреба при условие, че ще се продава. Тази пластмаса съдържа азбест и неподлежи на обработка всичко което ще направиш ще е временно :thumbsup:

Публикувано на: 29 Ное 2009 22:47
от Versos
В бевзиностанциите продават STP - radiator stop leak,пробвай или други такива американски или на Holt's,ако не става ще ти дам телефоните на софийска фирма за радиятори,в момента ги нямам,пиши ми на адреса!