Страница 1 от 6

Скърцане при натискане на съединителя

Публикувано на: 20 Окт 2009 22:22
от lostindark
Колеги, моля за помощ...

Колата е Тойота Корола 2004 с хидравличен съединител, в последния месец, незнам от влагата ли, студа ли, при натискане се чува скърцане отвън, но не е от педала. Интересно е, че един пъти го прави, друг път не, но определено звука се появява след каране, а когато колата е студена няма и помен от него. Звука наподобява търкане на гумени повърхности.. Говорих с Митко и той твърди, че не е проблем да се кара така, а скърцането било от вилката. Лошото,че колата е на 50 хил. км и съединителя всеки още не е за смяна.. Някой друг с подобен проблем, че звука ми лази по нервите..?

Публикувано на: 20 Окт 2009 23:34
от max-2
При мен имаше такъв проблем със скърцане, но моята кола е стара-92г., по-силно при пускане на педала+тежък педал. На маншона на вилката има дупка, през която промих шийката, по която се движи аксиалния лагер с вд40(може и с бензин, но ме хвана шубе). След това разглобих и двете помпи с цел почистване, само долната имаше малко прах и чернилка от външната част на буталото, бяха в добро състояние. Педала омекна много, скърцането спря за седмица.
Издърпах маншона на вилката, точно под него се виждат ушичките на някаква пружина, от нея е и скърцането, напръсках с тефлонов спрей за смазване на вериги цялата вилка, като внимавах да не отива към феродото и притискателя. Вече няколко месеца нямам проблеми.

Публикувано на: 21 Окт 2009 12:25
от dap
Колегата е прав, точно от въпросната вилка с гумения маншон идва скърцането.При мен се бе появило преди около година, много ме дразнеше и за това посетих майстори biggrin.gif .На скоро започнах да го чувам отново , явно си е "проблем".Карай си спокойно колега.

Публикувано на: 21 Окт 2009 21:51
от lostindark
Благодаря колеги , ще изпробвам да го смажа след тампона и ще пиша за ефекта ...

Публикувано на: 22 Окт 2009 18:18
от newmiro
преди 2 години го чух това скърцане (от време на време) и питах в тойота сервиза, казаха ми че го пръснали с нещо и че нямало проблем. от тогава до сега скърцането си продължава (от време на време), просто вече не му обръщам такова внимание smile.gif

Публикувано на: 26 Окт 2009 10:10
от lostindark
Здравейте,

Значи решението е именно това на колегата...

През отвора, който има маншона на съединителя, пръснах смазка, но не WD40, а лубрикант за вериги или нещо такова, което е под ръка.

Ефекта е невероятен :-) , спокойно и на сърцето и на душата...

Дори и да попадне малко смазка на феродовия диск няма проблем, най много да приплъзне два-три пъти... Това решение го посочват и колегите от чуждите форуми, така че дерзайте...

Поздрави,

Публикувано на: 23 Фев 2010 19:58
от Akima
Здравейте,
и при мен се появи проблема - скърцане при натискане на съединителя.
Шума идва от към купето,някъде отвътре от към педалите.
Пръсках и тях и т.нар. маншон на вилката/в двигателния отсек на нивото на вентилатора на радиатора/ и самите педали с WD40,но няма ефект.

В друга тема за Авенсис четох,че на педала има някакви пластмасови втулки,който се износват - нормално ли е при моята E12 на 78 000 км да са заминали - кара се много градско във Варна вкл. и час пик - следователно съединителя и левия ми крак не си знаят натисканията вече?

Само да спомена че тези дни смених и спирачна течност с надеждата да спре шума - нали съединителя взема течност от спирачната с-ма - на едно казанче са.

Дайте идея с какво точно да го напръскам тоя "долен педал" или откъде да купя тея пластмаси,защото вече ще подлудея.

Поздрави.

Публикувано на: 24 Фев 2010 10:30
от Wolfcho
И аз го имам същия проблем, питал съм на сервизи. Няма проблем да се кара..

Публикувано на: 24 Фев 2010 11:42
от CuMo
И при мен проскърца есенес. Пръснах тук там с WD40 където ми се видя удачно и сега не скърца.
Не съм забелязал кога е спряло, но темата ми напомни че пръсках и щом цяла зима няма скърцане, значи е имало ефект. :)

Публикувано на: 24 Фев 2010 14:14
от Akima
Това намерих по западните форуми:


Изображение

-------------------------------------------------------

Изображение

Всъщност се пръска на точка B - само не знам някой трябва ли да натиска съединителя междувременно.

Сега ще ходя да купя някаква грес на спрей или нещо такова.Но все пак някой да препоръча нещо удобно за прилагане - в кенче например.WD40 имам почти нова 400ml,но и тук и другаде колегите са писали че някакво масло за вериги е по-добре.

Публикувано на: 24 Фев 2010 17:09
от max-2
Първо wd40, за да падне праха от износването на феродото и след 1-2 дни течна смазка на спрей за вериги.

Публикувано на: 24 Фев 2010 19:45
от Akima
През отвор В нали така?
Аз издърпах целия маншон и видях вилката но ме достраша да пръскам много пък и едвам си пухнах ръката + флакона ВД40 там.

ВАЖНО:
Трябва ли някой да натиска съединителя докато пръскам за да се подаде вилката назад и върху нея ли да пръскам?


А и какво ще стане ако попадне нещо от смазката в посока на притискателен диск,маховик и т.н.?

Публикувано на: 24 Фев 2010 19:54
от Uncle Dido
Нямаш ли на флакона преходник - "сламка"?

По-добре си купи течна грес. И пръскай смело.

После внимавай с маншона, трябва да е добре закачен.

http://www.pharmcobg.com/products.php?id=aero

Публикувано на: 27 Фев 2010 18:02
от Akima
Пръсках с грес за вериги - 2-3 дни преди това с WD-40 и резултат няма.
Откачих маншона напръсках обилно с грес/Аерозол,бяла грес спец.за такива части.имам и снимки май някъде/ и при натиснат и при пуснат съединител.Въпреки всичко проблема го има.

Някой има ли идея дали не идва от този механизъм шума - http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_T ... _3102.html


И бонус въпрос:На какъв километраж предимно градско каране започва да се разказва играта на Главния и освобождаващия цилиндър на съединителя/CLUTCH MASTER CYLINDER и CLUTCH RELEASE CYLINDER/?

Благодаря на всички колеги които помогнаха досега.

Публикувано на: 12 Мар 2010 21:54
от Akima
Да вдигна темата с един бърз въпрос.
Тъй като проблема не се оправи с мазане,пръскане и гресиране някой може ли да ми предложи други опции освен Дилъра във Варна,където да погледнат колата.Имам съмнение за някой от пластмасовите пръстенчета на педала или нещо подобно,което е износено?Проблема е,че нямам никакво време сега,но се притеснявам впоследствие това да не ми излезе солено.

Междудругото сега се сещам че при смяната на спирачната течност питах дали след като съединителя взема флуид от спирачната система трябва и на нея да й се направи обезвъздушаване/т.нар. bleeding/?

Благодаря предварително. cool.gif