Страница 1 от 1

Въпрос за датчика за икономията на бензин

Публикувано на: 11 Окт 2009 22:52
от Corolla_E9
На повечето по-стари тойоти гледам има един датчик за икономия с 2 лампички зелена/оранжева съответно когато е в икономичен режим и когато гори повече. Въпроса ми е доло-горе какъв е моментният разход когато се сменят, до коло/100км е в зелената зона? естествено сигурно за всеки модел ще е различно, но ако има таблица за повечето модели.. интересува ме главно за corolla e9 1.3 2e карб и celica 2.0gti 92г. 3sge

Публикувано на: 12 Окт 2009 00:47
от xtreme
дали свети зелено, или оранжаво не зависи от скоростта, а от положението на педала на газта, и оборотите. Дефакто колата следи кога има най-хубаво изгаряне на горивото, но не съм сигурен как точно го прави.Когато си във високи обороти лапичката седи зелена дори и при доста натиснат педал, докато в ниските, трябва съвсем леко да действаш за да е зелена.

Публикувано на: 12 Окт 2009 16:25
от valen_tin
аз да попитам пак по темата - на моята Карина 1.6 комби винаги съм виждал само оранжева, откакто съм я купил, а в книжката пише че са оранжева и зелена ... някой може ли да каже трябва ли да има зелена при мен (т.е. да е изгоряла отдавна)? и също така каква е? че да купя преди да отварям таблото?

Публикувано на: 12 Окт 2009 20:11
от PESHO OT MARS
И при мен светеше само оранжевата, но когато разглабях таблото да помръдна запеклия ми километраж изведнъж започна да свети. т.е. или е изгоряла или не прави нещо контакт някаде.

А относно кога превключват, ако си спомните уроците по икономично шофиране ще се сетите едно от най-важните правила а именно плавното ускорение всъшност лампите се грижат за това да ви усведомяват как ускорявате.
На Старлета ми в момента само като я натисна свети оранжево ECONOMY а зелено нямам. Но на новото ми табло с оборотомера май вече си имам като при корола/карина две ламички.

Публикувано на: 14 Окт 2009 06:23
от Corolla_E9
скорост, обороти...... от точно определено положение на педала винаги ми се сменят. Точно на това положение си има точно определен разход, дали ще е на 1500 или на 3500 оборота пак си е един и същ разхода. Е какъе е той в този случай ми е въпроса. до колко л/100км е този икономичен режим предполагам някъде до около 8-9л/100км защото на равно зелена ми свети до 125/130 км/ч а при 120 по каталог разхода ми е 7.7

Публикувано на: 14 Окт 2009 09:35
от TERCEL
Ами братле аз на мойта Селика до 4-5 хил.съм стигал и си свети зелено,но това е при плавно подаване на газ.Естествено ако натискаш педала рязко и до край да ти светва оранджевата(жълта)лампичка,аз мисля че тоя датчик е вързан към дросела ама не съм сигорен.Нека колегите , които са по-вещи в тея работи да кажат!! :thumbsup: wink.gif

Публикувано на: 14 Окт 2009 11:09
от valen_tin
TERCEL написа:Ами братле аз на мойта Селика до 4-5 хил.съм стигал и си свети зелено,но това е при плавно подаване на газ.Естествено ако натискаш педала рязко и до край да ти светва оранджевата(жълта)лампичка,аз мисля че тоя датчик е вързан към дросела ама не съм сигорен.Нека колегите , които са по-вещи в тея работи да кажат!! :thumbsup: wink.gif
аз не съм вещ, ама в моята книжка пише, че е на база изгорелите газове

Публикувано на: 14 Окт 2009 19:55
от slikershot
Светенето на лампичките се управлява от датчик (1) който измерва подналягането във всмукателните тръби от вакумен мъркуч (2). Поне така е на моята celika 2.0 93 като се изключи вакума спира да работи одчита , и светва жълто...

Публикувано на: 16 Окт 2009 18:02
от beri1
Взема инфо.от вакумите, мойте ги бяха разменили и ми светеше постоянно жълтата лампа. :thumbsup:

Публикувано на: 19 Окт 2009 14:40
от battery83
А някой може ли да прати снимка за коя лампичка по точно става въпрос и къде се намира, мойта е тойота селика 2000 година??? Защото на мен ми свети една лампичка оранжева прилича ми на двигателчи за същата лампа ли става въпрос?

Публикувано на: 19 Окт 2009 22:05
от slikershot
Става въпрос за тези лампички...
А на теб ти свети "check engine"

Публикувано на: 19 Окт 2009 22:29
от Vokil
При налягане 90 килопаскала (което си е под атмосферното тоест вакоум) светва оранжевата докато още свети и зелената при 95 килопаскала зелената изгасва и свети само оранжевата.На моята селика е така , а 100килопаскала е атмосферното налягане.

Публикувано на: 19 Окт 2009 22:52
от b_d
този датчик е една ретро измишльотина, която не показва нищо смислено, защото зависи само от товара на двигателя (демек подналягането/вакуума), но не и от оборотите. Понякога при по-голям товар, но по-ниски обороти колата харчи по-малко, но този датчик ще покаже повече. Аз бих махнах крушките, за да не ме разсейва мигането.

Публикувано на: 19 Окт 2009 22:57
от battery83
Да усетих се аз, че става въпрос за други лампички, а някой има ли идея къде е този датчик за check engine, ако е един и ако изобщо е датчик..., ако някой знае нещо сигурно да сподели, но без догатки unsure.gif wacko.gif tongue.gif

Публикувано на: 19 Окт 2009 23:01
от b_d
check engine не е датчик, а сигнална лампичка. Пали я ЕКУ-то (компютъра на двигателя), когато усети, че има някакъв проблем. Обикновено човек отива в сервиз, за да прочетат кодовете на грешките и да му кажат причината.