Страница 1 от 2

Катализатор на Тойота Селика

Публикувано на: 02 Окт 2009 11:12
от big_paf
Здравейте колеги,искам да ми дадете съвет,имам Тойота Селика 94-та 2.0 16v 3S-GE двигател въпроса ми е:дали да мана или да избия катализатора(кой варянт е наи добър) понеже на него има ланда сонда и ме е страх да не почне да гори повече като се сложи заместваща тръба(все пак датчика няма ли да отчита други стойности)
Благодаря предварително.

Колата е на 140 000км работи си нормално но нали казват че на 100 000,пък и нещо не върви баш като за 177 или аз съм и привикнал към върввнето.

Не съм особено компетентен,затова се извинявам ако съм написал някоя тупотия във въпроса си :) Благодаря предварително!

Публикувано на: 02 Окт 2009 11:25
от Petar
I kakvo kazvat za 100 000 km ? :whistle:

Публикувано на: 02 Окт 2009 19:09
от Uncle Dido
Карай си и да не ти пука. Катализатора има гаранция 100К, ама издържат и по повече, особено, ако караш редовно извънградско.

Първите симптоми за запушване е миризмата на сяра от гърнетата. Мирише на развалени яйца. После идва "замислянето" на мотора при изпреварване и при високите обороти.

Така че, щом ти върви нормално колата - не се притеснявай.

А ако решиш да го махаш, сложи си резонаторно гърне, та да ти пази гърнетата назад. Ако само на катализатора имаш сонда - не е проблем, лошо е, когато след него има такава.

Ако сложиш тръба - се получава гаден резонанс при определени обороти, а ако го избушиш, дрънченето като на консерва копърка - ама празна - е непоносимо.

Препоръчвам ти резонатор с камера и бленда, да наподобява съпротивлението на катализатора.

Успех.

Благодаря

Публикувано на: 03 Окт 2009 11:49
от big_paf
За сега съм финансово непотготвен,за резонаторно заместващо гърне,но както казваш никак не искам да ми дранчи на консерва,пък и наистина няма замисляне на двигателя.По нататък живот и здраве тва ще е процедурата.Вярно ли е,защото един приятел ми каза че можело да е изгорял(да се е издухал сам) има ли такижа полужения.Аз доколкото си представям структурата му мисля че освен към запушване друг път няма.Благодаря!

Re: Благодаря

Публикувано на: 03 Окт 2009 15:57
от max-2
big_paf написа:За сега съм финансово непотготвен,за резонаторно заместващо гърне,но както казваш никак не искам да ми дранчи на консерва,пък и наистина няма замисляне на двигателя.По нататък живот и здраве тва ще е процедурата.Вярно ли е,защото един приятел ми каза че можело да е изгорял(да се е издухал сам) има ли такижа полужения.Аз доколкото си представям структурата му мисля че освен към запушване друг път няма.Благодаря!
Като се запуши или като започне да се запушва може да се разтопи частично и да започне да вибрира при потегляне и да дрънчи в металната си кутия.

Публикувано на: 03 Окт 2009 16:15
от Uncle Dido
Макс-2 е прав, понякога се получава това, но лошото е, когато започне да се отронват парчета от керамичната пита на катализатора. Тогава има опасност да запушат тръбите назад или да запушат някоя камера в задното гърне.
Но от самосебеси не може да изчезне.

При тези случаи пак спира да върви колата, така че не се притеснявай.
Смяната на катализатора и монтажа на резонатор излиза към 60 - 70 лв. всичко.

Публикувано на: 05 Окт 2009 16:52
от big_paf
Благодаря за съветите!Още не съм предприел нищо,но ясно ще бъде с резонаторно гърне,и може би ще трябва да е такова на ковто може да се монтира датчика.А по въпроса за горенето,какво ще кажете,все пак се променя генерацията?!

Публикувано на: 06 Окт 2009 00:07
от CuMo
На моята карина според един мастор катализаторната пита се е откачила от мястото си и е паднала на дъното на корпуса в който е поместена.
Получава се шибан резонанс между 2 и 3хил оборота.
При първа възможност мисля да го елиминирам и този проблем, защото ме дразни cool.gif
Замисляне не знам дали има поради простата причина, че нямам база за сравнение.

Публикувано на: 06 Окт 2009 08:03
от Uncle Dido
При мен го имаше този проблем, свалих си катализатора, но се оказа здрав - резонанса се остана. После чак се сетих, че е от меката връзка. При Карините е специфична като вид, лесна е за демонтаж, но ме домързя, пък и не изпуска все още. Иначе спокойно се замества с обикновена мека връзка - ф50мм. на 100мм. дължина.

Публикувано на: 01 Ное 2009 11:46
от Ployd
Имах дрънченето на консеви, махнах катализатора, и това дрънчене още седи даже се мести от скоростите и достига до задната седалка, дали има там некви остатъци или да му .......

Публикувано на: 03 Ное 2009 08:34
от sepia3
Колега, моята кола е на 163 хиляди километра и го махнах.Отрязах го целия и сложих траба на негово място.Беше си изцяло здрав,предполагам и твоят ще е здрав и вече ако има симптоми на запушен тогава го махаи иначе няма смисал. happy.gif
Относно разхода мисля че няма някаква разлика или не я усещам, предполагам е минимална.. Но определено повече се стряска, а и съм със краино отворено така че е добре biggrin.gif

Публикувано на: 03 Ное 2009 19:27
от Ployd
Стигнах до извода, че треа да махам Генерациата или поне част от нея laugh.gif . Просто това дрънкане ме побърква laugh.gif

Даваите савети и впечатления от марки - Уолкър, Ремус, Yoshimura (или там как се пише ) Аспо ......

Става дума за Селика 2.0 GT 97г.

Публикувано на: 03 Ное 2009 20:51
от sepia3
Аз съм с YED за 120лева колектори и траби с по-голям диаметър без катализатор и предгарне да бе вдига много гирлотия и излезна много прили4ен звук happy.gif

Публикувано на: 04 Ное 2009 18:38
от Ployd
ни гона звукни гона рев laugh.gif просто искам да сам сигурен, че няма да дрънчи tongue.gif . Значи за 120 лв си смеил сичко ? happy.gif от двигатела до края, та т'ва е без пари бре wink.gif евала

Публикувано на: 04 Ное 2009 19:04
от sepia3
а не не, 120 лв е само крайното гарне, за колектори и тараби още 100лв,и за почерпка още някой лев... :cheers: