Страница 1 от 4

Avensis T25 2.0 D4D - трудно палене при загрял двигател ?

Публикувано на: 23 Сеп 2009 16:58
от oki4ka
Здравейте,
от известно време имам проблем с паленето като загрее - Avensis T25 2.0 D4D.

Сутрин няма проблем.Като извадя буксата от температурния датчик на ГНП започва да пали,но дали това е проблемът?
След като е изваден датчика на таблото светва лампата за проблем и като престои колата 15-20 минути не пали,както трябва,но е по-добре от колкото с него - пали с яко въртене.

Благодаря Ви за помощта.

Публикувано на: 23 Сеп 2009 17:01
от Petar
Смени този датчик.

Публикувано на: 23 Сеп 2009 22:15
от oki4ka
като сложа буксата не дава грешка дали е от него,ходих на диагностика в тм-ауто и и ти я некадарници ми казаха че е стартер,след това че е клеморед и го поръчах.оказа се че нее дори поискаха да го платя,добре че им отказах само 180лв.без труд.колко ли 6те е датчика?

след 3-часа диагностика не откриха проблема

открих и следното.като загася и веднага завартя да запаля пали без проблем,а като изчакам да шракненякакво реле само с яко вьртене пали.

Публикувано на: 25 Сеп 2009 04:24
от Bass_Man
Я пробвай с друг по-силен/нов/зареден акумулатор .

Публикувано на: 25 Сеп 2009 11:20
от coolone
Проблема ти е някъде по електрониката и по-точно тези вериги които мерят температура, а те са доста... термо датчици бол! Със сигурност не е от батерията, защото ако беше издухан акумулатора щеше да пали трудно при студен старт, а не обратното.
Това реле за което говориш изчаква мисля че 50 сек. след изгасяне на мотора и след това ''дърпа шалтера'' на почти всико което работи с ток по колата. ако си забелязал дори ел стъклата работят в рамките на тези 50 сек. след това - не. Релето гаси повечето основни и вторични вериги и компа остава на stand by т.е. в готовност за палене. И като имаш предвид, че за да запали мотора, компа взема предвид стойности за температура на нафтата в резервоара, темп. на помпа високо налягане, темп. на входящия въздух, темп. на мотора/охл. течност/... тогава трябва да търсиш проблема някъде там. Пробвай да дадеш на късо двата извода на буксата на въпросния датчик на помпата, НО САМО АКО СИ СИГУРЕН ЧЕ ТОВА Е ТЕРМО ДАТЧИК, щото може да е и нещо друго. Тогава дефакто задаваш макс. стойност за температурата. След което има два варианта: 1. светва грешка на таблото и мотора пали или 2. не пали wacko.gif
Тогава ще знаеш дали причината е издухан датчик. И да не забравиш да пишеш какъв е резултата :thumbsup:

Някой ако има други идеи за ''диагностика пред блока'' да казва... Темата е доста интересна

Публикувано на: 27 Сеп 2009 11:53
от oki4ka
вчера бях пак в тм ауто казаха че имало хлабави вразки,но след като си трагнах проблема си остана.като го открия ще пиша.за датчика без него пали винаги но компа сава грешка.

Публикувано на: 02 Окт 2009 00:49
от Bass_Man
coolone написа:Проблема ти е някъде по електрониката и по-точно тези вериги които мерят температура, а те са доста... термо датчици бол! Със сигурност не е от батерията, защото ако беше издухан акумулатора щеше да пали трудно при студен старт, а не обратното.
........................
Нито едно от двете ти съждения не е вярно ! Простата логика в случая не действа .
oki4ka написа:вчера бях пак в тм ауто казаха че имало хлабави вразки,но след като си трагнах проблема си остана.като го открия ще пиша.за датчика без него пали винаги но компа сава грешка.
При диагностика би трябвало веднага да се хване развален датчик , а и няма начин да не натрупа някаква грешка от него .
Като махнеш датчика за темепература най-вероятно палиш по-лесно защото си в някакъв сервизен режим . А не защото датчика е развален . Не си играй с махане на датчици , а пробвай първо простите неща - акумулатор , стартер и филтри ( в 90% от случайте е това ) . Ако не е нито едно от тях отиваш на ремък/верига и/или помпа .

Публикувано на: 02 Окт 2009 13:33
от coolone
пробвай първо простите неща - акумулатор , стартер и филтри ( в 90% от случайте е това ) . Ако не е нито едно от тях отиваш на ремък/верига и/или помпа .
А защо да не смени направо целия мотор, ще се разреши проблема из основи :whistle:

Вероятно знаеш устройството и принципа на работа на термо-датчик (ако не знаеш сега ще разбереш - нали за това са форумите) Значи това е сравнително прост термо резистор, които си изменя съпротивлението в зависимост от температурата, рядко може да изпуши, но се случва. По-интересното е, че той е част от схема която все пак мери тази стойност на съпротивлението, а в тази схема участват и доста кондензатори. При издухан кондензатор се внася грешка в измерването съответно еку-то получава грешна стойност но не отчита грешка. Същия принцип ползват и пауър боксовете - внасят грешка в дадена верига, еку-то променя центровката, защото така е зададено в таблицата му, и мотора става ''бегачка'' (не за дълго обаче)
Така че аз се хващам на бас за един тир с бира, че проблема е ''жичкаджийски'' Щом мотора си пали безпроблемно при студен старт, за къв акумулатор говорим къв ремък кви 5.50 лв Паленето и непаленето му са свързани с въпросното реле и по-точно с веригите които то включва/изключва. Човека е хванал някаква закономерност кога пали и кога не (виж по-горе), което автоматично изключва всяка версия за механичен проблем. Механика и електроника са мноооого различни неща :thumbsup:
Ако отидеш при кварталния бай майстор (който на проводника вика жичка biggrin.gif ) може да ти каже че проблема е в резервната гума... всякви специалисти има :whistle:

Публикувано на: 02 Окт 2009 19:40
от oki4ka
В неделя пак ще ходя в тм-ауто дано да хванат проблема.на помпата има два клапана червен и зелен,като откача който и да било от двата колата не пали.като откача само зеления през ключа не пали но директно от релето пали.Когато са откачени клапаните компа не го отчита вьобще.сигурно червения е когато е загрял мотора,затова като откача и датчика за температурата на горивото работи зеления и колата пали.пак ще пиша като се установи точния проблем.

Публикувано на: 02 Окт 2009 21:00
от martod
coolone написа: Така че аз се хващам на бас за един тир с бира, че проблема е ''жичкаджийски''

Механика и електроника са мноооого различни неща :thumbsup:
Недей се хваща на бас, че един тир си е бая цифра... biggrin.gif

В повечето случаи, когато колата не пали топла и след като откачиш термо сензор запалва, проблема излиза в механиката на помпата...
За това и тестерите не хващат никаква грешка...

Публикувано на: 02 Окт 2009 21:10
от coolone
В повечето случаи, когато колата не пали топла и след като откачиш термо сензор запалва, проблема излиза в механиката на помпата...
За това и тестерите не хващат никаква грешка...
СЪГЛАСЕН ДА :thumbsup:
Може да се окаже че ше поръчвам тир с бира... като се замисля :whistle:

Публикувано на: 03 Окт 2009 04:50
от Bass_Man
coolone написа: А защо да не смени направо целия мотор, ще се разреши проблема из основи :whistle:

...................
Би било най-добре само , че се научи да мислиш малко повече преди да пускаш няколко противоположни мнения в една тема !
coolone написа: СЪГЛАСЕН ДА :thumbsup:
Може да се окаже че ше поръчвам тир с бира... като се замисля :whistle:
Нищо няма да поръчаш защото просто си плямпаш ! Както правят и 99% от хората без имена ( майсторите ) .
Както казах температурен датчик се хваща елементарно на диагностиката !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( а и както е казал колегата по-горе )
За това се почва от евтините неща . Освен ако разбира се няма под ръка уред за измерване на налягане направо на рейката и не си го закачи да си кара с него и да си логва . ( в ТМА и супер/мега/бош и тн дизел сервизите няма да свършат никаква работа със скъпите си уреди )
И не е нужно да си сменява акумулатора , ами може да пробва с такъв на другарче . А едни четки за стартера са доста смешна цена сравнени с помпата за високо налягане .
А пък ако си беше направил труда да прочетеш и някоя дуга по-стара тема щеше да видиш как "магически" се оправя паленето на ЗАГРЯЛ ДВИГАТЕЛ с нов акумулатор/ремонтиран стартер . ( и то не само при Тойота )

Публикувано на: 04 Окт 2009 16:27
от aad
Bass_Man като гледам доста евтини неща предлагаш да смени та да се открие дефекта laugh.gif .а до колегата с проблема-не винаги оторизиран сервиз значи че е компетентен.имал съм случай в сервиз да се поръчва компютър като причина за непалене. а после да се окаже че един датчек за обороти на колянов вал да е дефектен.някой път проблема се открива по трудно.според мен не е акумулатор_ако разбира се върти мотора добре.по скоро е датчик който изпраща невярна информация.или помпата\подкачващата\ проявява характер :thumbsup:

Публикувано на: 04 Окт 2009 19:59
от shterev
aad написа:Bass_Man като гледам доста евтини неща предлагаш да смени та да се открие дефекта laugh.gif .а до колегата с проблема-не винаги оторизиран сервиз значи че е компетентен.имал съм случай в сервиз да се поръчва компютър като причина за непалене. а после да се окаже че един датчек за обороти на колянов вал да е дефектен.някой път проблема се открива по трудно.според мен не е акумулатор_ако разбира се върти мотора добре.по скоро е датчик който изпраща невярна информация.или помпата\подкачващата\ проявява характер :thumbsup:
Колега и аз имах същият проблем но с Авенсис 98г.
Оказа се че е грешно зацепен ремъка с един зъб закъснение.
Така че ако си сменял ремък има такава вероятност. И отиди в Тойота Пзарджик там са много добри.Търси Ангел за дисгностика.

Публикувано на: 05 Окт 2009 14:07
от Кузман Инджов
shterev написа:
aad написа:Bass_Man като гледам доста евтини неща предлагаш да смени та да се открие дефекта laugh.gif .а до колегата с проблема-не винаги оторизиран сервиз значи че е компетентен.имал съм случай в сервиз да се поръчва компютър като причина за непалене. а после да се окаже че един датчек за обороти на колянов вал да е дефектен.някой път проблема се открива по трудно.според мен не е акумулатор_ако разбира се върти мотора добре.по скоро е датчик който изпраща невярна информация.или помпата\подкачващата\ проявява характер :thumbsup:
Колега и аз имах същият проблем но с Авенсис 98г.
Оказа се че е грешно зацепен ремъка с един зъб закъснение.
Така че ако си сменял ремък има такава вероятност. И отиди в Тойота Пзарджик там са много добри.Търси Ангел за дисгностика.
И аз имам същия проблем с Авенсис 99 г.В четвъртъх ходих чак до Пазарджик.даже цитирах че във форума съм прочел че колега е имал същия проблем и ги изчетках малко че те само могат да го открият.чесно да ви кажа останах малко разочарован.След 3 часова диагностика ми се обадиха и ме върнаха от половината път до Хасково понеже открили проблема.Колата не палела добре(единствено и само на топло и то като престои малко) и забележете пушела повече от стартера.Казаха ми че един от механиците там имал работещ стартер втора употреба и ако искам да го закупя.След като тествах колата се оказа че нещата са същите и със "новия" стартер.Закачва ли са я и на компютъра и не са видяли никакви грешки.Някакъв си там механик ми обясни че за да разберат сега трябвало да я оставя и да почнат да сменят незнам си какво там наред и щяло да струва доста пари.Понеже наскоро доизплати ремонта за смяна на спукана глава и уж отремонтирана нафтова помпа ,направо им казах да си ми слагат моя стартер и да си ходя.Сега си карам така и чесно казано много се дразня че карам Тойота а на топло пали като москвич и препушва малко като Беларус.

Препоръчайте ми някой майстор(в Пловдив ,Хасково или Ст.Загора) с акъла си , направо вече се видях в чудо с тази тойота,а пък си я харесвам да му се невиди.