Страница 1 от 1
AURIS - задължително каране на къси светлини
Публикувано на: 15 Сеп 2009 18:16
от nenko70
С идването на зимата и задължителното каране на къси светлини, се сблъсках със следния проблем:
AURISа е с автоматични къси светлини(пускат се като се стъмни), но аз искам сега да се пускат и спират с паленето и гасенето на двигателя.
Когато ключа е в положение Auto, когато е светло не се пускат(логично

).
Когато поставя ключа на положение да са пуснати къси светлини, след изгасяне на двигателя, отваряне на вратата и заключване продължават да си светят. Вярно, че като отворя вратата почва да пищи, ама аз така и свикнах на това пищене(някой път писка без да разбирам защо), че не му обръщам много внимание.
Има положение на ключа за габарити ама и това не върши работа.
Някой има ли представа дали Ауриса има възможност да си пали и гаси фаровете заедно с двигателя.
P.S.
Направо се замислям дали да не лепна една черна лепенка на фото датчика и да карам на режим ауто. Така ще светят след палене на двигатела и ще гаснат като загася двигателя и отворя вратата.

Публикувано на: 15 Сеп 2009 19:56
от Vesko
Само няма да работи съвсем добре климатроника. От там се ориентира колко слънчева светлина влиза в купето.
Публикувано на: 16 Сеп 2009 01:01
от nenko70
То пък зимата климатроника не е най-ползваното нещо.

Публикувано на: 16 Сеп 2009 08:12
от slowtraveler
Би трябвало климатроника да има друг сензор за IR лъчи - пъпка долу на таблото.
А датчика за осветление за фаровете сигурно ти е горе над/в огледалото...
Но ако закриеш датчика, осветлението в купето ще мине на 'нощен'режим, което също е некомфортно..
Не знам как е на Ауриса, но на Маздата този проблем се оправя със смяна на блока за управление на фаровете (двата блока имат различен парт номер)
Иначе има и 'гаражни' варианти (дори и от ТМ Ауто), но аз не бих дал на 'майсторчета' да пипат тази по-силова електротехника и да внасят изменения...
Публикувано на: 16 Сеп 2009 09:33
от Yuli
Там където е въздуховодът за предното стъкло има две полусвери от двете му страни - това са сензорите . Левият е за фарове, десният за климатроника. Разглеждал съм електрическите схеми и знам, че няма да имаш никакъв проблем.
Публикувано на: 16 Сеп 2009 10:20
от slowtraveler
Но таблото не минава ли в 'нощен режим' като закриеш датчика?
Тогава пак трябва да има човешка интервенция при нощно/дневно каране - превключване режима на таблото...
Публикувано на: 16 Сеп 2009 11:04
от nenko70
Доколкото разбирам досега, явно тойота не са помислили за по-нормален начин за този режим на каране. :(
Това с закриването на сензора ми хрумна за майтап, но май ще се окаже единственото лесно решение.
Публикувано на: 16 Сеп 2009 11:15
от Yuli
Помислили са, но тази екстра не влиза в комплектацията поръчвана у нас. Гледах схемите за да си я добавя с оригинални детайли, и първият камък на който ударих е, че върви в комплект с автоматични светлини... и до тук спрях. Лошият момент се явява и фактът, че не подлежи на допълнително управление - имаш ли я, караш на фарове и не можеш да я спреш без допълнителни доработки. Така че сложи нещо върху датчика и си свиркай - при тебе по-просто не може да стане.
Публикувано на: 16 Сеп 2009 11:24
от Yuli
А относно проблема с таблото то оригиналният DRL през едно реле прекъсва една верига и по този начин управлява приборите за дневен и нощен режим. Ако човек си поиграе това управление може да се направи относително елементарно и да се добави, не съм гледал обаче дали може да се ползва вградения датчик или трябва да се ползва нов, трети.
Публикувано на: 17 Сеп 2009 17:04
от nenko70
От сервиза на Тойота ми казаха, че решението на проблема при наличие на автоматичен режим на фаровете е затъмняването на датчика за околна светлина.
Опитах различни неща за затъмняване на датчика.
Най-добре пасва капачка от кинли 500ml, защото е черна.
Ако не искате да се вижда надписа, то той се трие с лакочистител.