Страница 1 от 1

каква е разликата м/у чип и пауърбокс тунинг

Публикувано на: 13 Сеп 2009 15:42
от AVENSIS_T1
колеги понеже вече 3 години карам АВЕНСИС 2.2 Д4Д които е на 140000км почвам да се чидя какво е по добро за повишаване на мощността, а и не съм много запознат с тези работи. мовете ли да ми помогнете с малко съвети и да ме ориентирате как са цените на качествените работи а не на копията на чипове за които чета по форумите и сущо така къде ги слагат в софия. аз лично знам за чип които се слага в македония и е 400 евро.

Re: каква е разликата м/у чип и пауърбокс тунинг

Публикувано на: 13 Сеп 2009 18:41
от diver
AVENSIS_T1 написа:колеги понеже вече 3 години карам АВЕНСИС 2.2 Д4Д които е на 140000км почвам да се чидя какво е по добро за повишаване на мощността, а и не съм много запознат с тези работи. мовете ли да ми помогнете с малко съвети и да ме ориентирате как са цените на качествените работи а не на копията на чипове за които чета по форумите и сущо така къде ги слагат в софия. аз лично знам за чип които се слага в македония и е 400 евро.
ам чи те дизелята не се удържат, не ти требе...инак едната чикия лъже електрониката колко мноо въздух е влезъл и тя пуска повече гориво(разбирай един резистор дет струва стинки за 500лв), другото некой е решил, че е по-велик от производителя и прави всичко сам... смех...като капак ся ще се изцепи некой как колата е едни 50 коня отгоре ма харчи по-малко...разбира се чисто теоретично при обедняване на сместта колата ще въри повече и ще харчи по-малко, ма въпроса е за колко време....лично моя опит се простира софия-чирпан, за пореден път....

Re: каква е разликата м/у чип и пауърбокс тунинг

Публикувано на: 13 Сеп 2009 19:31
от Vesko
AVENSIS_T1 написа:колеги понеже вече 3 години карам АВЕНСИС 2.2 Д4Д които е на 140000км почвам да се чидя какво е по добро за повишаване на мощността, а и не съм много запознат с тези работи. мовете ли да ми помогнете с малко съвети и да ме ориентирате как са цените на качествените работи а не на копията на чипове за които чета по форумите и сущо така къде ги слагат в софия. аз лично знам за чип които се слага в македония и е 400 евро.
Интересно каква е разликата от "оригинален"-а флашпамет и копираната biggrin.gif

Публикувано на: 13 Сеп 2009 19:42
от sacho7803
в никакъв случай не слагай пауърбокс.там единственото нещо което се променя е че постъпва повече гориво за изгаряне...а какво става после ли????повишава се температурата на изходящите газове които въртят и турбинката и после в някой слънчев ден ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif сбогом турбиноооо.при чипа също има увеличаване на горивото но то е съпроводено и с други промени като електронно се увеличава и налягането на турбината--намаля се и работата на егр-клапана с цел по-бързо развъртане в ниските и т.н.т.в българия има доста производители на чипове вече.но не всички са качествени.при теб мисля че не се отваря компа а през обд-буксата се променя софтуера на колата което е и по-скъпо.с чипа наистина ще усетиш ОЩЕ мощност но.......честно да ти кажа по-новите коли не удържат много.всмисъл бързо хвърлят турбини докато при по-старите турбо дизели по-рядко се случва.другото е че мотора става малко по-шумен при натоварване.незнам....както си прециниш но....аз предната ми кола тди я бях чипосал.но ако след време взема пак дизел....не мисля да го правя.всеки сам си решава wink.gif

Публикувано на: 13 Сеп 2009 20:32
от diver
sacho7803 написа:...при чипа също има увеличаване на горивото но то е съпроводено и с други промени като електронно се увеличава и налягането на турбината
Саше бате, ще ми обясниш ли само как електронно влияеш на механичен и глупав чарк кат турбинката ам?!

Публикувано на: 13 Сеп 2009 21:35
от Vesko
sacho7803 написа:при теб мисля че не се отваря компа а през обд-буксата се променя софтуера на колата което е и по-скъпо.
Тук липсва всякаква логика. Значи да ти отворят компютъра да ти сменят чипа е по-евтино от колкото да закачат кабел и да свършат работата за няколко минути?

Публикувано на: 13 Сеп 2009 22:16
от sacho7803
diver написа:
sacho7803 написа:...при чипа също има увеличаване на горивото но то е съпроводено и с други промени като електронно се увеличава и налягането на турбината
Саше бате, ще ми обясниш ли само как електронно влияеш на механичен и глупав чарк кат турбинката ам?!
biggrin.gif турбината наистина е глупав механичен чарк но нея я управлява ел.клапан който от друга страна го управлява компа на колата.примерно на оригиналния софт на колата е зададено при пълна газ да иска от турбото налягане 1 бар.по-турбо пътищата има една джаджа дето й викат МАП-сензор който мери това налягане и дава инфо на компа за действителното.когато налягането превиши 1-ия бар тогава компа подава сигнал на ел-упрявляващия клапан да намали налягането а той от своя страна чрез вакуум командва механичната част---променливата геометрия или бай-паса при по старите коли и снижава налягането за да не стане беля с турбото biggrin.gif когато ти я чипосват задават на компа да иска налягане по-високо с 0.2--0.5.някои и повече ама....тогава става страшно за турбината.надявам се че ме разбра.мога да го опиша по-подробно ама.......ша отиди цяла страница biggrin.gifаз на бившата ми колца съм сменял няколко чипа и я бяха боднали веднъж с налягане 3 БАРА при заводско искано 0.9.смяяяяятай тогава от 1400 оборота турбината се чува като реактивен двигател а вървенето е...страшно....но не е препоръчително

Публикувано на: 13 Сеп 2009 22:29
от sacho7803
Vesko написа:
sacho7803 написа:при теб мисля че не се отваря компа а през обд-буксата се променя софтуера на колата което е и по-скъпо.
Тук липсва всякаква логика. Значи да ти отворят компютъра да ти сменят чипа е по-евтино от колкото да закачат кабел и да свършат работата за няколко минути?
да колега наистина липсва логика и аз съм се чудил......но наистина цените са двойни че и тройни при чипосване през буксата.лошото е че там се презаписва абсолютно целия софтуер--отнема не минути а час--дори и два зависи от колата.гледал съм и това чипосване.имам приятел от варна който чипосва.но...чиповете са немски не си ги прави той biggrin.gif biggrin.gif всеки нов софтуер му се праща според--код на двигател и комп на колата.абе...лудница е

Публикувано на: 13 Сеп 2009 23:58
от PESHO OT MARS
sacho7803 написа:
diver написа:
sacho7803 написа:...при чипа също има увеличаване на горивото но то е съпроводено и с други промени като електронно се увеличава и налягането на турбината
Саше бате, ще ми обясниш ли само как електронно влияеш на механичен и глупав чарк кат турбинката ам?!
biggrin.gif турбината наистина е глупав механичен чарк но нея я управлява ел.клапан който от друга страна го управлява компа на колата.примерно на оригиналния софт на колата е зададено при пълна газ да иска от турбото налягане 1 бар.по-турбо пътищата има една джаджа дето й викат МАП-сензор който мери това налягане и дава инфо на компа за действителното.когато налягането превиши 1-ия бар тогава компа подава сигнал на ел-упрявляващия клапан да намали налягането а той от своя страна чрез вакуум командва механичната част---променливата геометрия или бай-паса при по старите коли и снижава налягането за да не стане беля с турбото biggrin.gif когато ти я чипосват задават на компа да иска налягане по-високо с 0.2--0.5.някои и повече ама....тогава става страшно за турбината.надявам се че ме разбра.мога да го опиша по-подробно ама.......ша отиди цяла страница biggrin.gifаз на бившата ми колца съм сменял няколко чипа и я бяха боднали веднъж с налягане 3 БАРА при заводско искано 0.9.смяяяяятай тогава от 1400 оборота турбината се чува като реактивен двигател а вървенето е...страшно....но не е препоръчително
Да добавя че на гадните трактори от по ново поколени разбирай Комън Реил 2+ освен с количеството гориво и надува на турбината можеш да си поиграеш и с налягането на същия този комън реил.

Публикувано на: 14 Сеп 2009 08:37
от Kiki
PESHO OT MARS написа:Да добавя че на гадните трактори от по ново поколени разбирай Комън Реил 2+ освен с количеството гориво и надува на турбината можеш да си поиграеш и с налягането на същия този комън реил.
Тази игра със сигурност излиза много солена.
Ако е по-добро със сигурност производитерите биха го направили! wink.gif

Публикувано на: 14 Сеп 2009 10:25
от AVENSIS_T1
до колкото разбирам искате да кажете по добре да не правя нищо

Публикувано на: 14 Сеп 2009 12:25
от baba_metca
Това което знам от по-запознати е че един и същи двигател го правят в много разновидности, с различна мощ, но проблема не е в двигателя а в турбините и другите чаркалъци. До колкото са ми разказвали, за по мощния двигател слагат друга турбина, по мощна, за да издържа на повишеното налягане най-малко. Човека правилно го е обяснил, че променят налягането и не се знае тази турбина колко ще искара. Не съм запознат с 2.2 двигателя по специално разлиакта от 150 и 170к.с. разновидностите. Ако искаш поразтърси се да им намериш дали имат разлика в турбитие. Най-лесно по каталозите за резервни части., То там може и за другите неща по двигателя да погледнеш. Та разгледай там и погледни характеристиките на тези турбини, ако наистина се различават с колко и как. А Ако наистина се окаже разлика в електрониката и всичко останало е пригодено за по мощен двигател, тогава вече е ясна работата. Ако си ентусиаст вероятно ще намериш начин и компромисен варянт (мощ/издържливост). Аз си мислех да слагам на 2.0 Д4Д 116к.с., но се отказах. Видя ми се прекалено рисково, а в момента нямам средства за ремонт от такъв тип. Не ми е ясно и скоростната кутия как ще се повлияе.
Общо взето разпитвай обстойно и проверявай това което чуеш, като съвет, на повече места преди да действаш.

Публикувано на: 14 Сеп 2009 21:21
от Vesko
Специялно 2.2 150к.с. и 170к.с. двигателите не знам длаи се различават по турбинитем но се различават със сигурност по инжекторите.

Публикувано на: 15 Сеп 2009 01:27
от Me4oKyX
AVENSIS_T1 написа:до колкото разбирам искате да кажете по добре да не правя нищо
А аз доклото разбирам, моята кола е чудо на техниката, щом още работи, другата ни корола и тя, круйзера и той, абе всичките ни тойоти са изпълнение "един път"!!! rolleyes.gif Я, колко гения на техниката имаме, които лично са разглабяли всичко и знаят, пък иначе мълчат и се крият .....

Колега, ще ти го кажа МНОГО ясно - заповядай на 20-ти септември на пистата, ще има като твоя Авенсис, но направен с п-бокс, сам да се увериш колко няма разлика и е един проЗД резистор happy.gif И след 70 000+км изминати с бокс, моята инженерна чудесия уникат още върви.... Глупости от хиляда и една нощ много ще чуеш, но реални факти и примери не. Как го прави, производителя няма да седне ти обеснява, ама българина всичко знае и не можеш го мина..... Като сложа бокса, ще излизат много по-топли изгорели газове, иначе са почти студени...... EGR-то му намаляла работата..... при положение, че той след 1200-1400об МАХ вече е изцяло затворен клапана, ама още по-малко работил след чипване laugh.gif

Нищо лично, ама разликата в разход и вървене са постига, чрез оптимизация на горивния процес. Да, могат да го направят заводско на МАХ, но ЗАЩО ДА ГО ПРАВЯТ!!!!???? Нали след това трябва да има за какво да ти взимат пари! По логиката ВИ, трябва да слагат и най-доброт окачване, най-добрата музика .... ама НЕ! Щото после ще си доплащаш ...... Всичко се прави за $$$$$$$$$$$$$$, проумейте го най-накрая с тия коли.... Остават толеранс, за да ви вземат още стинки! Като троши ДВГ-та, що правят заводски чип/бокс в някои случаи и ти оставят гаранцията на автомобила ??? Те да не луди да рискуват, ако ще капълдиса ей така всяка кола happy.gif Това, че има кретени, дето наистина продават лайна на високи цени, не прави даден продукт лош - прави търговците некадърници.... Ама това го има за всичко, така че да отписвате така цялостно, заради един или двама мошенника, определено е глупаво... И като нещо не ви е ясно, първо питайте, преди да говорите на "технически" език :whistle:

каква е разликата м/у чип и пауърбокс тунинг

Публикувано на: 04 Юли 2017 02:27
от angelina
Аз да питам, така ли изглежда външно и като място на монтаж power box a. Този е примерен. Едва ли е качествен, но може и да се сваля. https://m.aliexpress.com/s/item/3281493 ... 08b9PojZV0