Страница 1 от 3

Yaris - старичка или новичка?

Публикувано на: 08 Сеп 2009 15:17
от XerX
Здравейте на всички!
Нов съм в темите за коли, в момента карам шофьорски курс. :) Разбира се нямал съм кола до сега, но съм се насочил към закупуване на Toyota Yaris. За малко да си поръчам нова, но се спрях и се зачудих струва ли си толкова много пари като има и на старо. Примерно тази: http://www.tma.usedcars.bg/details.php?id=491 . А за нова бях си избрал Yaris 1.0 бензин, 5 врати, ниво на оборудване Optima - 19,998 лв + обаче там суматите задължителни застраховки и годишни обслужвания в магазина, които увеличават цената в протежение на времето. Както и доплащане за цвят металик. Много се чудя, защото искам да е нова и хубава, но пък е много повече пари в сравнение със старата. Моля, изкажете мнение. И още един въпрос: какво е това бордов компютър и за какво служи? Предварително благодаря за отговорите.
Поздрави!

Публикувано на: 08 Сеп 2009 15:23
от Petar
E tova za bord komputyra niamali go v hofioskite kursove v listovkite biggrin.gif .
Tova ti pokazva momentnia i sreden razhod na gorivo

Публикувано на: 08 Сеп 2009 15:57
от mitkoa
Здравей,
Бордови компютър - можеш да си го представиш като дисплей, на който в зависимост от марката и модела се показва различни стойности - температура на въздуха отвън, моментен разход, среден разход от последното нулиране ( можеш да нулираш разход и изминати км когато заредиш на бензиностанция с гориво ), изминати км от последно нулиране и подобни неща.Полезна екстра е общо взето.
Сега относно цените - застраховките ще ги имаш и при колата на старо.ГО ще ти е същата, Каското ще ти е по-евтино при колата на старо.Т.е при цена на нова кола 20 000 лв - годишното каско ще ти е 1000 лв близо, при цена на стара кола 10 000 лв - около 600 лв.Заб. не претендирам за точност на сумите, но мисля там някъде ще се движат.
Обслужването - ще го имаш и при старото, и при новото.Много хора говорят, че това е допълнително бреме за новата и гаранционна кола, че във фирмените сервизи излиза много по-скъпо.Пробвал съм да обслужвам кола не във фирмения сервиз, а в такъв където "ще ми излезе по-евтино" 10 мин се лутаха как се сменя филтъра за климатика, още куп незнания показаха специфични за марката и модела, че дори аз който съм с техническа грамотност клоняща към 0 им казвах разни неща.Освен, че повлияха добре на самочувствието ми, друго положително аз не видях там.Цената накрая беше много близка до цената, която ще трябваше да платя във фирмения сервиз, ако бях отишъл там.Отделно не бях сигурен доколко качествено беше свършена разботата по колата.Така, че ако държиш на колата си и я обслужваш навреме, също слагаш оригинални части, разлика в разходите по обслужването няма да има.Това за масла и филтри.Ако се счупи нещо....вече зависи....новата може да се поеме от гаранцията....старото....
Относно нова и хубава - всеки сам може да си прецени финансовото състояние и да реши сам за себеси.По-малка губиш от обезценка на автомобила при колата на старо, но пък и колата като нова си има своите преимущества - гаранцията, кефа...и т.н.
Отделно, че нова и хубава е относително понятие за хората с различни възможности - нова и хубава може да е и Яриса 2003 за някои.Други под нова и хубава може да разбират - Мини Купър....на стойност - 4 нови Яриса....та така....
Надявам се съм бил полезен и още повече се надявам да не е някой бъзик.

Публикувано на: 08 Сеп 2009 16:22
от XerX
Няма бъзици. Пуснах темата понеже съм чувал да говорят, че ако си нов шофьор да си вземеш стара кола, за да може като я удариш някъде от неопитност да не те е яд. В това има ли нещо вярно или някой се е опитал да се пошегува?

Публикувано на: 08 Сеп 2009 18:01
от mitkoa
При различните хора е различно :)
Нова, стара-нова....аз и трабант да карам, ако го чукна ще ме е яд.Други трошат нови коли за по 200 к и не им пука, въпрос на много фактори и си е до човека индивидуално.

Публикувано на: 08 Сеп 2009 20:39
от juri_galev
10200 sa mnogo za tozi qris

Публикувано на: 09 Сеп 2009 16:31
от shoker
Ако мога и аз да се включа със съвет - насочи се към Ярис от сегашния модел преди фейслифта с двигател 1.3 бензин на 2-3 години. Съмнявам се да правиш повече от 15к километра годишно (особено като млад шофьор), така че просто не виждам смисъл от нова кола. Аз продължавам да се убеждавам, че за да си купи човек чисто нов автомобил се предполага да има голям годишен пробег за да имат смисъл гаранцията, по-високите данъци, застраховки и т.н. - разбира се това не важи в случаите когато парите не са фактор...

Публикувано на: 09 Сеп 2009 18:01
от slowtraveler
Аз също бих препоръчал първия ти автомобил да не е нов, но и да не е прекалено стар....
Целта е на 'учебния автомобил' да натрупаш опит, като е добре да бъде застрахован (затова трябва да не е прекалено стар).
От друга страна - като посвикнеш, натрупаш опит и решиш да го смениш, ще загубиш доста по-малко пари.
Практиката показва, че поради липса на опит и прибързаност младите шофьори често грешат...
Обикновено грешките са малки (не като на големите шофьори) - охлузване, одиране, огъване, но пък са дразнещи ако автомобила е нов...

Публикувано на: 09 Сеп 2009 21:21
от XerX
Да но пък има един момент като си си купил стар автомобил и след време си купиш нов, дефакто си дал повече пари. А за тези одрасквания и т.н. покриват ли ги застраховката, които са задължителни при купуване на нов автомобил Тойота?

Публикувано на: 09 Сеп 2009 21:33
от slowtraveler
Застраховката ги покрива и в двата случая (разбира се при много стар автомобил отказват да направят пълно авто каско)...
Но идеята ми бе друга - в единия случай след 3-4г ще имаш кола, която е била суркана, жулена, ремонтирана и т.н.(не ти го пожелавам, но е доста възможно). Но ще имаш опит, който ще ти помогне да не допускаш такива грешки.
И с чиста съвест след 2-4г ще можеш да я смениш с друга (дай-боже - нова), която вече ще знаеш как да я караш и ще можеш да я експлоатираш разумно и безопасно...
А ако първоначално вземеш нова, ще трупаш нерви заради драскотините по новата кола, и след 5-6г колата вече няма да е толкова нова, ще е пак толкова ожулена и ще трябва да я смениш...

Публикувано на: 09 Сеп 2009 21:46
от Peyo Tenev
Според мен си вземи един ярис втора употреба ,но да не е много мощен и аз ти препоръчвам да бъде проверен от тойота.

Публикувано на: 10 Сеп 2009 11:32
от baba_metca
juri_galev написа:10200 sa mnogo za tozi qris
Напълно е прав. За тези пари и от тази година отиваш в горния клас автомобили. НЕдей да търсиш само в ТМ Ауто. Поразпитай в Търново, Пазарджик, Пловдив, Русе и общо взето всички. Ще изкочи нещо, на по-добра цена.

Първо незнам защо си избрал точно 1.0 двигателя и ако си мислиш, че немощния двигател ще те спаси от злополуки, се лъжеш много, от тях може да те спасят очите на 4-ри, по плавни спирания, бързо изтегляне, спиране на СТОП (или поне намаляне до спиране), хубави гуми (възможно най-хубавите, които може да си позволи човек). Абе общо взето главния мозък трябва да работи на МАКС, е понякога и АБС-а върши работа :).

Ако си го избрал от икономическа гледна точка обаче си на прав път, все пак е най-евтин.

Това, което казаха някои хора, че е подобре да се почне със стара кола а напълно вярно за мен. Щом си писал тук, а не си отишъл директно в авто салона да си купиш нова, значи ако не друго си поне разумен от гледна точка на разходите. Но дали ти пука за драскотините също си прецени, ако си от тези, които не ги нитересува че тук таме си е поужулил новата кола, значи везните се накланят към новото. Ако е обратното обаче, тогава отиваш на по старото поне за 1 година.

Това е много важно колко мислиш че ще я караш тази кола ако е стара. Имаше една тема във форума за обезценяването и колите на старо, препоръчвам ти да я намериш и прочетеш. Та в общи линии една нова кола за 3 години отива на около 50% обезценяване, като първата е около 20% обезценяването (и то при не ужулена кола). Една кола като тази която си писал от 2003, след една година може и същите пари да и вземеш за каквито си я купил. Е ако я поужулиш малко ще смъкнеш там някакви 200-300-500лв, но няма да са 20% при това ужулена.

Препоръчвам ти да се добереш до някоя сервизна книжка (или да питаш в сервиза) и да видиш на този ярис кога са му първите смени на скъпите консумативи - ангренажен ремък, помпи, свещи, масло в скоростната кития и още каквото там има по скъпо от масло и горивен филтър. Защото ако се натресеш на такова още веднага, цената ще ти скочи с още поне 1000лв.

Като гледам си приготвил едни 10 000лв само за колата, а от там и застраховки, гуми, ала бала, ще ти станат поне 11 000. Така че избирай внимателно и оглеждай детайлите, за тези пари, може да се намери нещо много добро.

Ако бях на твое място щях да поразгледам хувабо, да поизчакам ако трябва няколко месеца и да си намеря някой максимално хубав за тези пари (не казвам че този от линка е лош, може и той да е много хубав) на старо. След като видя какво е да карам такава кола за поне една година - плюсове, минуси, ще взема решение дали да я махам, дали да си взимам подобна нова или съвсем друга. За мен важното е нужда от достатъчна мощност съобразена с начина на каране и маршрута (градско/извънградско/планински), начин на каране (спортно/икономично), преобладаващ маршрут (градско или извънградско) от гледна точка на комфорт, място в колата като обем и преобладаващ брой пътници, не на последно място как се чуствам в колата и имам ли възможност (икономическа) да подобря това чувство (някои хора не можеш да ги искараш от малката кола, ако щеш да им подариш голям лексус, при други е обратното). После може да изяза от колата и да преброя колко драскотини съм направил аз и колко драскотини са ми направили и да преценя дали ако си купя нова няма да ми е прекалено нервно, притенснено и затормозено (живота е един, защо да се тормозим с нещо, което трябва да ни доставя удоволствие). Накрая си преброявам парите в банковата сметка и вземам решение.
Пак ти казавам една толкова стара кола, каквато си избрал (6-7 години) може да се продаде след една година ползвне за почти същите пари, така че хем ще придобиеш опит, хем ако всичко е наред (което се надява всеки от нас) и решиш и имаш възможност да си позволиш нова кола, загубата от старата ще ти е минимална, че може ида си на печалба от самата покупко-продажба.

Айде успех и да се похвалиш при първа възможност :thumbsup:

Публикувано на: 10 Сеп 2009 11:57
от baba_metca
Ето линк с всички представители(дилъри) на Тойота, дано да не са пропуснали някого, но като гледам май са всички. Обади се на всеки, разпитай ги за стари, разпитай ги и за нови. Не се знае какви отстъпки, различни от регламентираните, ще дава всеки от тях.

http://www.toyotavarna.com/dealers/inde ... ilter=.htm

Публикувано на: 10 Сеп 2009 12:06
от mitkoa
Незнам защо всички му говорите, че като е нов шофьор задължително ще жули/удря колата.Едва ли не....прибира се вкъщи след работния/учебния ден и регистрира поредния удар, одраскване и т.н.И така всеки ден, докато колата на старо се разпадне.После взима нова и става шофьор - маг и нищо не се случва по колата.Той си знае как кара, ако вече е ударил 5-6 пъти учебната....то по-добре направо да вземе некой 12-к москвич и да пердаши.Аз имам 12 год стаж и единствените щети, които съм имал по автомобилите, които съм карал са одраскване с ключ по предния капак, спукани гуми и изкривени джанти от дупки, счупено стъкло от излетял камък от сенокосачка.Същевременно имам приятели също с 12 годишен стаж и все още не им се отдава шофирането, и се удрят, драскат и какво ли не, но имат възможности да си вземат нови коли и го правят и няма да карат цял живот 10-годишни коли само защото им се случва да я жулнат някъде...и видиш ли по-малко ще им пука.
А относно боядисвана гаранционна, лизингова кола....аз лично имам в пъти повече доверие като купувач от боядисвана, нов внос 5-6 годишна кола.А пък и не съм еиднствен сигурен съм.

Публикувано на: 10 Сеп 2009 13:28
от slowtraveler
Ами миткоа, не случайно на времето бяха задължителни знаците 'млад шофьор'.... За да могат другите шофьори да се съобразяват с това, че още не си привикнал с обстановката...
Просто човек трябва да натрупа практика докато 'навлезе в нещата'...
Разбира се, че има и изключения от правилото, но по принцип нещата стоят така : значително по-вероятно е младия шофьор да одере, закачи някъде автомобила...
Затова и препоръката бе първоначално да трупа опит не на нов автомобил, а на някой по-евтин - т.е. втора ръка.....
Пък ако натрупа опита правилно и без аварии - нищо не губи....
Проблема е, че сега много трудно се трупа 'правилен' опит, защото гледаш само идиоти по пътищата и ако няма кой да покаже как трябва да стават нещата - младия шофьор взема акъл от идиотите...
Курсовете в момента ги приемам като средство за вземане на книжка, а не като реално обучение и даване на ценни съвети...