Страница 1 от 2

Зле съм бензин вместо нафта! :(

Публикувано на: 29 Авг 2009 23:18
от браткото
Здравейте.Много съм глупав ама какво да се прави.Вчера отивам на една квартална бензиостанцийка с тойота авенсис 2004 ДИЗЕЛ и посегнах към пистолета(точно тогава провеждах важен телефонен разговор)скед няколко секунди осъзнах,че сипвам БЕНЗИН! Сипах точно 2 литра.Напълних догоре нафта и искам да ви питам евентуално какви проблеми ще възникнат и какво евнтуално съм прецакал при 58 литра нафта и 2 литра бензин? Вече минах 400 км засега няма проблем wacko.gif Мерси. И още 1 въпрос има ли проблем да сменям масло не на 10000 хиляди,а да си го сменям на 15 при положение,че карам с пълна синтетика 5w40 :thumbsup:

Публикувано на: 29 Авг 2009 23:32
от Bass_Man
Абсолютно нищо няма да и стане на колата ти !
Може да си сменяваш маслото и на 50 000км но със сигурност някой ден ще си платиш за това biggrin.gif .

Публикувано на: 30 Авг 2009 13:27
от slowtraveler
С бензина - проблеми нямаш.
Все пак си сложил под 4-5% от общото количество. На времето на дизелите зимата им добавяха до 10% бензин за да не замръзва (когато нямаше присадки и нафтата беше съвсем кофти)...
За маслото - спазвай предписаните от производителя интервали...
Ако пише 15х.км. сменяй на толкова и си свиркай...
Иначе ще чуеш много различни мнения (от смяна на 3х.км до 30х.км), но никой от даващите мнения не са правили толкова анализи и тестове с конкретния двигател, колкото е правил производителя :thumbsup:

Публикувано на: 31 Авг 2009 02:16
от Bass_Man
Да Слоу само , че на производителя изследванията и анализите са как с най-малко кинти да избутаме гаранцията , а не как да караме 1 000 000 км. ! След гаранционния срок него не го интересува дали ще ти се разпадне колата даже е заинтересован това да се случи .
Та ако искате сменявайте и на 50 000км. Пак ще си върви чудесно :thumbsup: .

Публикувано на: 31 Авг 2009 08:45
от shtephan
Нещо не хванах финансовата логика нали си плащаш труда и консумативите,би било добре по-често да те привикват.Лично мое мнение и опит - бензинови резачки на 10000,нафтени ракети на 7500,по тази система королата я карат още без проблем а е на 420К(2.0 нафта около 1л. на 1000),а бензинките са по на 150-160К без да пипат.Навремето имаше лаборатории към плама и нефтохим.

Публикувано на: 31 Авг 2009 09:59
от Petar
Ami ti kak si nalial benzin kato to mai gyrlovinite ne pasvat v smisyl 4esa s rasli4ni diametri otvorite i ako si vzel pistoleta s benzin niama kak dago navreh v otvora na rezervoara za nafta

Публикувано на: 31 Авг 2009 10:23
от diver
Petar написа:Ami ti kak si nalial benzin kato to mai gyrlovinite ne pasvat v smisyl 4esa s rasli4ni diametri otvorite i ako si vzel pistoleta s benzin niama kak dago navreh v otvora na rezervoara za nafta
На камион може и да е различен....Правил съм и обратното на бензинова кола сънен сипах нафта и там е значително по-гадно....на дизел навремето на един резервар сипвахме 7-8 литра бензин да не замръзва зимата редовно....

Публикувано на: 31 Авг 2009 10:30
от slowtraveler
Bass_Man написа:Да Слоу само , че на производителя изследванията и анализите са как с най-малко кинти да избутаме гаранцията , а не как да караме 1 000 000 км. ! След гаранционния срок него не го интересува дали ще ти се разпадне колата даже е заинтересован това да се случи .
Та ако искате сменявайте и на 50 000км. Пак ще си върви чудесно :thumbsup: .
Нещата не са съвсем така...
Ако един автомобил ти прави номера веднага след гаранцията, ти би ли си купил същата марка? Аз бих се загледал към нещо по-здраво..
И не става въпрос за въртене на 50х.км без смяна на масло, а за точно спазване на предписаното от производителя... (на Зафирата в Германия предписаната смяна е на 30х.км, а за България - 15х.км)..
Този спор сме го водили много пъти, но сигурно си спомняш какво бе маслото на ладичките/москвичите на времето след изминати 1000км.
И какво е сега на японките след 5-10х.км. Разликата е огромна.
Заради по-лошата технология и по-големи допуски маслото обираше повече 'негативи' и множеството механични примеси.
На времето основен ремонт (бутала/сегменти) се правеше на около 100х.км поради износване на двигателя. Сега на 100х.км обикновено двигателя е 'като нов' biggrin.gif
С подобряване на технологията, се намаляват тези вредни ефекти (по-малко механични примеси и сажди). Съответно това позволява маслото да се ползва по-дълго без вредни последици...

Публикувано на: 31 Авг 2009 10:40
от Рошко
Petar написа:Ami ti kak si nalial benzin kato to mai gyrlovinite ne pasvat v smisyl 4esa s rasli4ni diametri otvorite i ako si vzel pistoleta s benzin niama kak dago navreh v otvora na rezervoara za nafta
E нали все в единия случай ще става - единият пистолет е по-дебел от другия, следователно в единия случай пистолетът ще пасне и на гърловина от другия тип гориво. И тъй като (поне според мен) по-лошият вариант е да налееш нафта на бензинов двигател, би трябвало на бензинките гърловината да е по-малка и да не можеш да вкараш пистолета за дизела. При това положение, след като гърловината на дизела е по-голяма от бензиновата, няма никакъв проблем да налееш бензин в нафтовата печка.... tooth.gif В последно време за доста такива слуачаи прочетох, явно е всеобща практика нафтаджиите да искат да преминат на бензин tooth.gif

Публикувано на: 31 Авг 2009 14:01
от DMDimitrov
Прав си колега - веднъж ми се случи и на мен подобно нещо... цял ден карах един служебен пасат дизел, зареждах го, а след работа спрях с личната кола да заредя и по инерция хванах пистолета и хоп - не искаше да влезе... чак тогава видях, че съм хванал пистолета за нафтата. Така, че да налееш бензин на дизел е безпроблемно, но обратното не става... поне на някои автомобили.

Публикувано на: 31 Авг 2009 18:22
от diver
DMDimitrov написа:Прав си колега - веднъж ми се случи и на мен подобно нещо... цял ден карах един служебен пасат дизел, зареждах го, а след работа спрях с личната кола да заредя и по инерция хванах пистолета и хоп - не искаше да влезе... чак тогава видях, че съм хванал пистолета за нафтата. Така, че да налееш бензин на дизел е безпроблемно, но обратното не става... поне на някои автомобили.
Доколкото лично съм правил и двете става.

Публикувано на: 01 Сеп 2009 01:43
от Bass_Man
slowtraveler написа: Нещата не са съвсем така...
Ако един автомобил ти прави номера веднага след гаранцията, ти би ли си купил същата марка? Аз бих се загледал към нещо по-здраво..
И какво друго ще си купиш ? Айде кажи ?
slowtraveler написа: И не става въпрос за въртене на 50х.км без смяна на масло, а за точно спазване на предписаното от производителя... (на Зафирата в Германия предписаната смяна е на 30х.км, а за България - 15х.км)..
И какво според теб е различното от Германия до БГ ? И защо в USA всичко живо е на 3000 мили ?
slowtraveler написа: Този спор сме го водили много пъти, но сигурно си спомняш какво бе маслото на ладичките/москвичите на времето след изминати 1000км.
И какво е сега на японките след 5-10х.км. Разликата е огромна.
Заради по-лошата технология и по-големи допуски маслото обираше повече 'негативи' и множеството механични примеси.
На времето основен ремонт (бутала/сегменти) се правеше на около 100х.км поради износване на двигателя. Сега на 100х.км обикновено двигателя е 'като нов' biggrin.gif
С подобряване на технологията, се намаляват тези вредни ефекти (по-малко механични примеси и сажди). Съответно това позволява маслото да се ползва по-дълго без вредни последици...
Принципно има логика в това , което казваш ! Но няма как да го докажем докато не барнем някоя лаборатория за да можем ние да си тестваме нещата .
А понеже няма надежда това да стане скоро аз лично ще гледам да си сменявам маслото колкото се може по-често !
Ти даваш примера с Лада аз пък ще ти дам с МБ 123 ! Също лоша технология и големи допуски ! И никаде не пише да се сменява масло на 15 000 км. . Обаче ти би ли се наел да го сравниш с някой от текущите двигатели по издръжливост ? BTW по време на Ладата са правени и едни от най-здравите коли от Японците , а именно Терцел , Корола и Карина . И те не са на по 15 000 км. !
Така ,че Слоу размисли много но никога не вреди ако маслото се смени по-рано . Но ако се смени по-късо ти нямаш доказателство дали не вреди . И Веско няма tongue.gif !
shtephan написа:Нещо не хванах финансовата логика нали си плащаш труда и консумативите,би било добре по-често да те привикват.Лично мое мнение и опит - бензинови резачки на 10000,нафтени ракети на 7500,по тази система королата я карат още без проблем а е на 420К(2.0 нафта около 1л. на 1000),а бензинките са по на 150-160К без да пипат.Навремето имаше лаборатории към плама и нефтохим.
Ще я хванеш когато видиш , че БГ е една от малкото държави където се плащат консумативите ! В повечето бели държави не плащаш нищо в гаранционния срок . Разбира се може да има някаква сума за някакъв пакет ! Пример : http://www.bmwusa.com/standard/content/ ... fault.aspx

Ето таблицата :
BMW has compiled data pertaining to the average cost* of maintaining other vehicles during the first four years of ownership. See how BMW's no-cost Ultimate Service plan compares:

Brand
Maintenance Costs
Acura
$970.75
Audi
$967.17
BMW
$0
Cadillac
$744.26
Infiniti
$649.40
Jaguar
$1112.53
Land Rover
$233.52
Lexus
$974.22
Lincoln
$922.14
Mercedes-Benz
$1086.60
Porsche
$1032.14
Saab
$385.29
Volvo
$918.93

50 000 мили или 4 години в Щатите не могат да ти струват повече от 1112.53$ или 1600лв. !!!!
И коя е тази марка дето в БГ има обслужване тотал 1600лв. за 4 години или 50 000 мили ?

Много е важно да не забравяме , че и самата кола е много по-евтина там !

Публикувано на: 01 Сеп 2009 07:20
от slowtraveler
Bass_Man написа: И какво друго ще си купиш ? Айде кажи ?
Без значение какво - човек когато се опари обикновено търси друг вариант, а не рита ръжена втори път. Лично за мен - знаеш какъв вариант избрах. Не казвам, че е най-правилен (или, че въобще е правилен), но е опит да се избегне повторно настъпване на ръжена
Bass_Man написа: И какво според теб е различното от Германия до БГ ? И защо в USA всичко живо е на 3000 мили ?
Предполагам - горивата. А за USA не мога да говоря - там нещата не винаги са логични... Като почнеш от почитта към минералните масла, и плюенето по синтетиката, големите нискотехнологични двигатели (разработка от преди 50г) - причините са много...
Bass_Man написа: Ти даваш примера с Лада аз пък ще ти дам с МБ 123 ! Също лоша технология и големи допуски ! И никаде не пише да се сменява масло на 15 000 км. . Обаче ти би ли се наел да го сравниш с някой от текущите двигатели по издръжливост ? BTW по време на Ладата са правени и едни от най-здравите коли от Японците , а именно Терцел , Корола и Карина . И те не са на по 15 000 км. !
Така ,че Слоу размисли много но никога не вреди ако маслото се смени по-рано . Но ако се смени по-късо ти нямаш доказателство дали не вреди . И Веско няма tongue.gif !
Не виждам опониране на моята теза.
Ти имаш ли доказателство, че смяната на масло в сроковете, указани от производителя вреди?!
Аз не казвам, че честата смяна вреди.
Но според мен е излишна, и трябва да се спазват предписаните от производителя срокове. Нуждата от смяна на масло е една експонента - предполагам, че са търсили златната среда.


Забравяш, че МБ123 е изчислен за минерални масла, и честа смяна на масло там е наложителна, и препоръчана от производителя... :thumbsup:


П.С. май много се отвлякохме от темата :whistle:

Публикувано на: 01 Сеп 2009 17:19
от Bass_Man
slowtraveler написа: Без значение какво - човек когато се опари обикновено търси друг вариант, а не рита ръжена втори път. Лично за мен - знаеш какъв вариант избрах. Не казвам, че е най-правилен (или, че въобще е правилен), но е опит да се избегне повторно настъпване на ръжена
Чудесно само , че в случая се получава пак системата "от трън та на глог " щото Мазната е също толкова добре изчислена ( за смяна на маслото говнориме ) , колкото и всяка една друга кола от тази година .
slowtraveler написа: Предполагам - горивата. А за USA не мога да говоря - там нещата не винаги са логични... Като почнеш от почитта към минералните масла, и плюенето по синтетиката, големите нискотехнологични двигатели (разработка от преди 50г) - причините са много...
Само , че май забравяш , че в USA не се карат само стари автомобили USA made . Ами се продават и страшно много нови Japan made .
slowtraveler написа: Не виждам опониране на моята теза.
Ти имаш ли доказателство, че смяната на масло в сроковете, указани от производителя вреди?!
Аз не казвам, че честата смяна вреди.
Но според мен е излишна, и трябва да се спазват предписаните от производителя срокове. Нуждата от смяна на масло е една експонента - предполагам, че са търсили златната среда.
Доказателства нямам само , че маслото от 7500км до 15000км със сигурност се износва два пъти повече . В една друга тема бяхме обсъждали на дълго и на широко кое как износва маслото и има доста фактори , които му влияят .
А и забележи повечето хора какво казват " до 3000-5000км не го бара или го бара много малко , и след това хоп литър два ги няма " , което няма как да стане ако е махничен проблем . Да има и хора на които не им го бара и на 15000 . Или поне не е изтекло .
Общо взето разликата на 100 000км. за смяна на 7000 и на 15000км е около 2500лв. ако маслото ти е 200лв. и филтрите 100лв.
slowtraveler написа: Забравяш, че МБ123 е изчислен за минерални масла, и честа смяна на масло там е наложителна, и препоръчана от производителя... :thumbsup:
Е какво искаш да кажеш с това ? Първо мотора няма как да разбере дали маслото му е синтетично или не ! Най-много уплътненията да разберат .
Второто нещо мислиш ли , че ако почна на си слагам минерално масло през 5000км ще докарам до 500 000км без ядове ?
slowtraveler написа: П.С. май много се отвлякохме от темата :whistle:
Да :whistle: !

Публикувано на: 01 Сеп 2009 19:26
от slowtraveler
За смяната на автомобила имах впредвид, че производителя няма интерес автомобила му да се развали веднага след приключване на гаранцията.
Предполагам, че търсят баланс между качество и цена в сравнение с другите марки. Не могат да си позволят лошо качество, защото ще смениш марката, но и не могат да си позволят прекалено превъзхождащо качество, защото обикновено това е свързано с рязко вдигане на цената и автомобила ще стане непродаваем..
За Маздата - с ръка на сърцето мога да кажа, че засега не съм 'от трън на глог' - разликата е мнооого осезаема, но все пак разликата в поколенията е 8-9г :thumbsup: А проблем с маслото не е единствения проблем, дето може да се прояви в автомобила.

В USA има много японски марки, но не можеш да срещнеш толкова много Japan made.....
Преобладаващата част от Тойотите, Хондите, Маздите, Нисаните се правят в USA...
Това бе и причината да не избера Акорда от там...

МБ - имах впредвид, че при разработката на двигателя и писането на предписанията е имало други технологии, други масла, други допуски. Затова съобразно тези условия МБ са взели решение маслото да се сменя по-често..
Но си мисля, че ако маздата я карам до 4000об/мин, колкото се кара мерцедеса от тези години и го товаря най-много до 75к.с. (колкото например е 'вечния' 200Д) , може и да издържи 500х.км....
Само дето няма как да стане тази работа - много бързо преминава в червеното и стига ограничителя на около 7х.об. .tongue.gif :thumbsup: