Страница 1 от 1

селика 1.6 93г. съединител проблем

Публикувано на: 23 Авг 2009 05:26
от Whltd03
изчезна ми функционалността на полусъединителя.
Незнам дали точно това е обяснението.
Без странни звуци и т.н изжеднаж започна полусъединителят ми да не работи и като задаржа съединителя за по-дълго време 2-3 секунди немога да сменя предавката/ да изклуча от скорост. усещането е все едно не си натиснал съединителя. Някой път педала остава хлатнал. Някой да е имал подобен проблем или знае нещо по въпроса. Прегледах сервизното ръководство и дават следното за "Hard to shift or will not shift":
Clutch pedal freeplay excessive - Adjust pedal freeplay
Air in clutch lines - Bleed clutch system
Clutch release cylinder faulty - Repair release cylinder
Clutch master cylinder faulty - Repair master cylinder
Clutch disc out of true, runout is excessive or lining broken - Inspect clutch disc
Splines on input shaft or clutch disc dirty or burred - Repair as necessary
Clutch pressure plate faulty - Replace clutch cover


Ако имате предложение за сервиз във Варна където разбират от Toyota(направили са си труда да прегледат сервизните ръководства)
моля насочете ме.

Благодаря в ипредварително

Публикувано на: 23 Авг 2009 13:30
от Whltd03
решението на проблема е следния:
1.доливане на спирачна течност в контеинера.помпене на съединителя.
Ако не се оправи:
Разглобяване на главния цилиндър на съединителя и неговото почистване/ смяна ако е необходима и това е :)

Публикувано на: 23 Авг 2009 16:36
от Bass_Man
Ами първо виж дали имаш течност в резервоарчето отпред . Не знам на твоята как е но моята има отделен резервоар на помпата за съединителя и се намира близо до помпата за спирачките . Но може и да ползва резервоара на спирачките ( на БМВ-то ми беше така ) . И ако няма течност долей и после трябва да се обезвъздуши от долната помпа . Става доста лесно . Би трябвало да е показано в мануала как става .
Ако си имаш течности навсякъде най-вероятно някоя от помпите ( а може и двете ) е заминала . Има варианти за ремонтни комплекти или за пълна смяна . Зависи колко са износени .
За срвиз във Варна да кажат Варналийте :thumbsup: .

Публикувано на: 23 Авг 2009 18:32
от nikolov22
аз залагам на помпи или течност или вилка но ме навежда на загуба на налягане в системата щом не остава натиснат ако искаш пиши на скаипа ще ти я погледна ако искаш 1 път безплатно скаип nikolov361

Публикувано на: 23 Авг 2009 21:26
от Vokil
Помпата е (горната както я наричат) става със смяна на гумички в магазина на фирма "певита" има ремонтни комплекти струваха около 17лв :)

Публикувано на: 24 Авг 2009 06:47
от Wolfcho
Аз имах същия проблем. При мен се оказа горна помпа на съединител, после проблема беше решен. Неможех да сменям предавките, изгасях колата зада сменя и на натиснат съединител овличаше.

Публикувано на: 24 Авг 2009 09:48
от Whltd03
Благодаря за информацията.
тъй като се сетих че и преди отвреме на време се усещаше този проблем за парва предавка най вероятно е от уплатненията- поема ваздух малко по малко главната помпа на съединителя(тази точно зад шофиорското табло). Днес наобяд ще я сваля и ще видя какво е :)
Благодаря на всички за полезната информация

Публикувано на: 24 Авг 2009 23:35
от Bass_Man
Преди да я свалиш трябваше да си вземеш ремонтен комплект :thumbsup: ( ако не си ) tongue.gif .

Публикувано на: 25 Авг 2009 17:14
от Whltd03
Проблемът е решен само с едно изчистване на главната помпа и смяна на течността. Течността изглейдаше .........
Не се наложи нито подмяна на уплътненията , нито на самата помпа.
Благодаря на всички :)