Страница 1 от 2

Дилема около автомобил

Публикувано на: 18 Авг 2009 16:44
от mors
Здравейте, решил съм да купя автомобил м/у 2005 и 2008 г., до 20 хил. лева( може и малко отгоре) и съм се спрял на два модела: Toyota Avensis 2.0 и VW Passat 1,9TDI. Интересува ме мненията на притежателите на авенсис- доволни ли са от колата, слаби места, цените на частите влизат ли в границите на разумното, изобщо коя кола бихте ми препоръчали.

Публикувано на: 18 Авг 2009 19:12
от Rudy
В този форум пасат-а няма никакъв шанс. И аз бях изправен пред подобна дилема, но избрах авенсиса, защото пасата след Б4, не е същия. Само да уточня, че имам и пасат, от който нямам никакви оплаквания, но вече стана на годинки...

Публикувано на: 18 Авг 2009 19:29
от Kiki
По надеждност и качество, Авенсиса е много над Пасата. Аз също съм карал Пасат-2001г и мога да направя сравнение.
Твърдо Авенсис! :thumbsup:

Публикувано на: 18 Авг 2009 20:09
от slowtraveler
За стара кола повече би ме притеснявало състоянието, а не марката.
Все пак навярно бих се огледал по-специално авенсиса....
Возията му е много комфортна и енергоемка.
Не бих се притеснявал за цените на резервните части - няма сериозна разлика в цените между двете марки..

Публикувано на: 18 Авг 2009 20:27
от Bass_Man
Ааааа Слоу Пасата не е ли алуминиев целия отдолу тия години ? И мисля , че е с доста по-капризна електроника . А и си мисля , че частите за Пасата са по-скъпички принципно . Общо взето това , което си го дал , като параметри е долния праг на цените за 2005г.

Публикувано на: 18 Авг 2009 20:53
от Kiki
Bass_Man написа:Ааааа Слоу Пасата не е ли алуминиев целия отдолу тия години ? И мисля , че е с доста по-капризна електроника . А и си мисля , че частите за Пасата са по-скъпички принципно . Общо взето това , което си го дал , като параметри е долния праг на цените за 2005г.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 18 Авг 2009 21:01
от slowtraveler
Имах впредвид, че често хората страдат от заблуждението, че японските автомобили са с много по-скъпи части.
А това според мен се получава заради голямото количество евтини, но нискокачествени или директно фалшиви части за фолксваген...
(на времето колко 'оригинални', made in germany части си купувах за голфа - евтини, но интересно, че се внасяха през Турция...) :whistle:

Публикувано на: 18 Авг 2009 21:27
от Bass_Man
Между другото си мисля , че не е лошо да се обърне внимание и на най-продаваната кола в щатите Toyota Camry ако не се държи да е дизел . Ето един модел :
http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?top ... f1=details
http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?top ... f1=details
http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?top ... f1=details
http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?top ... f1=details

Е няма такива цени просто ! Как въобще се продават Авенсиси не знам ?!?!?

Иначе оригиналните части за VW са си доста скъпи !

Публикувано на: 18 Авг 2009 22:28
от mors
Между другото, Авенсис-ът къде се прави? Някъде четох, че е в Турция. Не че това е проблем, защото знам, че Хонда Сивик седан, която също се прави там е доста сполучлива. В този ред на мисли, Хондата може ли да се сравнява с тези автомобили? Освен това бях мислил и за Мазда 6, но след като се возих около 300 км с нея определено я изключих от списъка.

По правило знам, че японските автомобили имат най-скъпата поддръжка, но и се чупят най-рядко. Затова исках да знам, скъпо удоволствие ли е японската кола. И като части, и като разход. В момента съм с Рено Сценик и честно да си кажа, тази кола ми излезе златна. Казах си, че никога повече няма да си купя френски автомобил. Именно затова се двоумя м/у немска и японска машина.

Специално за Пасат държа да е 1,9 дизел - супер икономиячен двигател. За Тойотата не знам, кой двигател е за предпочитане.

Публикувано на: 18 Авг 2009 23:04
от Bass_Man
mors написа:Между другото, Авенсис-ът къде се прави? Някъде четох, че е в Турция. Не че това е проблем, защото знам, че Хонда Сивик седан, която също се прави там е доста сполучлива. В този ред на мисли, Хондата може ли да се сравнява с тези автомобили? Освен това бях мислил и за Мазда 6, но след като се возих около 300 км с нея определено я изключих от списъка.
Някъде в Европа се прави ама точно къде не знам ! Но няма и голямо значение. Има си качествен контрол .
Сивика е по-нисък клас от Авенсиса . По-скоро Акорд .
mors написа: По правило знам, че японските автомобили имат най-скъпата поддръжка, но и се чупят най-рядко.
Това е правило измислено от БГ недоклатени майстори и търговци !
Но има едно друго правило и трябва да го знаеш много внимателно ! Значи правилото гласи , че ако колата се продава на Американския пазар то за нея ще има много евтини всякакви видове части и консумативи сравнено с , която и да е кошница направена само за Европа ( специално за Европа ) .
Ще ти дам един светъл пример : колянов вал за Subaru Impreza STI под 400$ чисто нов . 24 гумички за клапани за Супра 120$ в БГ 360лв. Основен лагер за Супра там 25$ тука 30евро. Гарнитурка там 0.10$ тука 10 евро и тн и тн. И това са цени за ОРИГИНАЛНИ резервни части . Ако се ползват такива от други производите могат да се докарат доста смешни цени .
За съжаление Авенсис в Щатите няма .
mors написа: Затова исках да знам, скъпо удоволствие ли е японската кола. И като части, и като разход. В момента съм с Рено Сценик и честно да си кажа, тази кола ми излезе златна. Казах си, че никога повече няма да си купя френски автомобил. Именно затова се двоумя м/у немска и японска машина.
Със сигурност на Реното частите са по-евтини . Но и със сигурност на Пасата са по-скъпи .
mors написа: Специално за Пасат държа да е 1,9 дизел - супер икономиячен двигател. За Тойотата не знам, кой двигател е за предпочитане.
Тойота нямат особенно голям диапазон от мотори за Авенсис . Но тези години , който и да вземеш няма да имаш ядове .
Но си мисля , че не е лошо да помислиш за Camry-то защото със сигурност за него ще можеш да си взимаш безумно евтини части ( най-продаваната кола в САЩ за поредна година!!! ) .
А 2008г. кола на под 2000км за 28 000лв. според мене няма аналог тази цена . Честно казано и аз не бях забелязал тези безумно ниски цени ! На твое място ще отида да гледам някое Camry :thumbsup: . Разбира се има и по-евтини по ранни години. Имай предвид , че тя е даже малко по-голяма от Авенсис .

Публикувано на: 18 Авг 2009 23:07
от Raya
mors написа:По правило знам, че японските автомобили имат най-скъпата поддръжка, но и се чупят най-рядко. Затова исках да знам, скъпо удоволствие ли е японската кола.quote]
Колко се чупят, можеш да разбереш по форума ....колко технически теми има, ако могат да се нарекат такива (" колко е разхода", " какви гуми са най-добри" и т.п) и колко оф-топик biggrin.gif .

Ако при избора, направиш компромис със техническото състояние на колата, може и скъпо да ти излезе. Ако се помъчиш да намериш читава, забравяш за сервизи.

п.с. какво значение има къде се прави, контрола не ли еднакъв навсякъде?

Публикувано на: 18 Авг 2009 23:27
от Bass_Man
Ето ти цени на части за Камри :
Колянов вал :
http://www.trademotion.com/partlocator/ ... atalogid=0
Верига:
http://www.trademotion.com/partlocator/ ... atalogid=0
Така , като гледам на 2.4 мотора ще му смениш веригата с всички видове колелца , водачи обтегачи и тн за около 350$ с транспорта и около две седмици доставката . Не , че някога ще ти се налага но е така информативно да си знаеш .

Публикувано на: 18 Авг 2009 23:28
от Raya
"Bass_Man
Но си мисля , че не е лошо да помислиш за Camry-то .
А 2008г. кола на под 2000км за 28 000лв. според мене няма аналог тази цена . Честно казано и аз не бях забелязал тези безумно ниски цени ! На твое място ще отида да гледам някое Camry :thumbsup: . Разбира се има и по-евтини по ранни години. Имай предвид , че тя е даже малко по-голяма от Авенсис .
Защо Камри-то е по-евтино от Авенсиса на същите години, заради по-евтините части ?
Според мен, Камри-то е по-готино, и вози по-добре от Авенсиса.......за проблемите му нищо не съм чула.....и не съм знаела, че е толкова евтин

Публикувано на: 18 Авг 2009 23:38
от Bass_Man
Не е заради частите а заради това , че не е акцизна и е внос от САЩ . Има само мита транспорти и ДДС-та . И като не е нова цената си е баш тази . А това , че ние в ЕУ сме големи тарикати и всичко ни е най-малко 50% по-скъпо мисля , че вече всеки го знае .
Ето виж какви са цените , като нови :
http://www.toyota.com/camry/trims-prices.html
Стартова 20 000$ , а за 26 000$х 1,4= 36 400лв. там и караш голям хибрид ! Е за това са такива цените .

Публикувано на: 19 Авг 2009 02:39
от Me4oKyX
Камрито определено е по-добро от Авенсиса, във всяко едно отношение. Да не говорим, че цените на частите са наистина смешни! Нов компресор за климатик е 100$, ако ще е 50 още да е доставката, тука не можеш втора ръка да барнеш на тази цена....Накладки, свещи.... абе каквото ти дойде на акъла - без пари са частите и ги има МНОГООООО happy.gif Че на 2.4 бензина, можеш и газ да сложиш без никакви проблеми! Казвам го от опит, защото имаме Камри Солара 2.4 VVTi и вече над 25 000мили е на газ, без да има НИКАКВИ грижи. Като дефекти - камрито просто НЯМА такива laugh.gif Тази кола е главно за US пазара, за там една кола бест селър се развива плавно, бавно и спокойно през годините, за да стане брутално здрава happy.gif Просто Басчо е абсолютно прав - за тези пари, взимай едно Камри и се радвай на разход, подръжка, возия и вървене, което си е доста прилично! И караш автоматик, който е безгрижен, че дори икономичен rolleyes.gif Ако се чудиш как ще си доставяш части - винаги ще помогна с търсенето и доставка и поръчка, без комисионни за мен happy.gif А има и много други хАмириканци, който също ще помогнат в нужда biggrin.gif Не му се чуди, а взимай Камри laugh.gif Че и рима има :thumbsup: