Няколко въпросчета за Старлет ЕР80 2Е-Е мотор
Публикувано на: 17 Авг 2009 17:45
От около седмица се сдобих с въпросната кола, година на производство някаде към края на 91 лето миналия век. Колицата ме изненада приятно на вървене, всеки път забравям дявол да го вземе колко важно нещо е теглото на автомобила за неговото ускорение. Та да се върнем на питанията:
1. Доста е омаслена откъм капака на клапаните, стария собственик твърди че хвърля от семерингите на разпределителния вал, аз се си мисля че е може и да е от гарнитурата на капака на клапаните. Някой сменял ли е наскоро тези семеринги или гарнитура да сподели цена и сложност на ремонта (специално за семерингите другото е ясно)?
2. Колата е с газова уредба, това което прави лошо впечатление е затруднен старт на бензин. По точно описан колата върти и започваш да чуваш как след 2-3 секунди някакси започват да "стартират" цилиндрите един по един, има го на студено на топъл мотор ако е току що загасен няма проблем пали добре (на газ пали от половин оборот нистина много добре). Това което съм нарочил за проблем са дюзи (евентуално по запекли или "мързеливи") но пък от друга страна нямам проблем с достигането на максимални обороти на мотора (по невнимание преди 2 дена на 2 ра скорост ударих прекъсвач на около 110 км/ч
) другото което ми идва на акъла е че нещо не е както трябва налягането на горивото в рейката било то заради помпа или регулиращия клапан/удържащия налягането. Не съм съвсем детайлно запознат с подробностите по този мотор но на първо четене ми се струва сходен с 4А-FE който имах на Карината.
3. Оборотите на бензин са малко ниски, да се опитвам ли да търся причина за това или да си ги откорегирам с винта?
4. Някой да има идея за оборотомер за тази кола наприм aftrmarket някакво дърво и къде може да се свърже, защото съм с това делко с интегрираната бобина в него (има го основно на 4E-FE и 5E-FE)?
Друго засега не се сещам.
1. Доста е омаслена откъм капака на клапаните, стария собственик твърди че хвърля от семерингите на разпределителния вал, аз се си мисля че е може и да е от гарнитурата на капака на клапаните. Някой сменял ли е наскоро тези семеринги или гарнитура да сподели цена и сложност на ремонта (специално за семерингите другото е ясно)?
2. Колата е с газова уредба, това което прави лошо впечатление е затруднен старт на бензин. По точно описан колата върти и започваш да чуваш как след 2-3 секунди някакси започват да "стартират" цилиндрите един по един, има го на студено на топъл мотор ако е току що загасен няма проблем пали добре (на газ пали от половин оборот нистина много добре). Това което съм нарочил за проблем са дюзи (евентуално по запекли или "мързеливи") но пък от друга страна нямам проблем с достигането на максимални обороти на мотора (по невнимание преди 2 дена на 2 ра скорост ударих прекъсвач на около 110 км/ч

3. Оборотите на бензин са малко ниски, да се опитвам ли да търся причина за това или да си ги откорегирам с винта?
4. Някой да има идея за оборотомер за тази кола наприм aftrmarket някакво дърво и къде може да се свърже, защото съм с това делко с интегрираната бобина в него (има го основно на 4E-FE и 5E-FE)?
Друго засега не се сещам.