Страница 1 от 1

Тресене във волана

Публикувано на: 16 Авг 2009 12:46
от krasikalchev
Здравейте, бих искал да попитам на какво се дължи това. Като взех колата преди 5 месеца като че ли не забелязвах подобен проблем. При движение по права линия и при леки завои всичко е наред. Когато се наложи да завъртя крмилото даречем половин оборот и нагоре се усеща едно леко тресене, като че ли се от хидравликата. Струва ми се че при въртене в едната посока тресенето е по често от колкото при другата. Този проблем започна преди около 3 месеца от време навреме и напоследък започна да го прави все по-често ( но не и постоянно). Нивото на хидравличната течност е проверено и е в норми. Ремъка задижващ хидравличната помпа е сменян от предния собственик. Не се забелязват никакви течове от никъде. Някакви идеи на какво може да се дължи това и дали има някаква опасност за хидравликата ако се кара така? Предния собственик е бил долял съвсем малко течност в казанчето ( напр. 20 - 30 гр.) щото било близо до минимума. Възможно ли е да има някаква несъвместимост със старото масло?


П.С. С каква течност се пълни системата. До колкото знам има 2 вида хидравлични течности, някой може ли да напише точно име?

Публикувано на: 18 Авг 2009 08:08
от krasikalchev
Хайде бе колеги, всички ли са наморе. Дайте някакъв съвет

Публикувано на: 18 Авг 2009 08:37
от martod
krasikalchev написа:Хайде бе колеги, всички ли са наморе. Дайте някакъв съвет
Маслото за хидравликата ти е ATF- DIII ...
За тресенето при завиване, причините може да са няколко...
Разбит кормилен накрайник, крива или раз балансирана полуоска или разбито вътрешно каре...
Също и от изтървал амортисьор, може да се появят вибрации при завиване ...
Най добре иди на сервиз, да ти проверят тези неща... Така със гадаене не става...

Публикувано на: 26 Авг 2009 07:22
от krasikalchev
Смениха ми маслото в хидравликата с Castrol ATF DIII. Тресенето си остана. Забравих да кажа че се чува също и лек шум. Вярно е че предния ляв амортисьор беше изпуснал но преди 2 седмици ги смених и двата. Тресенето се усеща най вече като въртя волана на място - например при паркиране. В сервиза дето ми го смениха ми предлагат да сложат за 10 - ина лева някаква белгийска добавка за хидравлика, която била много добра, ма незнам дали ще помогне. От никъде не се вижда омазняване и нивото на маслото си е все същото в резервоарчето. В сервиза казаха че може да е от рейката. Струва ми се че шума и тресенето идва по скоро от лявата страна в предницата. Иначе в движение почти не се усеща - по точно само при завъртане на волана да речен над половин оборот. Кажете какво още да правя, че ме дразни.

По отношение на полуоска и каре ми се струва, че не ше да е от тях щото както казах когато съм в движение проблема не се усеща, а най вече когато въртя кормилото на място.

П.С. Каква може да е цената на рейката за моя модел?

Поздрави

КК

Публикувано на: 26 Авг 2009 09:09
от slowtraveler
Колега, работи ли ти хидравликата - работи...
Ако не са те учили при карането на шофьорския курс - да знаеш: въртенето на волана на място е много нежелателно...
При въртене на волана на място първо караш гумите да се плъзгат по асфалта, като ги усукваш в несвойствена за тях посока. Увеличава се вероятността да ги повредиш (например ако има някакъв камък, или метален ръб на шахта).
Освен това нужното усилие за завиване на колелата е много по-голямо от обичайното. Съответно се претоварва хидравликата. Претоварването често се изразява в приплъзване на ремъка към хидр.помпа особено при крайно положение, където налягането се увеличава още повече и започват да изпускат ограничителните клапани..
Освен това от натоварването спадат оборотите на двигателя - може претрисането да е от там...
При мен системата е с електроусилвател и въпреки това в инструкцията пише, че ако маневрирам дълго време на място системата ще се самоизключи за да не се претовари...
Затова и навремето ни учиха при маневриране да не въртиш волана на място - подготвяш маневрата така, че да се налага минимално въртене на място, и по възможност при това въртене придвижваш автомобила 10-20см за да избегнеш гореописаните ефекти...

Моя съвет е: не се вкарвай във филми. Следи нивото и всичко ще е ОК...
Рейката обикновено е 'златна', а и не са толкова много кадърните майстори, дето могат да пипат хидравлика без след това да протече някое съединение...
Тресенето може да е и от по-ниски обороти на двигателя.

Публикувано на: 26 Авг 2009 09:41
от martod
krasikalchev написа:
По отношение на полуоска и каре ми се струва, че не ше да е от тях щото както казах когато съм в движение проблема не се усеща, а най вече когато въртя кормилото на място.


Да, но това за въртенето на место, го казваш чак сега...Във първият ти пост липсва...
Сега, при това положение, най напред си провери лагерите на Макферсъна, да не е блокирал някой и да създава допълнително напрежение...
Ако не е от тях, или помпата ти е за ремонт, по точно клапанът в нея, който трябва да регулира налягането при различни обороти, или рейката...

Публикувано на: 26 Авг 2009 11:00
от kofarata
рейката ще да е. Предполагам тресенето не се усеща при още незагряла кола, а след това? Но както казва колегата по-горе, щом работи по-добре не се вкарвай в излишни филми. А и идва студена зима wink.gif

Публикувано на: 26 Авг 2009 12:02
от krasikalchev
Лагерите ги проверихме при подмяната на амортисьорите - бяха ОК. Освен това ги измихме идеално и ги натъпкахме с грес ( от тая с МоS дето е за полуоски). Следователно остават помпа или рейка. Това за въртенето на място го знам но все пак когато трябва да паркираш до тротоара се налага да направиш някоя и друга маневра на място. А както казах преди го нямаше. Освен това и при движение когато правя по голям или рязък завой също го има. Пробвах примерно с по-високи обороти на по ниска предавка в завой и пак си го имаше. В интерес на истината мисля, че няма значение дали е загряла или не. Усеща се постоянно - например паля, изкарвам я от гаража и като направя маневра за да сляза на улицата се появява, макар че като че ли се усеща можеби малко по слабо. Това за зимата какво значение има - при по-студено време, когато маслото е по гъсто няма да се усеща ли? Ако е така това обяснява защо като я купих април месец го нямаше този ефект. А какво ще кажете за тази присадка дето ми я предлагат в сервиза дето я водих - има ли смисъл да давам пари за нещо което въобще не съм сигурен дали ще помогне?
И последно мога ли да си я карам и така без да има някакви допълнителни нежелани ефекти напред във времето?
А за майсторите ме предупредиха че наистина тук в Русе например нямало такъв който да извърши ремонт по хидравликата - точните думи на собственика на сервиза бяха има едни момчета в София дето се занимават само с това но ремонта излизал доста солено.

Благодаря за всички коментари.