Как се поддържа един дизелов двигател? [БЕЗ СПОРОВЕ тип Б-Д]
Публикувано на: 10 Авг 2009 10:42
Здравейте,
Отдавна се чудя между дизелов двигетел и бензинов такъв. Много хора от по-старото поколение с които съм имал досег ми казват, че дизеловият мотор е по-ненадежден и, че проблемите при него били много повече, отколкото при бензиновия. Затова винаги съм карал бензинов и сега идва момента в който виждам, че дизелът, като че ли е моят мотор(икономия, не ми трябват мощност и коне за състезания и редица подобни неща...).
Ето сега идват тези въпроси, които един бензинов фен си задава -->
Освен, че трябва да се доливат добавки, друго какво е необходимо, за да се грижи човек за мотора и той да го слуша?
Чух/четох някъде, че на определено прекарано/*ни време/километри в градски условия, трябвало и няколко километра извънградско да се покара, за да прочисти дюзите ли или нещо друго има?
Чувал съм, че зимата, когато е студено и колата е навън има приблем при паленето, защото горивото замръзва (Изпитах го на бензинов мотор и не беше приятно - сменяхме свещи, а то просто не й било писано да запали, защото горивото беше замръзнало (А 98 бензин от Ликойл - София)
) и пръскали със спрей, за да размръзне или някакъв друг ефект, но често съм чувал за спукани блокове от подобни операции...
Въобще има ли ги тези неща в днешните дизели - говоря за D4D 2.2 на тойота. Интересува ме този двигател като цяло.
Въобще, питам като съвсем недокосвал се до дизелов двигател човек, който иска да научи малко или много повече за тези неща...
Извинявайте за глупавите въпроси, просто не го разбирам и питам
Ще съм благодарен да обясните малко повече относно тези неща.
Благодаря предварително!
Поздрави
Отдавна се чудя между дизелов двигетел и бензинов такъв. Много хора от по-старото поколение с които съм имал досег ми казват, че дизеловият мотор е по-ненадежден и, че проблемите при него били много повече, отколкото при бензиновия. Затова винаги съм карал бензинов и сега идва момента в който виждам, че дизелът, като че ли е моят мотор(икономия, не ми трябват мощност и коне за състезания и редица подобни неща...).
Ето сега идват тези въпроси, които един бензинов фен си задава -->
Освен, че трябва да се доливат добавки, друго какво е необходимо, за да се грижи човек за мотора и той да го слуша?
Чух/четох някъде, че на определено прекарано/*ни време/километри в градски условия, трябвало и няколко километра извънградско да се покара, за да прочисти дюзите ли или нещо друго има?
Чувал съм, че зимата, когато е студено и колата е навън има приблем при паленето, защото горивото замръзва (Изпитах го на бензинов мотор и не беше приятно - сменяхме свещи, а то просто не й било писано да запали, защото горивото беше замръзнало (А 98 бензин от Ликойл - София)

Въобще има ли ги тези неща в днешните дизели - говоря за D4D 2.2 на тойота. Интересува ме този двигател като цяло.
Въобще, питам като съвсем недокосвал се до дизелов двигател човек, който иска да научи малко или много повече за тези неща...
Извинявайте за глупавите въпроси, просто не го разбирам и питам

Благодаря предварително!
Поздрави