Страница 1 от 2

Как се поддържа един дизелов двигател? [БЕЗ СПОРОВЕ тип Б-Д]

Публикувано на: 10 Авг 2009 10:42
от shaft
Здравейте,

Отдавна се чудя между дизелов двигетел и бензинов такъв. Много хора от по-старото поколение с които съм имал досег ми казват, че дизеловият мотор е по-ненадежден и, че проблемите при него били много повече, отколкото при бензиновия. Затова винаги съм карал бензинов и сега идва момента в който виждам, че дизелът, като че ли е моят мотор(икономия, не ми трябват мощност и коне за състезания и редица подобни неща...).

Ето сега идват тези въпроси, които един бензинов фен си задава -->

Освен, че трябва да се доливат добавки, друго какво е необходимо, за да се грижи човек за мотора и той да го слуша?

Чух/четох някъде, че на определено прекарано/*ни време/километри в градски условия, трябвало и няколко километра извънградско да се покара, за да прочисти дюзите ли или нещо друго има?

Чувал съм, че зимата, когато е студено и колата е навън има приблем при паленето, защото горивото замръзва (Изпитах го на бензинов мотор и не беше приятно - сменяхме свещи, а то просто не й било писано да запали, защото горивото беше замръзнало (А 98 бензин от Ликойл - София) :) ) и пръскали със спрей, за да размръзне или някакъв друг ефект, но често съм чувал за спукани блокове от подобни операции...

Въобще има ли ги тези неща в днешните дизели - говоря за D4D 2.2 на тойота. Интересува ме този двигател като цяло.

Въобще, питам като съвсем недокосвал се до дизелов двигател човек, който иска да научи малко или много повече за тези неща...


Извинявайте за глупавите въпроси, просто не го разбирам и питам :) Ще съм благодарен да обясните малко повече относно тези неща.

Благодаря предварително!

Поздрави

Публикувано на: 10 Авг 2009 11:13
от Vesko
специялно за 2.2 Д4Д на авенсис освен да му сипваш нафта и да го водиш на преглед на 15к.км. нищо друго не му трябва. за 4г е нямало случай да е запали.

Публикувано на: 10 Авг 2009 12:31
от shaft
То винаги е на каквото случиш, нали, но като гледам по другите теми не е толкова претенциозен дизелът?

Публикувано на: 10 Авг 2009 13:20
от DMDimitrov
При съвременните дизелови агрегати не съществува нито един от по-горните изброени проблеми. Учудвам се как може да замръзне бензин, освен ако в него няма примерно 20-30% вода? wacko.gif
Имам лични наблюдения върху 3 поколения дизелови агрегати (не са на Тойота) и нито веднъж не съм чул/видял да замръзне гориво. Е, вероятно ако зимата паднат температурите под -25 може и да замръзне, но тук не става толкова студено, а освен това има добавки против замръзване. Колкото до конкретния мотор 2.2 D4D - нямам лични наблюдения, но четейки из форумите смятам, че е чудесен избор. Едва ли ще имаш сериозни проблеми с него.

Публикувано на: 10 Авг 2009 13:35
от slowtraveler
Напротив - при всички съвременни дизелови агрегати ги има тези проблеми....
Мен ми е замръзвала нафта при -7С.
При -10С един микробус ме е оставял на пътя в 1ч през нощта (на сутринта като отидох да го прибирам, филтъра представляваше парафинена свещ....
Но ако зимата караш с ОМВ Алпин или по принцип някоя друга добра нафта, не би трябвало да имаш проблеми (или пък ако ползваш зимни присадки)....
Периодичното каране извън града се препоръчва само за двигателите с филтър твърди частици, защото при натоварен двигател (което можеш да го направиш само извън града) твърдите частици изгарят и филтъра се самопочиства...
Главите се пукат заради по-високото термично натоварване на дизеловия двигател (обикновено между клапаните)...

Но:
ако го оставяш да загрее плавно, без да го юркаш докато не е загрял (а дизела загрява доста по-бавно от бензинката);
ако го караш плавно, без да го юркаш като бензинка;
ако го оставяш да се охлади на празен ход ако си карал с голяма скорост по магистралата;
ако оставяш двигателя на празен ход няколко секунди преди да го изгасиш (за да спаднат оборотите на турбото)
ако ползваш добра нафта (ниска сяра, парафини и т.н.)

дизела ще ти се отблагодари с нисък разход и висок пробег...
:thumbsup:

П.С. Аз твърдо не отговарям на горните условия, затова не съм привърженик на дизела...

Публикувано на: 10 Авг 2009 13:46
от DMDimitrov
slowtraveler написа:Напротив - при всички съвременни дизелови агрегати ги има тези проблеми....
Мен ми е замръзвала нафта при -7С.
При -10С един микробус ме е оставял на пътя в 1ч през нощта (на сутринта като отидох да го прибирам, филтъра представляваше парафинена свещ....
Все пак, колега, това са единични случаи, а не масова практика при всички притежатели на автомобили с дизелови двигатели.
slowtraveler написа: Но ако зимата караш с ОМВ Алпин или по принцип някоя друга добра нафта, не би трябвало да имаш проблеми (или пък ако ползваш зимни присадки)....
Точно за това говорех - ако се полагат елементарни грижи за агрегата, не виждам как ще замръзне нафтата.
slowtraveler написа: Но:
ако го оставяш да загрее плавно, без да го юркаш докато не е загрял (а дизела загрява доста по-бавно от бензинката);
ако го караш плавно, без да го юркаш като бензинка;
ако го оставяш да се охлади на празен ход ако си карал с голяма скорост по магистралата;
ако оставяш двигателя на празен ход няколко секунди преди да го изгасиш (за да спаднат оборотите на турбото)
ако ползваш добра нафта (ниска сяра, парафини и т.н.)

дизела ще ти се отблагодари с нисък разход и висок пробег...
:thumbsup:

П.С. Аз твърдо не отговарям на горните условия, затова не съм привърженик на дизела...
True :thumbsup:

Публикувано на: 10 Авг 2009 14:00
от slowtraveler
DMDimitrov написа:
slowtraveler написа: Но ако зимата караш с ОМВ Алпин или по принцип някоя друга добра нафта, не би трябвало да имаш проблеми (или пък ако ползваш зимни присадки)....
Точно за това говорех - ако се полагат елементарни грижи за агрегата, не виждам как ще замръзне нафтата.
Имах в предвид, че дори и да си 'коткаш' двигателя и да го обслужваш регулярно, не можеш да контролираш доставчика на нафта, и можеш да заредиш някъде калпава нафта.
Няма значение дали двигателя ти е на Тойота или на Мерцедес - без гориво не работи (когато нафтата стане на гел и блокира филтъра)...
Микробуса, който замръзна бе Нисан с роторна помпа. Като се постопли и размрази нафтата, горивото шурна от всички уплътнения на ГНП, и се наложи да сменяме помпа (цените ги знаете)...

А за съжаление и в момента горивата не са кой-знае колко добри. Имаше тема в Офроуд форума за това. Бяха приложение 'лабораторни' данни, и много снимки на 'съвременната' нафта...

Публикувано на: 10 Авг 2009 14:13
от shaft
slowtraveler написа: ... Имаше тема в Офроуд форума за това. Бяха приложение 'лабораторни' данни, и много снимки на 'съвременната' нафта...
Там съм я чел темичката и ОМВ-то победи до някаква степен...

Публикувано на: 10 Авг 2009 14:54
от Bass_Man
DMDimitrov написа:
slowtraveler написа:Напротив - при всички съвременни дизелови агрегати ги има тези проблеми....
Мен ми е замръзвала нафта при -7С.
При -10С един микробус ме е оставял на пътя в 1ч през нощта (на сутринта като отидох да го прибирам, филтъра представляваше парафинена свещ....
Все пак, колега, това са единични случаи, а не масова практика при всички притежатели на автомобили с дизелови двигатели.
Направо са си масови случай ! Едно време в работата имахме три дизела . И не е имало зима да не им замръзне нафтата .

Публикувано на: 10 Авг 2009 15:05
от DMDimitrov
В моята работа има общо 4 дизелови коли и нито веднъж нито една от тях не е имала проблеми със замръзване на горивото.

Публикувано на: 10 Авг 2009 15:05
от Bass_Man
А дали не ги държите в гаражи ?

Публикувано на: 10 Авг 2009 15:13
от slowtraveler
Вероятно колегата държи дизелите си в гараж...
На нова година преди две зими имаше голям студ.
Берковица -25С, около Ботевград -26-27С...
Тогава с бензиновата Тойотка нямах никакъв проблем (запали си както обикновено от четвърт оборот, въпреки, че не бе палена два дни).
Но нито един дизел на паркинга около мен не успя да запали...
Не ми се мислеше какво би станало ако ми замръзне нафтата при тези температури както съм с децата и то на дълъг път (още ми държи влага онова закъсване с микробуса в ледено студената нощ извън града).
Това го казвам не за да плаша колегата и т.н., а като особеност и проблем при дизела, за да го има впредвид при избора.

Публикувано на: 10 Авг 2009 15:13
от DMDimitrov
Bass_Man написа:А дали не ги държите в гаражи ?
Не, на улицата. Даже не съм сигурен дали изобщо някой от каращите ги се сеща да налее някоя добавка. Аз лично не съм наливал и за последните 6г никога не е замръзвала нафтата.

Публикувано на: 10 Авг 2009 15:15
от Bass_Man
Еми батка вие сте някакви супер късметлий ! Или сипвате от локомотивната нафта ?!?!?!
То ако нямаше никакви ядове и бяха само "частни случай" нямаше да има 100 страници тема с експерименти в OFF ROAD форума .

Публикувано на: 10 Авг 2009 15:32
от DMDimitrov
Bass_Man написа:Еми батка вие сте някакви супер късметлий ! Или сипвате от локомотивната нафта ?!?!?!
То ако нямаше никакви ядове и бяха само "частни случай" нямаше да има 100 страници тема с експерименти в OFF ROAD форума .
Фирмата е с абонаментни карти за гориво към лукойл. Съответно само там се зареждат. Освен това, имам поне 10-ма приятели и колеги, които карат дизели и не съм чул до сега някой да се е оплакал.
Освен това, не казвам, че не може да се случи да замръзне нафтата - просто не е толкова често и не може да се каже, че е масово явление, пък и в нашия климатичен пояс не става чак толкова студено.

EDIT: Предлагам някой модератор да направи отделна тема-анкета примерно "Някога замръзвала ли ви е нафтата" с възможни отговори "Да" или "Не". smile.gif
Би било интересно какво ще е процентното съотношение.