Страница 1 от 1

Отново въпрос относно гуми

Публикувано на: 26 Юли 2009 01:44
от Vesko
От известно време (от както температурите се повишиха) забелязох че индикатора на тракшън контрола много често мига като подам повечко газ. Това на повичено налягане, понижено налягане или просто изтъркани гуми се дължи? И къде да отида на диагностика?

Публикувано на: 26 Юли 2009 03:28
от Bass_Man
Аз мисля , че се дължи на големия въртящ момент в следствие от тежко краче :whistle: .
Сега малко по-сериозно . Не би трябвало грайфера да влияе на буксуването . По-скоро може да се е поудървила гумата или пък да е омекнала много ако е M+S .
Принципно от повишено налягане също може да се получи подобен ефект ама това се проверява много лесно . Просто си спадаш малко гумите tongue.gif .

Публикувано на: 26 Юли 2009 08:20
от diver
или от топлото асфалта става по-мазен, оттам сцеплението по-малко....

Публикувано на: 26 Юли 2009 11:19
от slowtraveler
Лятото има и друг фактор - асфалта не е измиван от дъжд доста време.
Прашен е, има наслоени масла, антифриз (съдържа глицерин), които са капали от прегрятите автомобили...
Аз също забелязах подобен ефект, особено в по-прашните части на града...

Публикувано на: 26 Юли 2009 11:51
от Vesko
Значи няма нужда да ходя на майстор smile.gif

Публикувано на: 29 Юли 2009 20:32
от xtreme
Имай предвид ,че нормалните улични гуми имат неприятното свойство да си губят сцеплението, когато вдигнат висока тепература. Точно обратното на състезателните гуми. Освен това налягането в гумата се покачва от високата температура, и поради тази причина контактната повърхност намалява. Тези 2 неща водят до резултата, който си описал :) Може да спаднеш леко гумите, и това ще подобри нещата.

Публикувано на: 29 Юли 2009 20:54
от Vesko
И като спадне темтературата да ги помпя ли? На скоро съм на техническо обслужване, ще ги накарам да проверят налягането на гумите.

Публикувано на: 29 Юли 2009 21:22
от diver
xtreme написа:Имай предвид ,че нормалните улични гуми имат неприятното свойство да си губят сцеплението, когато вдигнат висока тепература. Точно обратното на състезателните гуми. Освен това налягането в гумата се покачва от високата температура, и поради тази причина контактната повърхност намалява. Тези 2 неща водят до резултата, който си описал :) Може да спаднеш леко гумите, и това ще подобри нещата.


дрън дрън дрън.... помпане с азот има почти на всякъде за жълти стинки, та кво и как се покачва са глупости а за другото изобщо няма смисъл да се коментира...

П.П. Обяснението на слоутравел е 100 пъти по-меродавно...

Публикувано на: 30 Юли 2009 00:24
от Bass_Man
Vesko написа:И като спадне темтературата да ги помпя ли? На скоро съм на техническо обслужване, ще ги накарам да проверят налягането на гумите.
Само чекни налягането . Ако е много различно тогава се занимавай .

Публикувано на: 30 Юли 2009 08:17
от Vesko
Bass_Man написа:
Vesko написа:И като спадне темтературата да ги помпя ли? На скоро съм на техническо обслужване, ще ги накарам да проверят налягането на гумите.
Само чекни налягането . Ако е много различно тогава се занимавай .
Не е голямо занимание на ТО-то да кажа да го проверят smile.gif А и от както ми монтираха лените гуми не е проверявано. Мал шанс е точно преди жегите да се е променило smile.gif

Re: Отново въпрос относно гуми

Публикувано на: 30 Юли 2009 08:38
от Japanese_fever
S digane na temp s 10°F nalqganeto v gumata se poka4va s 1 psi

Smqtaite si go kolko kPa e tova kato oburnete temp. po °C

Samo informativno go kazvam, za6toto go pisheshe na gumite kato gi kupih.

T.ezimata gumite trqbva da se dobavi vuzduh, a lqtoto da se spadnat.
Razbiora se tova samo, ako sa izvun normata i se izmeri nalqganeto, a ne na oko ili kato podritvame gumata.

Публикувано на: 30 Юли 2009 14:07
от xtreme
Дам а 7psi са 0.5bar. Т.е при покачване на температурата на гумата с 37 градуса имате разлика от 0.5bar а това е доста ;) Това за Азота е вярно, ама процентно хората дето си помпат гумите с азот не са особено много.

Публикувано на: 30 Юли 2009 14:23
от slowtraveler
Летните ми гуми последно за предходния сезон са проверявани декември месец. Налягането и тогава и миналата седмица (последната проверка) бе около 2.4/2.4атм...
Не се наложи никаква корекция. Навярно за половин година са поизтървали малко въздух, който е бил компенсиран от повишената температура.
Не смятам чак толкова да слугувам на гумите и да им сменям налягането сутрин и след обяд (според tirerack разликата в налягането сутрин и след обяд на нагрятата от слънцето гума е около 0.3бара...)
Гледам преди да тръгна на по-сериозен път да им проверя налягането преди да са загрели и това е...
Налягането не се мери на гореща гума, защото дава сериозно отклонение.
Като се вземе впредвид, че при каране по магистралата с висока скорост гумата се нагрява сериозно дори и през зимата, според мен производителите са изчислили добре диапазона на допустими налягания така, че да няма проблем.

Публикувано на: 30 Юли 2009 14:33
от xtreme
Така е, ама питай някой от колегите със задно като са в настроение какво се случва след 15-ина минутки каране :Р Знам го от личен опит уличните гуми не са благоразположени към резки температурни промени. Ма пък като прегреят става големия FUN :)