Страница 1 от 1
смяна на летни със зимни гуми
Публикувано на: 25 Юли 2009 14:14
от vesso krustev
Предварително се извинявам за невежоството .
Моята тойота я взех с летни гуми 215/50/17 .
Иде зима. Какви гуми ми препоръчвате да си сложа за зимата за да не
сменям джантите а само гумите. Оказа се че да си намеря за зимата стоманени джанти 16 ки е почети абсурт .Машината е авенсис комби 2008 г. Предварително благодаря !
Публикувано на: 25 Юли 2009 17:32
от slowtraveler
Колега, аз имах същата дилема миналата зима, като моите летни гуми са 215/55/17...
Твърдо бях решил зимата да мина на 16" и малко по-тесни гуми и затова си взех алуминиеви шестнадесетки.
Вярно е, че алуминиевите джанти не бяха много евтини, но пък от разликата в цената на гумата (16' са доста по-евтини от 17' зимни) практически си избих едната джанта...
Сега нямам проблеми със смяна на зимни/летни гуми.
Ако твърдо си решил да оставаш на 17", то бих ти препоръчал да преминеш на 205 за зимата (сигурно размера ще е 205/60/17, но го провери с калкулатор за да е същия външен размер)...
При всички случаи имаш препоръчителен размер гуми в книжката...
Имай впредвид, че демонтажа/монтажа на гумата малко или много я поврежда (не ляга на същото място) и започват да се появяват вибрации заради лоша геометрия на гумата...
Публикувано на: 25 Юли 2009 22:53
от Vesko
В ТМ Ауто се справят идеално с баланса на гумите и монтажа им. Като ми ги монтират в началото на сезона не ги пипам до следващият.
ПП: На техническо обслужване дали проверяват налагането на гумите?
Публикувано на: 25 Юли 2009 23:09
от slowtraveler
Имах впредвид точно геометричната форма на гумата, която не може да се оправи с баланса.
На баланс излиза '0', а се получава вибрация при управление заради това, че гумата например не е окръжност а овал....
На времето правих такива смени - зимни/летни гуми на една джанта, и винаги втория сезон (втория монтаж/демонтаж) се получаваха вибрациите дори и при много добър сервиз (където машините се проверяват за нивелация всеки месец, а джантите се завиват с динамометричен ключ)......
Публикувано на: 26 Юли 2009 01:20
от Raya
slowtraveler от теб научавам все нови и нови неща . Продължавай да обясняваш все така подробно

Публикувано на: 26 Юли 2009 01:40
от Vesko
slowtraveler написа:Имах впредвид точно геометричната форма на гумата, която не може да се оправи с баланса.
На баланс излиза '0', а се получава вибрация при управление заради това, че гумата например не е окръжност а овал....
На времето правих такива смени - зимни/летни гуми на една джанта, и винаги втория сезон (втория монтаж/демонтаж) се получаваха вибрациите дори и при много добър сервиз (където машините се проверяват за нивелация всеки месец, а джантите се завиват с динамометричен ключ)......
Това с вибрациите май съм го избегнал. Вече трето лято си карам оригиналните гуми. Четвърто няма да мога поради факта че вече са на по около 50000кми са се поизтъркали. Нямам 2ри комплект джанти и винаги ми сменят гумите. Налягането никога не съм го проверявал след като съм излиязал от ТМ Ауто за смяня на гуми (както отбелязах не знам дали на техническите обслужвания проверяват налягането) и тресене нямам. Защо просто не се радвате на хубавите автомобили и си ги карате, а постоянно търсите под вола теле?
Публикувано на: 26 Юли 2009 11:13
от slowtraveler
Не съм търсил под вола теле, а просто личния опит ме е принудил (колите бяха Опел Астра и Тойота Авенсис, гумите GoodYear Ultragrip, Mishelin XH1, GoodYear Hydragrip)..
На Тойотата след поредния опит директно взех джанти и комплект гуми и въпроса се реши...
Обяснявам си го с това, че често експлоатирам автомобила по лоши пътища (заводи и т.н.), а в същото време и често ми се налага да карам с високи скорости по магистрали, и затова гумите понасят по-голямо натоварване, а и всеки проблем при високите скорости се проявява по-ясно.
След смяната на гумите и баланса, се получаваше вибрация на около 110км/ч, като при оглед на протектора докато се върти колелото се виждаше леко аксиално усукване/преместване на самия протектор...
Иначе конкретно на въпроса на колегата - мисля, че съм му отговорил и при вариант без смяна на джанта

Публикувано на: 27 Юли 2009 12:52
от chukov
Има една причина, за която се сещам, за да се държат по този начин гумите на баланс-машината
Като си ги свалил от колата, заедно с джантите или без тях (няма значение) как си ги съхранявал?
Ако са били прави, облегнати до стената например, то най-вероятно от стоянето и собствената си тежест са приели неправилната си форма
Битрябвало да се съхраняват легнали.
Публикувано на: 27 Юли 2009 13:34
от desSs
chukov написа:Има една причина, за която се сещам, за да се държат по този начин гумите на баланс-машината
Като си ги свалил от колата, заедно с джантите или без тях (няма значение) как си ги съхранявал?
Ако са били прави, облегнати до стената например, то най-вероятно от стоянето и собствената си тежест са приели неправилната си форма
Битрябвало да се съхраняват легнали.
е нали уж легнали се съхраняват само гумите с джанти, а изправени - тези без джанти? или пак нещо не съм разбрала

Re: смяна на летни със зимни гуми
Публикувано на: 27 Юли 2009 13:50
от djofi_m
vesso krustev написа:Какви гуми ми препоръчвате да си сложа за зимата за да не
сменям джантите а само гумите. Оказа се че да си намеря за зимата стоманени джанти 16 ки е почети абсурт .
"бавния" е напълно прав,за смяната на гумите на същите джанти. не виждам какъв точно е проблема да си намериш стоманени джанти, да не говорим, че стоманените са много по удачни за зимата. (и да я окривиш лесно се изправя, докато алуминиевата направо се чупи). аз на всички коли дето съм карал, винаги съм имал един комплект за летните и един комплект стоманени за зимата.
desSs и с джанти и без джанти, хубаво е гумите да се съхраняват легнали.
Публикувано на: 27 Юли 2009 14:17
от slowtraveler
chukov написа:...Ако са били прави, облегнати до стената например, то най-вероятно от стоянето и собствената си тежест са приели неправилната си форма
Битрябвало да се съхраняват легнали.
Тук въпроса е спорен:
http://www.ehow.com/how_2171322_properl ... tires.html
Моето предположение е, че поради миниатюрни разлики в монтажа, единия сезон гумата се износва повече в някои свои части.
При преместването на гумата, тя се монтира в друго положение, и по-износените части хлътват навътре, а по-неизносените - навън, откъдет е и този геометричен дисбаланс....
Публикувано на: 27 Юли 2009 17:21
от dil
Автора на темата хубаво търси зимни гуми, ама все пак преди октомври е безсмислено да се говори за това.
Сега ще намери най-много някакви залежали гуми, преседели 6-12м в складовете.
А на есен ще са пресни-пресни като топъл хляб biggrin.gif