Страница 1 от 2

филтър за твърди частици

Публикувано на: 17 Юли 2009 10:57
от p_zarkov
чета си във форума и ето какво ми направи впечатление : изказване на един колега :.Не знам имаш ли филтър за твърди частици,ако имаш наливай само хубава нафта,че почват едни чекове.
Та да споделя.
От време на време както си карам колата ми изгасва и светва онази лампа която прилича на двигателче.Става когато си поиска и на каквато скорост и предавка си реши.НИКАКВА ЗАКОНОМЕРНОТ!
Ходих в Тойота там правиха някакви замервания с комп. когато колата се движи и нищо нередно не откриха.ИМАШЕ ЕДНА ЗАПИСАНА ГРЕШКА В КОМПА НА КОЛАТА преведоха я като грешка в горивната система .......................... изтриха я . След 1200-1300км пак същата работа и пак същата грешка и пак я истриха и наскоро пак угаснах и не мисля до хода да ми трият грешката че струва 30лв а ефект никакъв.
И в този ред на мисли да попитам този филтър за твърди частици къде се намира и дали се почиствва или трябва смяна с нов . Колата е авенсис 2003г Д4Д. Благодаря!

Публикувано на: 17 Юли 2009 13:06
от grisha
ee kolega i na men mi swetna onazi lampoa deto prili4a na dvigatel4e, i az hodih v TM i kakvo haide na kompiutara , na ti edna dobavka i karai, a v4era i edin po seriozen bair ne mojah da ka4a!!

Публикувано на: 17 Юли 2009 15:41
от p_zarkov
Аз нямам проблеми с мощноста.Даже си е повече отколкото трябва защото съм с чип на мотора.Само това дето гасне когато си поиска не ме кефи защото не знам кога ще ме издъни/ ако стане когато изпреварвам примерно и трябва да се прибера в моето платно,а тя вземе че угасне и този дето съм го изпреварвал ще ми се качи в багажника..............ДА НЕ ЧУЕ ДЯВОЛ ДА СЕ СЛУЧИ ТАЯ ДИВОТИЯ!!!

Публикувано на: 17 Юли 2009 22:55
от kristian
Ето един цитат :
....................Unlike many other particulate filters, the Toyota DPF catalytic converter is ‘self-cleaning’, hence is maintenance free throughout the life of the vehicle. An exhaust fuel injection is used to raise the DPF catalyst temperature on a controlled basis and the particles burn off to clear the filter pores. This process requires the addition of a fifth fuel injector which is placed in the exhaust manifold..................

Смяната му е "соленичка" ако се стигне дотам .
Иначе е част от изпускателната система.Визуално прилича на "цилиндрично" гърне.Служи за отделяне на "саждите" в изгорелите газове и последващото им доизгаряне.Функцията му единствено екологична и няма никаква друга полза от него.Регенерира се сам ,както пише в цитата.Колко живот има незнам.На Пежо първите такива филтри са изкарвали около 80 000км,следващото поколение около 120 000.Като минат тия километри вече трудно се саморегенерират .Сега новите ги дават около 180 000,с идея да ги направят постоянни,т.е да изкарват целия живот на един автомобил.Като цяло са възел създаващ само ядове.Това поне е при Пежо.Имам познат с Нисан Кашкай и той се оплаква от проблеми с филтъра(колата е на 10-ина хиляди).Тойотките как са ги направили ...... sad.gif

Публикувано на: 17 Юли 2009 23:46
от jim_beam
колега не се тревожи,защото твоята кола няма такъв филтър.най-много да има оксидационен катализатор,но той е нещо друго и е изключено да идва грешката оттам.
най-вероятно ти се е затлачил EGR вентила,трябва да го размонтираш,отвориш и почистиш.
ето ти нагледно как става при 2,2d4d мотора:

http://rav4faq.kerkerinck.de/xa3/rav4fa ... nigung.pdf

аз разбира се не съм ясновидец и това е само едно предположение.ако нямаш късмет може проблема да е в помпата,но дано да не е.
и за в бъдеще се замислете дали си струва да купувате дизели,особено тия по-новите.
mad.gif

ps:'...грешка в горивната система...' може да е помпа,но може системата да засмуква въздух от някое дефектно уплътнение.вземи кода на грешката от тойота и дай насам,имам човек в австрийски сервиз да видим какво ще каже.

Публикувано на: 18 Юли 2009 01:28
от Bass_Man
Ти пък ще караш хората да мислят , че евтиното е скъпо tongue.gif .

Публикувано на: 18 Юли 2009 10:11
от p_zarkov
jim_beam написа:колега не се тревожи,защото твоята кола няма такъв филтър.най-много да има оксидационен катализатор,но той е нещо друго и е изключено да идва грешката оттам.
най-вероятно ти се е затлачил EGR вентила,трябва да го размонтираш,отвориш и почистиш.
ето ти нагледно как става при 2,2d4d мотора:

http://rav4faq.kerkerinck.de/xa3/rav4fa ... nigung.pdf

аз разбира се не съм ясновидец и това е само едно предположение.ако нямаш късмет може проблема да е в помпата,но дано да не е.
и за в бъдеще се замислете дали си струва да купувате дизели,особено тия по-новите.
mad.gif

ps:'...грешка в горивната система...' може да е помпа,но може системата да засмуква въздух от някое дефектно уплътнение.вземи кода на грешката от тойота и дай насам,имам човек в австрийски сервиз да видим какво ще каже.
Благодаря за съвета но не можах да отворя страницата..........
п.с.мотрора ми е 2000 куб 115коня,а ти пишеш за мотор 2,2 д4д,сигурно са на едно и също място ?

Публикувано на: 18 Юли 2009 16:14
от jim_beam
със сигурност няма да е на едно и също място,но ще го намериш лесно,като знаеш как изглежда.
линка не се отваря,а е директен download на един pdf файл.
за да го отвориш трябва да имаш инсталиран pdf reader като acrobat reader,foxit reader или подобни.
и още нещо,не се набутвай да ти нулират грешките,а просто откачи акумулатора за 5 мин.,така също ги изчистваш.
но естествено най-добре да откриеш причината и да я отстраниш. wink.gif

Публикувано на: 18 Юли 2009 23:34
от p_zarkov
пробвах да си свля този"АКРОБАТ"но нещо не стана.....както и да е ! Да питам на акумолатора и двете клеми ли да откача или само плюсовата?Благодаря!

Публикувано на: 19 Юли 2009 08:45
от jim_beam
http://mirrors.foxitsoftware.com/pub/fo ... 30_enu.msi

свали и инсталирай тая програма.

на акумулатора все едно коя клема,най-добре минуса(масата).

Публикувано на: 20 Юли 2009 01:32
от p_zarkov
А можело значи biggrin.gif !!!!!!
Отвориха се картинките и видях кривата тръбичка която изглежда лесно се сваля/ма много мизерия се събрала там ?! unsure.gif /
Утре ще огледам под капака на колата да видя къде при мен стои за да я демонтирам и почистя.Дано се оправи ! В крайна сметка няма да стане по-лошо все от полза ще е .Аз с немския съм на ВИ /то и с енглиша е така wacko.gif /но май пише че не е лошо да се прави такава профилактика на 30 000км.
Това е метален елемент и едно изчегъртване на нагара с отверката и измиване с кореселин не би му навредило ,нали?
Само да питам тези грешки за които говорим че се отчитат от компа в колата ако не се чистят какво става?Стоят си ЗАПИСАНИ НЯКЪДЕ ТАМ и служат за информация на техниците/на тези които могат да ги разчетат/Мисля че не би трябвало да влиае на работата на мотора?Моята грешка която показа компа в Тойота по спомен бе 122.

Публикувано на: 20 Юли 2009 10:33
от p_zarkov
днеска огледах двигателя , но такаова нещо за което говорим не видях!!! mellow.gif
Махнах предпазната кора дето пише " тойота Д4Дизел " но и отдолу нямаше такава метална тръбичка която да прилича на EGR вентила!
Сигурно е сложена некъде дет не се демонтира така лесно както тази на снимките от файла за РАВ 4 който отворих. Това в двигателя дай предположения къде да гледам .
http://www.mobilen.bg/photos1/1/big/112 ... 091_10.pic

Публикувано на: 20 Юли 2009 12:57
от dilalaz
На един колега с Peugeot 307 SW дизел този т.нар. FAP му правеше големи проблеми, колата влизаше в някакъв сервизен режим и не вдигаше повече от 90. Той махна филтъра, но се оказа, че прилежащият датчик подава между 0.6 и 2 V (цитирам по памет) към компа. Извън тези граници се генерира сигнал за авария. Накрая успяхме да го излъжем с един резистор и един диод и стабилизирахме напрежението на около 0.7 V. Но при Авенсиса не знам... wacko.gif

Публикувано на: 20 Юли 2009 18:48
от jim_beam
p_zarkov написа:... и едно изчегъртване на нагара с отверката и измиване с кореселин не би му навредило ,нали?
...
това с отвертката не е за препоръчване,първо взимаш прахосмукачка и гледаш да не изпадне някое голямо парче във въздухозасмукващите тръби към двигателя,а самия EGR го измиваш в някакъв разредител,и коресилин трябва да стане или го напръскай със спрей за спирачки.

2-та най-често срещани дефекта при тоя 2.0 д4д 116к.с. са ZMS и SAUGHUBVENTIL.
първото в случая не те касае,а второто не знам как се казва на български.да не би случайно да е този вентил в твоя случай.знам само,че ако той е дефектен колата си губи оборотите на празен ход и почва да гасне.
буквално преведено означава засмукваща клапа,но въздух ли,нафта ли засмуква нямам представа.
ще питам в немския форум.

ps: EGR-а хваща част от изгорелите газове и ги връща обратно в цилиндрите.смисъла е да се понижи темп. на изгаряне в цилиндрите и да намали вредните газове.имаш 2 вероятности или тези газове да се отклоняват от колектора(ауспух) или тази обратна връзка да тръгва от специален отвор в главата,както е при 2.2д4д.почвай да търсиш да видим дали ще откриеш нещо.

виж тук кодовете на грешките:

http://rav4faq.kerkerinck.de/allgemeine ... _Codes.pdf


май ще трябва да черпиш,ето ти инфо как се сменят тия вентили:
http://www.toyotafan.at/wbb2/thread.php?threadid=21012

пояснявам: става въпрос за 2 вентила denso,които са монтирани директно в горивонагнетателната помпа.струват около 350€ в тойота и се сменят винаги заедно.
може би е възможно да се почистят с ултразвук,но няма гаранция.
http://img366.imageshack.us/i/teilenummernxv2.jpg/
предполагам,че всички възможни горивни филтри са проверени,май имаше един и в резервоара.
айде успех ! wink.gif

Публикувано на: 20 Юли 2009 21:36
от TATI
Колега, не се вкарвай във филм, който е сериал, ама от най-големите. ЕГР клапана ти се намира като застанеш пред двигателя, в дясно. За целта сваляш кората, която е на капака на клапаните и в края на капака по средата на главата в дясно се намира, но е много шиб*но за демонтаж. И един съвет: Ако колата си върви нормално, не пипай там, че после бели стават
Иначе, това което при Рав-а е отпред, при теб е отзад, точно до турбото.
p_zarkov написа:днеска огледах двигателя , но такаова нещо за което говорим не видях!!! mellow.gif
Махнах предпазната кора дето пише " тойота Д4Дизел " но и отдолу нямаше такава метална тръбичка която да прилича на EGR вентила!
Сигурно е сложена некъде дет не се демонтира така лесно както тази на снимките от файла за РАВ 4 който отворих. Това в двигателя дай предположения къде да гледам .
http://www.mobilen.bg/photos1/1/big/112 ... 091_10.pic