Страница 1 от 3
Публикувано на: 16 Юли 2009 10:51
от El Camino
MX5 написа:Me4oKyX написа:Странно защо при мен има разлика, ама явно е случайно.... Или тия от Apexi не знаят кво правят... Стига де, ако нямаше смисъл, тия пичове дето си цедят колите до 1000к.с. нямаше да ги слагат... Дори да е минимална разликата, поне го взимаш веднъж и след това забравяш.... Да, саунда също е много добър

Тия дето си цедят колите до 1000 к.с. им трябва да прекарат пъти повече въздух през двигателя сравнено със сток.
За сток кола такъв филтър е пълна загуба на пари. Освен ако не се състезаваш в някакви спек серии и си умрял до последната стотна от секундата на обиколката.
На всичките ми други коли съм опитвал без филтър и разликата е била смешна. Та, които иска да слага.
Обаче за миатата имам едно усещане, че предвид спагетите там отпред ще има разлика да набуча АФМа директно на дросела и да пробвам какво ще стане. Само трябва да удължа кабелите му. Днес ако остане време.
Публикувано на: 16 Юли 2009 11:11
от b_d
El Camino написа:MX5 написа:Me4oKyX написа:Странно защо при мен има разлика, ама явно е случайно.... Или тия от Apexi не знаят кво правят... Стига де, ако нямаше смисъл, тия пичове дето си цедят колите до 1000к.с. нямаше да ги слагат... Дори да е минимална разликата, поне го взимаш веднъж и след това забравяш.... Да, саунда също е много добър

Тия дето си цедят колите до 1000 к.с. им трябва да прекарат пъти повече въздух през двигателя сравнено със сток.
За сток кола такъв филтър е пълна загуба на пари. Освен ако не се състезаваш в някакви спек серии и си умрял до последната стотна от секундата на обиколката.
На всичките ми други коли съм опитвал без филтър и разликата е била смешна. Та, които иска да слага.
Обаче за миатата имам едно усещане, че предвид спагетите там отпред ще има разлика да набуча АФМа директно на дросела и да пробвам какво ще стане. Само трябва да удължа кабелите му. Днес ако остане време.
Обикновено колкото повече обем имаш м/у филтъра и дросела толкова по-добре(особено за респонса) стига да не е на място, където се загрява.
Публикувано на: 16 Юли 2009 11:46
от El Camino
bad_dog написа:El Camino написа:MX5 написа:
Тия дето си цедят колите до 1000 к.с. им трябва да прекарат пъти повече въздух през двигателя сравнено със сток.
За сток кола такъв филтър е пълна загуба на пари. Освен ако не се състезаваш в някакви спек серии и си умрял до последната стотна от секундата на обиколката.
На всичките ми други коли съм опитвал без филтър и разликата е била смешна. Та, които иска да слага.
Обаче за миатата имам едно усещане, че предвид спагетите там отпред ще има разлика да набуча АФМа директно на дросела и да пробвам какво ще стане. Само трябва да удължа кабелите му. Днес ако остане време.
Обикновено колкото повече обем имаш м/у филтъра и дросела толкова по-добре(особено за респонса) стига да не е на място, където се загрява.
Това не е толкова просто. Казва се резонансно пълнене, това което имаш в предвид и се пресмята при каква скорост/дебит, каква резонансна вълна е необходима, за да се получи естествено "затъпкване" при пълненето или поне да се минимизират разликите. Като грубо правило за всички мотори важи - дълга тръба при ниските и никаква при високите. Ауди от много време карат с променлива дължина, мисля че почти всички имат вече такива решения. ТВИСа пак на там бие.
При миатата проблема е, че двигателя е както казва Юли тубро, без турбото. Смуче въздух пред няколко 90 градусови чупки на около метър от дросела. Тръбите са намачкани с цел да паснат въобще. Абсолютно изключение е и предполагам разликата ще е осезаема.
Бтв. тези резонанси могат да се сметнат и симулират, ама ми е по лесно да кажа, ще карам над 3000 оборота примерно и ще отворя ЕКУто нагоре, от колкото вадя минимални проценти отдолу.
Публикувано на: 16 Юли 2009 12:18
от b_d
Резонанси се смятат най-вече за частта след дросела. Обикновено форма, дължина и големина на рънърите и пленума. В случай говорим за частта преди дросела. Сигурно може да се оптимизира при теб, но не намалявай драстично обема.
Публикувано на: 16 Юли 2009 13:26
от El Camino
Ето тук снимки на спагетите в миатата. Примера е от 1,6 мотор, в 1,8 мястото е по малко:
http://roadsterprojekt.over-blog.de/art ... 74660.html
Тук пък един пример, как "тунинговат" за студен въздух:).
http://roadsterprojekt.over-blog.de/art ... 74986.html
Значи мощността не ми е цел, единствено ме дразни на тоя мотор бавната реакция. Въпреки, че компресията е виновна предимно за това, очаквам реакцията да се подобри значително след като забуча (за опита) АФМа след дросела.
А с въртящия момент в ниските ще видим какво ще стане. Той за момента не ми е проблем, щото с късото предаване скоростите се застъпват много яко и на 2, 3, 4та дори прескъцва с гуми при ускорение.
Публикувано на: 16 Юли 2009 19:51
от Uncle Dido
Владо, това с керамичната лента на хедера ми изглежда добра идея - кутията на въздушния филтър е много близо до високата температура. Само не разбрах защо дупчат купето към отсека с чистачките. Откъде взима въздух, по принцип, че на горните снимки не можах да видя?
П.П. Верно са спагети...
Публикувано на: 16 Юли 2009 21:59
от El Camino
Еми въздух взима от левия крачол по принцип - ще рече, че АФМ със филтъра са долу при колекторите, а една тръба се качва нагоре, почти до горния ръб на калника от вътрешната страна и е забит дори навън към стената. Некаква странна комбинация от БТР и турбо дизел са постигнали.
Трябва да видя дали няма да намеря направо снимки...
Публикувано на: 16 Юли 2009 22:47
от MX5
Fido Dido написа:Само не разбрах защо дупчат купето към отсека с чистачките.
Ами щото при чистачките има много студен въздух, идващ от към предното стъкло. При това с повишено налягане е там = минимален ram air ефект
Публикувано на: 16 Юли 2009 23:18
от Japanese_fever
El Camino написа: Въпреки, че компресията е виновна предимно за това, очаквам реакцията да се подобри значително след като забуча (за опита) АФМа след дросела.
Lord-a da ti kaje dali ima efekt ot filter-a da ti e rugnat to4no predi drosela. Na negoviq CRX e taka. Samo deto toi ne go e karal sus stock intake, 4e da useti razlikata, ako ima takava.
Sus sigurnost sled skusqvane na putq na vuzduha kum drosela shte se povishi respon-a, pone taka pishat iz forumite.
Публикувано на: 17 Юли 2009 00:19
от Bass_Man
А с какъв AFM е мятата ? ( VAF , MAF )
Публикувано на: 17 Юли 2009 00:26
от MX5
Bass_Man написа:А с какъв AFM е мятата ? ( VAF , MAF )
Тая точно е с MAF
Публикувано на: 17 Юли 2009 00:33
от Bass_Man
Ами ако е с MAF не е въобще добра идея да е набучен точно между дросела и филтъра . MAF-овете за да мерят коректно искат максимално ламинарен поток . А след филтъра и пред дросела имаш яко турболенция .
Публикувано на: 17 Юли 2009 01:03
от b_d
Japanese_fever написа:Sus sigurnost sled skusqvane na putq na vuzduha kum drosela shte se povishi respon-a, pone taka pishat iz forumite.
И защо мислиш така?
П.П. Намаляването на обема м/у дросела и филтъра ще влоши респонса.
Публикувано на: 17 Юли 2009 07:43
от Japanese_fever
Emi ot tova dolu se vodih, za6toto go 4etoh naskoro:
http://hondacivicforum.com/forum/showthread.php?t=35784
SRI (short ram intake)
+ Easier to install; no need to take off bumper
+ Less chance of hydrolock
+ Adds a more aggressive sound biggrin.gif
+ Slightly better throttle response compared to CAI
+ Usually cheaper than CAI
+ Looks cooler than CAI because you have a huge cone filter in your engine bay
- Warmer Air than CAI
CAI (cold air intake)
+ Colder air; although it warms up a little as it goes up the tube
+ Adds a more aggressive sound
- More chance of hydrolock than SRI
- Throttle response is not a noticeable as a SRI (still there though)
- Need to remove bumper to install (this only applies to some cars)
No ne tvurdq, 4e e vqrno,prosto beshe poslednoto deto chetoh za intake.
Po -kusata truba na short ram intake imala po-dobur responce ot po dulgata
nadolu naso4ena truba na cold air intake-a.

Публикувано на: 17 Юли 2009 09:05
от Japanese_fever
bad_dog написа:
И защо мислиш така?
Vzemi 3 trubi(marku4eta) s ednakuv diametur, no razli4na duljina.
Vdishvai ot vskq podred da vidish, 4e pri nai-kusata 6te ti e nai-lesno i vuzduha nai-burzo 6te idva do drobovete ti, a pri nai-dulgata obratnoto.
2-rata i 3-tata truba da suotvetno 2 i 3 puti po-dulgi ot purvata.
Tova za dvijenieto na vuzduha i rezonansa, koito uskorqva dvijenieto na vuzduha
mislq, 4e e validno samo pri izduhvane, a ne i pri smurkane, vdishvane.