Страница 1 от 1
избило масло при 2.2 d4d,какво ли е това?
Публикувано на: 15 Юли 2009 19:25
от jim_beam
привет!
вчера свалих горния пластмасов капак над мотора и какво да видя:едната от 4-те кръгли отвора,в които влизат куплунгите с кабели пълна с черно масло.т.е. от мотора,а не оляло от доливане.след последното обслужване преди 3500км измих двигателя и не съм доливал масло.
въпросът ми е,това нещо инжектор ли е отдолу или какво е?
вижда се нещо като черно гумено уплътнение отдолу.
и в такъв случай може ли да се дозатегне нещо или трябва нещо да се подмени.
най-важното бързо ли се отстранява този теч или трябва да се сваля капака на клапаните?
много ще съм благодарен за отговорите ви!
ps:при обслужването са вадили двигателя за да сменят гарнитура на главата.мисля си дали някой чирак не е забравил да затегне нещо.

Публикувано на: 16 Юли 2009 09:58
от kristian
Да това отдолу е дюза (инжектор)'Куплунга отгоре е управлението т.к. двигателя ти е CommonRail и отварянетои на дюзите се командва по електронен път.
Маслото откъде е "изригнало" нямам идея.Евентуално уплътнение на капака на главата....

, ама това е само предположение.
На моята не и бяха стегнали две дюзи в един сервиз и съответно бая мазна и "прегоряла" кал се беше натрупала около тях,ама чак локва с масло не е имало, а и едва ли от цилиндър може да изкара толкова масло. Не иключвай куплунзите при работещ двигател!Незнам на Тойота дюзите с какво управление са,но ако са пиезо е нежелателна такава интервенция.
Публикувано на: 16 Юли 2009 20:53
от jim_beam
kristian написа:...Евентуално уплътнение на капака на главата....

, ама това е само предположение...
благодаря,най-вероятно е това.ще трябва пак да свалят капака на клапаните и да сменят уплътнения.утре ще отида в сервиза да видим какво правим.ако беше незатегната дюза щеше да избие нафта,а не масло нали,макар че подозирам,че тези пиезо инжектори се охлаждат с масло.
Публикувано на: 16 Юли 2009 21:50
от kristian
Едва ли се охлаждат с нещо изобщо.Незатегната дюза ще води ди смрад на изгорели газов,евентуално лоша работа на цилиндъра,натрупване на някаква смес от изгорели масла и гориво, сажди....коло дюзата.Незнам как е точно Комън рейла на Тойота,но не съм чувал досега да има охлаждане на дюзите на някой мотор.Което не означава, че не е възможно.Абе с две думи това масло едва ли е от някакво неуплътняване на дюзата.
Публикувано на: 16 Юли 2009 22:43
от nikolov22
kristian написа:Едва ли се охлаждат с нещо изобщо.Незатегната дюза ще води ди смрад на изгорели газов,евентуално лоша работа на цилиндъра,натрупване на някаква смес от изгорели масла и гориво, сажди....коло дюзата.Незнам как е точно Комън рейла на Тойота,но не съм чувал досега да има охлаждане на дюзите на някой мотор.Което не означава, че не е възможно.Абе с две думи това масло едва ли е от някакво неуплътняване на дюзата.
има охлаждане нафтата се впръсква охладена затова е и икономичен и мощен
Публикувано на: 16 Юли 2009 23:02
от kristian
На самата нафта ....???Незна може и да има и такива идеи.Моята примерно се охлажда приндително през сериозен радиатор закачен на кръга на връщащата се излишна нафта.(което всъщност е само заради избягването на повишено налягане в резервоара,вследствие на загряването на и поради високото налягане към Рейла).Но входящата дори се подгрява допълнително ,така че не намирам логика.А самите дюзи незнам да се охлаждат принудително.
Публикувано на: 17 Юли 2009 16:14
от jim_beam
бях в сервиза,оказа се,че тази гарнитурка отделно не може да се поръча,защото всъщност е вградена или залепена на капака на клапаните.и понеже колата е в гаранция искат първо да отворят капака да видят защо избива масло а после да поръчат каквото трябва.пак ще остана няколко дена без прилична кола,кой знае каква барака ще ми дадат докато оправят моята.
тия течове си мислих че само мерцедесите ги имат,но...
