Страница 1 от 1

избило масло при 2.2 d4d,какво ли е това?

Публикувано на: 15 Юли 2009 19:25
от jim_beam
привет!

вчера свалих горния пластмасов капак над мотора и какво да видя:едната от 4-те кръгли отвора,в които влизат куплунгите с кабели пълна с черно масло.т.е. от мотора,а не оляло от доливане.след последното обслужване преди 3500км измих двигателя и не съм доливал масло.
въпросът ми е,това нещо инжектор ли е отдолу или какво е?
вижда се нещо като черно гумено уплътнение отдолу.
и в такъв случай може ли да се дозатегне нещо или трябва нещо да се подмени.
най-важното бързо ли се отстранява този теч или трябва да се сваля капака на клапаните?
много ще съм благодарен за отговорите ви!

ps:при обслужването са вадили двигателя за да сменят гарнитура на главата.мисля си дали някой чирак не е забравил да затегне нещо. mad.gif

Публикувано на: 16 Юли 2009 09:58
от kristian
Да това отдолу е дюза (инжектор)'Куплунга отгоре е управлението т.к. двигателя ти е CommonRail и отварянетои на дюзите се командва по електронен път.
Маслото откъде е "изригнало" нямам идея.Евентуално уплътнение на капака на главата.... sad.gif , ама това е само предположение.
На моята не и бяха стегнали две дюзи в един сервиз и съответно бая мазна и "прегоряла" кал се беше натрупала около тях,ама чак локва с масло не е имало, а и едва ли от цилиндър може да изкара толкова масло. Не иключвай куплунзите при работещ двигател!Незнам на Тойота дюзите с какво управление са,но ако са пиезо е нежелателна такава интервенция.

Публикувано на: 16 Юли 2009 20:53
от jim_beam
kristian написа:...Евентуално уплътнение на капака на главата.... sad.gif , ама това е само предположение...
благодаря,най-вероятно е това.ще трябва пак да свалят капака на клапаните и да сменят уплътнения.утре ще отида в сервиза да видим какво правим.ако беше незатегната дюза щеше да избие нафта,а не масло нали,макар че подозирам,че тези пиезо инжектори се охлаждат с масло.

Публикувано на: 16 Юли 2009 21:50
от kristian
Едва ли се охлаждат с нещо изобщо.Незатегната дюза ще води ди смрад на изгорели газов,евентуално лоша работа на цилиндъра,натрупване на някаква смес от изгорели масла и гориво, сажди....коло дюзата.Незнам как е точно Комън рейла на Тойота,но не съм чувал досега да има охлаждане на дюзите на някой мотор.Което не означава, че не е възможно.Абе с две думи това масло едва ли е от някакво неуплътняване на дюзата.

Публикувано на: 16 Юли 2009 22:43
от nikolov22
kristian написа:Едва ли се охлаждат с нещо изобщо.Незатегната дюза ще води ди смрад на изгорели газов,евентуално лоша работа на цилиндъра,натрупване на някаква смес от изгорели масла и гориво, сажди....коло дюзата.Незнам как е точно Комън рейла на Тойота,но не съм чувал досега да има охлаждане на дюзите на някой мотор.Което не означава, че не е възможно.Абе с две думи това масло едва ли е от някакво неуплътняване на дюзата.
има охлаждане нафтата се впръсква охладена затова е и икономичен и мощен

Публикувано на: 16 Юли 2009 23:02
от kristian
На самата нафта ....???Незна може и да има и такива идеи.Моята примерно се охлажда приндително през сериозен радиатор закачен на кръга на връщащата се излишна нафта.(което всъщност е само заради избягването на повишено налягане в резервоара,вследствие на загряването на и поради високото налягане към Рейла).Но входящата дори се подгрява допълнително ,така че не намирам логика.А самите дюзи незнам да се охлаждат принудително.

Публикувано на: 17 Юли 2009 16:14
от jim_beam
бях в сервиза,оказа се,че тази гарнитурка отделно не може да се поръча,защото всъщност е вградена или залепена на капака на клапаните.и понеже колата е в гаранция искат първо да отворят капака да видят защо избива масло а после да поръчат каквото трябва.пак ще остана няколко дена без прилична кола,кой знае каква барака ще ми дадат докато оправят моята.
тия течове си мислих че само мерцедесите ги имат,но...
unsure.gif