Страница 1 от 1
отново за лампата за налягане на маслото
Публикувано на: 11 Юли 2009 21:22
от gushkata
Във форума се разискваше темата,но от написаното така и не ми стана ясно кога трябва да гасне тази лампа за налягане на маслото,тъй като от скоро имам авенсис 2,0ТД и неговата лампичка гасне със закъснение от 4 сек. някъде.Наскоро смених масло и филтър ,но всичко е по старому.Това проблем ли е и какво означава-ако някой се е сблъсквал.
Публикувано на: 11 Юли 2009 21:42
от Bass_Man
Принципно лампата светва когато налягането е под 0,3 бара .
А такова налягане би трябвало да можеш да направиш и само докато въртиш на стартер . От там нататък всичко е на късмет .
Публикувано на: 12 Юли 2009 17:07
от achore
от два месеца имам авенсис 2.0 ТД и забелязвам ,че червената лампа за маслото гасне сутрин, при първо палене след 4 сек. Това ми е първия дизел и незнам дали е нормално, но при предишните ми бензинови коли лампата гаснеше веднага. Интересно е спецовете от този форум какво ще кажат, аз мисля че не е проблем

Публикувано на: 12 Юли 2009 17:15
от gushkata
вчера си смених маслото и масления филтър и лампичката гасне до 2 сек. а по-рано до 4 сек.Определено смятам ,а и от допитване от познавачи че е от масления филтър.Колата ми е същата.Съветвам те да смениш масления филтър по-скоро.Ще е добре да пишещ какво стана след това.В ТМ за модела- масления филтър е 38 лв.-лично съм проверил.Да те питам колега като я имаш от скоро като сменяма маслото и филтъра какви сложи.
Публикувано на: 14 Юли 2009 18:50
от achore
Абе за филтъра помня , че ми го показаха, ама забраих какъв беше, голем съм заплес, а за маслото сложих полусинтетика 10W40 Кастрол-Магнатек, казаха ми , че е добро. А ти какво сложи?
отговор
Публикувано на: 14 Юли 2009 20:44
от gushkata
филтър АТМ,масло 10W40 Мидланд-ползвал съм го с другата ми кола няколко години-без проблемно е.Между другото имам един приятел кара джипка КИА и твърди че въпросната лампа ми свети зимата при запалване около 30 секунди,и тогава гасне..Джипът през последните две години си е наред.Нека който го интересува сам си направи изводите,с което за мен темата е преключена.
Колега achre смени ли ролките и ремъка,колко струва и откъде.
Публикувано на: 15 Юли 2009 18:03
от achore
gushka, смених ангренажният ремък, едната ролка (другата беше наред) и другият ремък. С работата ми излезе 180 лв., само че аз съм от Козлодуй и ползвах услугите на местен сервиз, за сервиз на Тойота не знам колко ще те одрусат biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif . Поздрави!
отговор
Публикувано на: 15 Юли 2009 19:11
от gushkata
кой е този друг ремък,защото нищо не съм сменял
Re: отговор
Публикувано на: 16 Юли 2009 11:53
от Petar
Mojebi ima predvid remyci na hidravlikata klimatika ili generatora
Публикувано на: 16 Юли 2009 18:05
от achore
Именно за ремъка, който върти климатика и хидравликата, да ти кажа честно не съм поглеждал този другият ремък какво точно върти, но е пистов ремък и не е скъп ( също не е задължително да го сменяваш, ако изглежда добре и се не е напукал)
Re: отговор
Публикувано на: 17 Юли 2009 00:08
от Bass_Man
gushkata написа:филтър АТМ,масло 10W40 Мидланд-ползвал съм го с другата ми кола няколко години-без проблемно е.Между другото имам един приятел кара джипка КИА и твърди че въпросната лампа ми свети зимата при запалване около 30 секунди,и тогава гасне..Джипът през последните две години си е наред.Нека който го интересува сам си направи изводите,с което за мен темата е преключена.
Колега achre смени ли ролките и ремъка,колко струва и откъде.
И сигурно джипа е на поне 400 000км !
И за мен въпроса е приключен .

BTW Киа са с 5 или 7 години гаранция на двигателя така , че мноо го боли кво свети и какво не .
Публикувано на: 17 Юли 2009 13:39
от max-2
На мен ако ми свети лампата 30 секунди няма да тръгна въобще да карам колата-това е сериозен проблем с предизвестен край.
Иначе на моята бензинка сутрин и вечер след работа, като е студена, независимо с какъв филтър и масло и независимо дали е зима или лято, лампата свети 1-2 секунди след като запали. Не мисля това за нормално, сигурно е износена, но......
Преди карах жигула, много стара, без ремонт и на нея лампата и гаснеше още на стартер, но последната зима тропаше докаро не я изфорсирам за кратко-все едно храни с масло само датчика, а двигателя-сух. Може би датчика на тойотите е на края на маслената магистрала?
Публикувано на: 17 Юли 2009 23:37
от Bass_Man
Няма вариант лампата да е накрая на магистралата каквото и да значи това .
Публикувано на: 18 Юли 2009 08:01
от slowtraveler
Няма значение къде е датчика...
Докато не се 'обезвъздуши' маслената система, не може да се вдигне налягане в нея (въздуха служи за демпфер и поема добавения в системата обем масло, без да вдига осезаемо налягането).
Все едно да наливаш вода под 8атм в затапена бутилка - налягането няма да скочи веднага, както би било ако в бутилката има само вода, а би се качвало постепенно, докато измести въздуха, и той стане 1/8 от първоначалния си обем...
Където и да го сложиш датчика в системата, би трябвало да дава едно и също показание, стига да нямаш запушване в системата...
30 сек е много време за светене и не е нормално състояние...
Но може и датчика за налягане да си е променил първоначалните параметри, и да светва не под 0.3бара а например под 0.8...
Имал съм кола, на която без да е много износена присветваше или директно светваше лампата на маслото при празен ход и загрял двигател/масло.... С манометър - показа нормални показатели на налягането. След смяна на датчика - всичко се оправи (в смисъл - не ме е плашила повече)...
