Страница 1 от 1

Как работи климатика (как се вкл. перката и компр)- Карина Е

Публикувано на: 02 Юли 2009 09:23
от desotodorov
Здравейте, преди време някъде из форума споделих че имам миризма на гнило от климатика, вчера си купих спрей - някакъв "MOTIP" Холандски, не са лоши отзивите за него, свалих филтрите на купето и вентилатора и напълних де що може с пяната...в кутията под изпарителя имаше листа, мухи, слой пръст...как не беше поникнало нещо не знам....причината да ги има тез инеща там е липсата на филтър за груби частици - на вФхода на Фсмукателя на външен въздух (скалъпих някакъв там) и това че колата е карана с една, а не с двете части на поленовия филтър - т.е. все едно - без филтър...след като подейства пяната - втечни се и изкапа през маркучето за конденза (жълто зелена гадорийка...но основния виновник за миризмите си остана листата и пръстчицата : biggrin.gif - няма как да се бръкне и да се почисти хубаво....гинеколожка работа е wink.gif )закачих вентилатора и пуснах климатика - да работи около 30 минути - за да се промие радиатора допълнително от собствения си конденз...очаквах силно капане - но то си беше направо теч....явно беше много влажно...нали много валя. Направи ми впечатление, че перката на климатика постоянно се включва и изключва - т.е. постоянно кара оборотите на двигателя да се вдигат и падат - цикъла е към 2-3 минути, не бях обърнал внимание на това, пък и не съм пухтял на място с пуснат климатик.
Та ... след всичко изписано достигам до същината на въпроса, при вас така ли се държат климатиците, защото се сещам че на повечето коли с климатик тая перка май си се въртеше постоянно при работещ климатик...или пък - зависи от режима - аз го бях пуснал на най-ниската възможна темепература и най-ниската степен на вентилатора - така (по думите на хора от други форуми) конденза бил най силен - и е нормално - много студ и малко изпарение все пак.

Публикувано на: 02 Юли 2009 09:28
от max-2
Тук има тема по същия въпрос:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=1592

Публикувано на: 02 Юли 2009 09:40
от PESHO OT MARS
На две на три ще ти дам едни разяснения които важът за всички климатици с по просто управление. Перката на радиатора се командва от пресостат който при едно определено налягане я включва. На питата на изпарителя (това което е в купето) е монтиран термостат нагласен на определена температура, целта му е да не допусне замръзване на конденза по питата на изпарителя. И се получава следната ситуация навън не е много топло ти си включил климатика на най-ниската степен на вентилатора (т.е. имаш малък топлинен товар) и термостата започва да включва и изключва компресора с цел да не допусне замръзване. От това включване и изключване пък се мени налягането в изпарителя и пресостата включва и изключва перката на радиатора. Целата на това упражение с пресостата е че например ако си на извън градско и караш с добра скорост не ти трябва перка за охлаждане на изпарителя, в градски условия ти е ясно че челен въздушен поток липсва и там перката работи почти непрекъснато. Има и още един момент да не се чудиш пресостата е по инертен от термостата (май има по голям хистерезис на включване и изключване) и затова реално когато термостата изключи компресора за няколко секунди и може и да не се стигне до изключване на перката до новото включване на компресора. Оборотите на мотора следват командите на компресора за да компенсират товара му върху мотора.

Това е от мен :whistle:

Публикувано на: 02 Юли 2009 13:29
от desotodorov
Благодаря колеги, и аз имах подобно подозрение - че режима на работа е причината, но сега вече ми е съвсем ясно, това е нещо подобно на дефрост системата на стайните климатици....и друго научих...че на Марс хората са доста в час с климатичната техника wink.gif