Страница 1 от 4
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
Публикувано на: 29 Юни 2009 11:28
от copper
Здравейте, от извстно време забелязвам че след като запаля, червената лампа за маслото угасва едва след около 4 секунди, като след като угасне шумът от двигателя се променя. Автомобилът е Авенсис 09.1999 (с по-новата маска) с 2.0 D4D мотор. Ако угася и запаля отново (или сравнително скоро) лампата си гасне почти със стартирането на двигателя. Посъветваха ме да сменя масления филтър защото някаква клапа можела да е проблемна, смених го, долях масло колкото беше се изгубило но промяна нямаше. Карам с 5W40 (мисля че така се пише) масло. Незнам каква марка е пише toyota на бутилката. Има една друга лампа жълта, мисля че е пак за маслото с едни вълнички отдолу, която свети само в началото когато светят всички лампи. Въпроса ми е дали е нормално това 4 секундно светене на червената лампа и ако не е някои има ли идея от какво може да е при положение че съм сменил масления филтър, и дали това нещо може да доведе до сериозни повреди. За сега избягвам да карам колата.
Благодаря.
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
Публикувано на: 29 Юни 2009 11:50
от CECO
avensis 1.6 110к.с. 1999 бензин значи при мен имаше нещо подобно-след смяна на маслото изгасваше по бавно,при смяна на масления филтър гаснеше по бързо,наскоро ми се наложи и смяна на водна помпа и сега изобщо не свети не змам дали има отношение

Публикувано на: 29 Юни 2009 12:02
от Petar
Zni4i normalno e dati sveti lampata 2-4 sekundi sled kato zapalih dvigatelia dokato maslenata pompa poka4i masloto mislia 4e tova nee problem sled kato pri povtorno palene lampata ti ugasva vednaga
Публикувано на: 03 Юли 2009 02:03
от Bass_Man
Аз пък не мисля , че е нормално ! Защото лампата светва при много ниско налягане . Обикновенно под 0,5 бара . Ако помпата не може да качи 0,5 бара за 4 секунди значи определено си има някакви грижи !
Или ти е много скапано маслото или имаш някакви други ядове . Принципно лампата трябва да угасне още на стартер докато въртиш .
Публикувано на: 04 Юли 2009 13:02
от ceko26
Какво е положението на филтъра?
Публикувано на: 04 Юли 2009 13:46
от slowtraveler
Също смятам, че проблема е във филтъра...
Във филтъра има възвратна клапа, която не позволява на каченото в системата масло да се стече обратно в картера....
Налягане в системата се получава чак след като е 'изгонен' целия въздух (иначе въздуха се сгъстява и 'поема' обема, изтласкан от помпата, без да се вдига налягането...
Когато клапата не работи добре, маслото се стича в картера и затова се изисква време да се напълни системата отново...
При скорошно изгасване на автомобила, маслото не е успяло да се стече и затова лампата ти изгасва почти веднага....
Лампата винаги трябва да светне при даване на контакт, за да ти покаже, че не е изгоряла...
Re: Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0
Публикувано на: 05 Юли 2009 21:53
от CECO
CECO написа:avensis 1.6 110к.с. 1999 бензин значи при мен имаше нещо подобно-след смяна на маслото изгасваше по бавно,при смяна на масления филтър гаснеше по бързо,наскоро ми се наложи и смяна на водна помпа и сега изобщо не свети не змам дали има отношение

възможно ли е датчика на маслото да е изгорял или пък е неправилно свързан,като преди това си работеше както го е описал колегата преди мен гаснеше след 3-4 секунди,дайте съвет

Публикувано на: 06 Юли 2009 03:30
от Bass_Man
Да е изгорял не ! По-скоро да е развален .
А относно свързването то към него има само една жица .
Публикувано на: 06 Юли 2009 08:12
от aad
Zni4i normalno e dati sveti lampata 2-4 sekundi sled kato zapalih dvigatelia dokato maslenata pompa poka4i masloto mislia 4e tova nee problem sled kato pri povtorno palene lampata ti ugasva vednaga---------не заблуждавай човека изобщо не е нормално.това са белези за проблеми в задържането на налягането на маслото по магистралата.ако след смяна на филтъра проблема не се разреши(в което силно се съмнявам)проблема идва от поголеми луфтове в лагерите на мотора.
Публикувано на: 06 Юли 2009 08:27
от slowtraveler
@CECO, несветенето на лампата след такъв ремонт ми говори, че 'майстора' не е закачил датчика, или пък е скъсал кабела някъде...
Публикувано на: 06 Юли 2009 10:31
от Petar
A ti nekarai 4oveka da si razvalia dvigatelia
Публикувано на: 06 Юли 2009 12:42
от slowtraveler
Petar написа:A ti nekarai 4oveka da si razvalia dvigatelia
С кое от поста ми не си съгласен, и какво разбираш под 'разваляне на двигателя'?!

Публикувано на: 06 Юли 2009 12:52
от Petar
Kolega slowtraveler nestavahe vypros za teb a za kolegata aad . Izvinivam se 4e ne poiasnik za kogo stavave duma
Публикувано на: 06 Юли 2009 13:01
от slowtraveler
Бавно изгасване на лампата за налягането на маслото 2.0 D4D
Публикувано на: 06 Юли 2009 13:19
от CECO
мерси за бързите отговори и утре ще ходя в сервиза да погледнат какво е
