Страница 1 от 1
БГ TOYОTA + още един ФЕН
Публикувано на: 25 Юни 2009 08:55
от vaskabov
Здравейтете колеги, поздравявам Ви с готиния форум и пожелавам
на всички много безаварийни километри.
От около един месец съм собственик на Корола 2.0 d4d - направих
пробег 3500км. добих първоначални впечетления, най-важното
е, че Королата оправда очакванията ми.
Възникнаха обаче въпроси:
1. След разработването до 3000км. (както пишеше във форума) какви са оптималните обороти с който карате дизелите, защото до сега съм карал само бензинки.
2. Не разбрах този мотор с верига ли е или ремък.
3. Имам ли филтър за твърди частици.
Поздрави на всички фенове.

Публикувано на: 25 Юни 2009 09:27
от misho09
Първо честита да ти е колега, безаварийно каране и да ти носи много хубави моменти колицата.

.Двигателя ти е 16 клапанов, с 2 разпределителни вала и верига .Според мен диапазаона на обороти в който трябва да я караш е 2000-3200, но не и се глези толко и си я натискаи колкото ти душа иска.Пази я само когато е сдудена (зимата) да не я форсираш докато не загре.

Re: БГ TOYОTA + още един ФЕН
Публикувано на: 25 Юни 2009 09:29
от Troshko
vaskabov написа:Здравейтете колеги, поздравявам Ви с готиния форум и пожелавам
на всички много безаварийни километри.
От около един месец съм собственик на Корола 2.0 d4d - направих
пробег 3500км. добих първоначални впечетления, най-важното
е, че Королата оправда очакванията ми.
Възникнаха обаче въпроси:
1. След разрабитването до 3000км. (както пишеше във форума) какви са оптималните обороти с който карате дизелите, защото до сега съм карал само бензинки.
2. Не разбрах този мотор с верига ли е или ремък.
3. Имам ли филтър за твърди частици.
Поздрави на всички фенове.

Здравей ,добре дошъл !!!
Колата ти не ми допада ,но това не пре4и да се забавляваш и да научиш нещо У форума !!!
Публикувано на: 25 Юни 2009 12:08
от coolone
Честито и от мен!
Моите впечатления от тази Корола не са никак лоши, особено ще те радва разхода на нафта. А за оборотите мисля че важи старото правило ''дизела не обича високи обороти'' А и на практика е безмислено да го развърташ над 3500 рпм щото тоя мотор си отдава макс въртящия момент м/у 2200 - 2800 (някой да ме поправи ако греша) Вероятно си усетил че след 3500 колицата вече не ''дърпа'' толкова добре. Просто мотора и предавателните числа на трансмисията са така изчислени, че форсирането над средни оборти е нелогично, и се принуждаваш да вкараш следваща предавка за да влезеш в по-ниски обороти

Успех
ПС добре е да си смениш маслото на първите 5-7 хил км, въпреки че производителя посочва 15к (незнайно ззащо ?!)
Публикувано на: 25 Юни 2009 12:25
от vaskabov
coolone написа:Честито и от мен!
Моите впечатления от тази Корола не са никак лоши, особено ще те радва разхода на нафта. А за оборотите мисля че важи старото правило ''дизела не обича високи обороти'' А и на практика е безмислено да го развърташ над 3500 рпм щото тоя мотор си отдава макс въртящия момент м/у 2200 - 2800 (някой да ме поправи ако греша) Вероятно си усетил че след 3500 колицата вече не ''дърпа'' толкова добре. Просто мотора и предавателните числа на трансмисията са така изчислени, че форсирането над средни оборти е нелогично, и се принуждаваш да вкараш следваща предавка за да влезеш в по-ниски обороти

Успех
ПС добре е да си смениш маслото на първите 5-7 хил км, въпреки че производителя посочва 15к (незнайно ззащо ?!)
Благодаря колеги, питах за обототите защото карам предимно
извън градско и поддържам приблизитено еднакви обороти
1800 - 2000 (незнам да не са ниски) а и не обичам да "юркам"
автомобилите.
За маслото незнам дали ще ми го сменят в TOYOTA
Публикувано на: 25 Юни 2009 12:27
от bg20010
Здравей и добре дошъл.Поздравявам те за придобивката - правилен избор. biggrin.gif
Публикувано на: 25 Юни 2009 22:11
от newmiro
Тиби искаше да каже, че колата ти е яка, обаче на него му допадат по-състезателни:) иначе не е толкова рязък, готин тип е:) честито и от мен за новата придобивка

Публикувано на: 25 Юни 2009 22:11
от Troshko
vaskabov написа:coolone написа:Честито и от мен!
Моите впечатления от тази Корола не са никак лоши, особено ще те радва разхода на нафта. А за оборотите мисля че важи старото правило ''дизела не обича високи обороти'' А и на практика е безмислено да го развърташ над 3500 рпм щото тоя мотор си отдава макс въртящия момент м/у 2200 - 2800 (някой да ме поправи ако греша) Вероятно си усетил че след 3500 колицата вече не ''дърпа'' толкова добре. Просто мотора и предавателните числа на трансмисията са така изчислени, че форсирането над средни оборти е нелогично, и се принуждаваш да вкараш следваща предавка за да влезеш в по-ниски обороти

Успех
ПС добре е да си смениш маслото на първите 5-7 хил км, въпреки че производителя посочва 15к (незнайно ззащо ?!)
Благодаря колеги, питах за обототите защото карам предимно
извън градско и поддържам приблизитено еднакви обороти
1800 - 2000 (незнам да не са ниски) а и не обичам да "юркам"
автомобилите.
За маслото незнам дали ще ми го сменят в TOYOTA
За маслото ще ти го сменят в тойота !!!
Но аз съм чувал доста неприятни отзиви за маслата от ТМ !!
Публикувано на: 26 Юни 2009 08:57
от vaskabov
Благодаря за пожеланията колеги, в един фенклуб няма място за
сръдни все пак имаме нещо общо - TOYOTA.
В интерес на истината и на мен ми се кара "спортисче", но нямам
финансова възможност за семейна и спортна кола.
Относно маслото другия месец като мина 6-7000км. ще отскоча
до сервиза да видя как стоят нещата и ще пиша.
Някой знае ли какъв е интервала на обслужване в "белите" страни.
Успехи на всички.
Публикувано на: 26 Юни 2009 09:18
от Vesko
На авенсис 2.2Д4Д лампичката за обслужване светва на 30х.км, но в БГ обслужват колата на 15х.км

Re: БГ TOYОTA + още един ФЕН
Публикувано на: 26 Юни 2009 22:25
от beri1
vaskabov написа:Здравейтете колеги, поздравявам Ви с готиния форум и пожелавам
на всички много безаварийни километри.
От около един месец съм собственик на Корола 2.0 d4d - направих
пробег 3500км. добих първоначални впечетления, най-важното
е, че Королата оправда очакванията ми.
Възникнаха обаче въпроси:
1. След разработването до 3000км. (както пишеше във форума) какви са оптималните обороти с който карате дизелите, защото до сега съм карал само бензинки.
2. Не разбрах този мотор с верига ли е или ремък.
3. Имам ли филтър за твърди частици.
Поздрави на всички фенове.

Да ти служи вярно тая колица.

Публикувано на: 27 Юни 2009 08:46
от TATI
Здрасти и честито за придобивката. Само за смяна на масла и филтри да влизаш по сервизи! Иначе за обслужването - 15к км е по книжка (това са го направили, заради екологията) и според мен 15к за дизел, пък бил и той много модерен са си много, но ако имаш възможности си го прави на 7500, особено ако я караш из града. Ще ти напиша аз как и кога обслужвам мойта 2.0 д4д авенсис. Масло и маслен филтър на 7500, макс 8000. Въздушен филтър на 10000, горивен, според зависи каква нафта съм случил, но и той е около 10000км. Филтъра на климатика като стане на 7500 го свалям и го изпирам. Това е за каране в 90% градски условия по Софийските улици. Просто като станат 7000 спира да духа - толкова ни е чист въздуха. После на 15к км си купувам нов и това е. Иначе за оборотите, на 2500 си на 120км по километраж и 110 по гпс на 5-та скорост. Аз не обичам състезателното каране и рядко съм стигал 3000, когато си на около 150 по километраж. В общи линии диапазона 2000 - 3000 оборота са напълно достатъчни. То и там му максималната мощност - на 3600 оборота. После каквото и да правиш над тия обороти е все тая. Все пак е дизел.
Проверявай си маслото от време на време, че си похапват. Аз на лампи не разчитам, защото се оказа, че моята лампа за ниско ниво на маслото ще светне почти като остане без масло. Мотора го дават да събира 5,9 литра, но реално са 5,5 - толкова и налях сега като го сменях и отиде на макс. Разликата между мин и макс на щеката са около 800-900 гр. Филтъра събира 600гр.
Карай смело и се радвай на придобивката си!