Страница 1 от 5
Ускорение 2.2 D-4D
Публикувано на: 17 Юни 2009 17:16
от misho09
Колеги, понеже на скоро си взех колата (авенсис 2.2 д4д) ме притеснява малко, че при рязско подаване на газ на колата и трябва време да помисли и чак като мине 2800 об./мин. тогава започва да ускорява както трябва.Преди това съм карал шкода дизел и при нея щом и подам газ и веднага дърпа здрави.Та се чудя по мислещи ли са тези двигатели или при мен има инфекция ???
Публикувано на: 17 Юни 2009 17:22
от Petar
Prosto taka sa napraveni plavno da uskoriavat vse pak tova na sa sportni koli .I pri men e taka prosto pri natiskane na gasta se polu4ava leko zabaviane i posle ve4e si uskoriava byrji . Tova e moje bi ot komputyra .
Публикувано на: 17 Юни 2009 17:28
от Kiki
Не съм съгласен, че е нормално колата да започне да ускарява чак след 2 800 об. При мен това става длед 2 000об., което е нормално според техн. ръководство.

Публикувано на: 17 Юни 2009 17:33
от misho09
Ами и аз се съмнявам че трябва да е така.Исках да пробвам в ТМ друга такава 2.2 д4д те ми казаха че няма от къде да ми намерят такава, а преди това имах проблеми с турбото постоянно му се вадеше вакума и много се съмнявам дали така трябва да върви

Публикувано на: 17 Юни 2009 20:59
от kaleto77
Моята тръгва около 2000 оборота но е нормално да има турбо дупка това е лечимо чрез оригинален чип тунинг но в Бг незнам дали има кой да го направи.
Все пак набира доста прилично а и на максимална е супер, не мислиш ли?
Публикувано на: 17 Юни 2009 22:31
от Kiki
kaleto77 написа:Все пак набира доста прилично а и на максимална е супер, не мислиш ли?
Мисля

biggrin.gif
Публикувано на: 18 Юни 2009 09:22
от misho09
Мммм да, максималната е добра 220 km/h съм и правил, което според мен е прилично за такъв клас автомобил.Мисля си че един чип обаче ще му доиде много добре защото виждам много неразгърнат потенциал в този мотор.

Публикувано на: 18 Юни 2009 13:26
от shtephan
Да и ще започнете да плачете за масло ,нагар по лопатките,скапан EGR ,усукани депфери и т.н.ECU си пази мотора това е.Защо не си купите по една гола бегачка -корсичка там фиестичка и да плашите бабите по пешеходната или се дърпайте на тенево.
Ще се избием бе хора,каква е тази мания да се ходи по предела и то на оживени магистрали.Давате лош пример на децата и си играете с живота на другите.
Публикувано на: 18 Юни 2009 13:50
от Me4oKyX
shtephan написа:Да и ще започнете да плачете за масло ,нагар по лопатките,скапан EGR ,усукани депфери и т.н.ECU си пази мотора това е.Защо не си купите по една гола бегачка -корсичка там фиестичка и да плашите бабите по пешеходната или се дърпайте на тенево.
Ще се избием бе хора,каква е тази мания да се ходи по предела и то на оживени магистрали.Давате лош пример на децата и си играете с живота на другите.
Кога викаш ще плача за тия проблеми ?!? Че на всичко отгоре съм и с конусен филтър, дето много цапали и вече трябваще да ми е изтропал мотора, дето е 1.4 90к.с., а съм го надул до 115...... По-голямата мощност не значи кретенско каране! Аз лично със вдигането на мощността сложих и по-добри дискове със яки накладки. ИСкам да ти кажа, че спирам по-добре отколкото набирам - така че не си особено прав.... А колкото до това какво може да се направи с Авенсис 2.2 - вижте тук ->
http://www.dragburgas.hit.bg/ - 21-во място е точно направен Авенсис, ускорението до 100 е замерено на 7,17сек, а терминалната скорост на 400м е 89,4мили, т.е. 146км/ч

Интересно как не ми гори масло колата, а вече е на 85хил.км, а я карам надута още като направи 28хил......

А макса на направения Авенсис по скоростомера на автомобила отива след 240 - ПОВТАРЯМ - според километража на колата! Същото гледат и колегите като казват 220 - колко е реално няма значение голямо, при положение, че отива с 20км по-нагоре
И пак към мощността - като имаш повече в запас караш по-спокойно и изпреварвания и всичко става с по-малко чудене и мъки. Това, че може да караш с 240 не значи, че ще го правиш щом можеш - напротив. Аз карам по-спокойно с повечето коне, защото колата върви по-плавно и меко и спокойно, отколкото като е ограничена на заводското. Вярно, че има луди, които ги дуят винаги на макс, но те ако ще се трепат, ще се утрапат и без чип, бокс или каквото и да е, така че освен да си внимаваме и да имаме яки спирачки, няма особено много друго какво да се направи.
Публикувано на: 18 Юни 2009 14:22
от misho09
Да съгласен съм с колегата, че когато имаш повече мощност си по сигурен и спокоен на пътя а не че трябва да правиш золуми по пътя.Според мен е доста по сигорно да карам с чисто нова кола с 200 отколкото с 160 на някоя издухана вектра или голф GTI

Публикувано на: 18 Юни 2009 15:42
от desotodorov
...ако си в Германия - да ... нашите "пътища" в т.ч. магистралите според мен не са подходящи за над 140км/час...винаги може да попаднеш в ДУПКАТА или да излетиш от БАБУНАТА...затова за мен предела е 140 и то ако се наложи инцидентно да изпреваря или да дам път на някой по-бързащ...за отвъдното.
Публикувано на: 18 Юни 2009 17:20
от pumabg
Me4oKyX написа:
И пак към мощността - като имаш повече в запас караш по-спокойно и изпреварвания и всичко става с по-малко чудене и мъки. Това, че може да караш с 240 не значи, че ще го правиш щом можеш - напротив. Аз карам по-спокойно с повечето коне, защото колата върви по-плавно и меко и спокойно, отколкото като е ограничена на заводското.
Съгласен съм с колегата!!! Колкото по мощна е една кола, толкова по безопасна ...
Друг е обаче въпроса за уменията на шофьора и къде се чувстват най добре
Има такива, които обичат да карат бавно и „сигурно” , като за тях преместването от точка А до точка Б е по скоро нужда а не удоволствие ...
Затова съм на мнение, че за всеки тип човек си има определен автомобил, и колкото по бързо човек разбере кой точно, толкова по добре ...
Например, колкото и хубави и „бързи” да ги правят дизелите аз няма да си купя ...
Не ми харесва звука на мотора, реакцията на двигателя, черния дим от ауспуха, добавките през зимата, лъжливата икономия на гориво, която според мен е само на извън градско и то в определени режими на работа....но това съм аз, други биха били на противоположното мнение ..
Разбира се вкусовете се менят през годините ..Иначе щяхме да гледаме яко старци с бегачки biggrin.gif
Публикувано на: 18 Юни 2009 17:45
от slowtraveler
Преди седмица правих тест драйв на новия Авенсис 2.2...
Държа да уточня, че съм противник на дизела за лек автомобил...
За дизелов шум - новия авенсис е много добре шумоизолиран и наистина от тази гледна точна е комфортен - звук не се чува.
Лично аз толкова тих дизелов автомобил не бях карал (равката със същия двигател е доста по-шумна)....
Наистина разгръщането на мощността става около 2500-2800об/мин.
И то става доста рязко (доста пъти пробвах ускорение от ниски обороти точно с целта да разбера кога 'идва' мощността).
Не става въпрос, че до тези обороти не дърпа - ускорява, но след тези обороти се усеща съществен прилив на мощност...
Това си е нормално за всеки турбо-двигател.
Просто при някои двигатели 'прилива' на мощността е по-плавен и неусетен, докато тук идва по-рязко.
Общо взето поведението е същото като на 2.3 турбо бензин, само дето бензинката с такъв обем ти къса врата след тези обороти, докато това .... това си е дизел... biggrin.gif
Иначе впечатленията са ми: малко по-твърдо окачване от първия авенсис, но същото неприятно странично люлеене и наклон при завой....
И също толкова неинформативни и недостатъчно ефективни спирачки... biggrin.gif

Публикувано на: 18 Юни 2009 17:58
от scorpion
Интересна тема и дискусия. Аз лично не бих правил чип тунинг на чисто новия си авенсис 2.2 Д-4Д и смятам поне до 3000 км, а защо не и до първа смяна да НЕ пробвам има ли 150 к.с и може ли да се вдигнат наистина 220 км/ч. Въпрос на мнение и разбира се избор на поведение на пътя.
Според мен авенсиса е направен за удоволствие от возенето/карането, типичен семеен или по-скоро бизнес седан.
Това ми е първата лична дизелова кола и първата нова лична такава. Смятам, че освен от точка А до точка Б като придвижване трябва да се наслаждавам максимално на комфорта на автомобила, а това става с умерено каране, а не с адреналин. За там си има бегачки, мотоциклети, офроуд и т.н.
И последно: дизеловия двигател напоследък като иновации много се разви и не отстъпва по-нищо на бензиновия си събрат. Доказателство: именно бегачките на АУДИ и ПЕЖО на 24 Лъо Ман.
Лично мнение разбира се и ще съм благодарен ако примерно ме осветлите повече за двигателя на моя Авенсис (2.2 D-4D, 148 h.p
предполагам е 2AD FTV, ругият е FHV мисля, или обратното. Може ли по VIN да се разбере ?
Поздрави !
Публикувано на: 18 Юни 2009 18:03
от scorpion
slowtraveler написа:И също толкова неинформативни и недостатъчно ефективни спирачки... biggrin.gif

Какво имаш предвид горното ?
Аз съм карал служебен Авенсис 1.8 бензин (мод 2005) и спирачките бяха отвратителни. Педала пропадаше ако задържиш по-дълго при покой, трябваше да натиснеш с усилие за да "усетиш" спирачното усилие и най-интересното: при последващо натискане на педала, т.е два пъти последователно, при воторо натискане спокойно забиваш чело в стъклото. Карах я наколко пъти в ТМ - такава била системата заради BA.
На този авенсис (от горния ми пост) спирачките са много добри. Още при слагане крак на педала и леко натискане вече се усеща спирачното усилие.