Страница 80 от 134

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 02 Авг 2018 17:57
от WoLF
Айде аз тогава - какъв разход на 100км да ти дава като не се движиш - или трябва да отчита с литри за час или да дава безкрайност...

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 02 Авг 2018 19:10
от doko_death
Да, разбрах ви идеята, може би щеше да е по-правилно да бъде литри на час, както каза колегата по-горе. Просто търсих причина за разликата от 0.4 литра в средния разход между бордовия комп и реалния :)

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 02 Авг 2018 19:22
от Karaboev
Колеги 6тата скорост е направена за достигаме на пи висока максимална скорост а не за пестене на гориво. Разликата ако караш на 5 и 6та е 1 литър в полза на 5тата, тествал съм го 10ки пъти. За това хората са казали извънградско каране демек до 100 110 и магистрално каране 140 150, едното при 5та другото при 6та, еднакви обороти но разликата в 1ния литър идва от челното съпротивление за преодоляване на по високата скорост което е 4пъти по голямо спрямо ниската съоветно и повче гориво. Ако караш на 7ма както са новите автоматици с 180 отива 3пъти повече гориво нищо че оборотите за еднакви с 5тата даречем

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 02 Авг 2018 19:33
от slowtraveler
Karaboev написа: 02 Авг 2018 19:22 Колеги 6тата скорост е направена за достигаме на пи висока максимална скорост а не за пестене на гориво.
Според мен - напълно неправилно твърдение... Повечето съвременни автомобили достигат максимална скорост на горните си две предавки.... Като последната е сложена точно за икономичност и увеличаване комфорта (по-малко шум от двигателя)...
А сравнение на разходът трябва да се прави при една и съща скорост... Иначе не е никакво сравнение... Ако караш на 5-та и на 6-та със 100-110км/ч, разходът на 6-та ще е по-нисък при нормален (например равен) терен...
За 'трите пъти повече гориво' - навярно е хиперболизирано :) Но че се увеличава разхода при по-висока скорост (от около 40-50км/ч нагоре) - това си е безпорно... :thumbsup:

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 02 Авг 2018 20:34
от Двигателист
Офтопик
Имах аз някога Москвич 21412. На него 5-та явно му идваше доста дълга ( 0.69 по спомен) за възможностите на двигателя и на практика (проверено многократно, не по борд tooth.gif ) извънградско с 90-100 харчеше по малко на 4-та, отколкото на 5-та. После имах и Москвич 2141 tooth.gif (за запознатите - с ладовия 1600 мотор) там руснаците бяха направили малко по-къса 5-та, което в комбинация с малко по-силния двигател доведе до използваема и икономична пета предавка.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 02 Авг 2018 20:47
от Karaboev
slowtraveler написа: 02 Авг 2018 19:33
Karaboev написа: 02 Авг 2018 19:22 Колеги 6тата скорост е направена за достигаме на пи висока максимална скорост а не за пестене на гориво.
Според мен - напълно неправилно твърдение... Повечето съвременни автомобили достигат максимална скорост на горните си две предавки.... Като последната е сложена точно за икономичност и увеличаване комфорта (по-малко шум от двигателя)...
А сравнение на разходът трябва да се прави при една и съща скорост... Иначе не е никакво сравнение... Ако караш на 5-та и на 6-та със 100-110км/ч, разходът на 6-та ще е по-нисък при нормален (например равен) терен...
За 'трите пъти повече гориво' - навярно е хиперболизирано :) Но че се увеличава разхода при по-висока скорост (от около 40-50км/ч нагоре) - това си е безпорно... :thumbsup:
Всичко след 88км не е икономична скорост. Откакто има правени изследвания за техническите характеристики за автомобила разхода хо дават на 88км/ч прочети малко повече инфо. Карал съм поне 250 различни коли че и повече, просто такава ми е работата, явно някой джамбазин ви е промил мозъците като ви е обяснил че тая кола е с 6 предавки и е супер икономична и на 6та пада на 4ри на 100. Прочети или ползвай Гугъл малко преди да пишеш. Има формуа за преодоляване на челно съпротвление отнема 3 или 4мин да се прецени нещо което се учи в 7ми клас

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 02 Авг 2018 21:34
от slowtraveler
Колега, ако ти се учиш от Гугъл, доста от пишещите тук ползват по-точни източници :)
Затова е по-добре да прецизираш мнението си, защото в противен случай просто се излагаш...
Откакто се определят техническите характеристики за разхода, периодично се сменя методологията... Като поне последните две методологии са с различен профил на движение, а не тъпо мерене на конкретна скорост...
А това за 40-50км/ч преди известно време бяхме писали в тема тук - до тази скорост (айде - до около 60км/ч при по-съвременните) нужната мощност и съпротивлението (въздушно, на търкаляне и т.н.) са ниски, а вътрешните загуби на ДВГ и трансмисията са достатъчно високи, затова при по-ниска скорост разходът отново се покачва. Минимумът е някъде около 60км/ч, след което започва да се покачва отново... Бях направил и една табличка, в която теоретичните резултати и форма на графиката удивително съвпаднаха с практическия опит...
А за формулата за челно съпротивление - я пак провери приятеля си 'гугъл' - няма ли там един коефициент, който зависи и от формата? И пробвай със знанията си в 7-ми клас да определиш силата на челното съпротивление например при Тойотата при 100км/ч...
С джамбази честно казано нямам взимане даване, и май не познавам такъв...
Тук някой да говори за конкретен разход при използване на предавките? Или имаш проблем с четенето? Да повторя (имах предвид скоростна кутия с 6 предавки):
Ако караш на 5-та и на 6-та със 100-110км/ч, разходът на 6-та ще е по-нисък при нормален (например равен) терен...
П.С. това, че си карал 250 автомобила го смятам по-скоро за негатив за получаване на достоверна информация... Нужно е редовно шофиране по един и същ маршрут с различен режимза да можеш да направиш що годе достоверен извод.. Докато при качване за 'транспорт' и т.н. получаваш усещане за автомобила, но просто няма как да натрупаш достоверна статистическа информация...

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 02 Авг 2018 22:52
от Karaboev
Точно този коефициент си определя при изчисляването на разхода на гориво на равен терен за 100км разстояние при движение с 88км/ч където е и измерен най ниския разход на автомобила. По просто казано ако коефициента е 0.26 при 88км то при 130 пропорционално се умножава пи 4 но при 140 например не е по 8 а много повече. То по тази логика дето я говориш ако една кола развива от 0-100 за 6 сек то 0-200 ще ги развива за 12, които е невъзможно и става делено на 1.5 демек 15 сек. Заради това прословуто честно съпротивление след 88км. Пак ти казвам ако караш на равен терен с 88км на 5та с 2500 оборота даречем ще ти много по икономично от това да си на 6та със 1700 на същата скорост. А на 6та с 2500 си вече на 130 си с 1литър отгоре на 5тата това искам да ти обясня

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 02 Авг 2018 22:56
от slowtraveler
Karaboev написа: 02 Авг 2018 22:52 Пак ти казвам ако караш на равен терен с 88км на 5та с 2500 оборота даречем ще ти много по икономично от това да си на 6та със 1700 на същата скорост.
Точно с това не съм съгласен.... Причината да е по-нисък разходът при по-ниски обороти е проста - загубите (помпени, вътрешно триене на ДВГ и кутия) са по-малки при по-ниски обороти...

За другото - ако прочетеш предходните ми мнения, ще се убедиш, че никога не съм твърдил обратното - че при по-висока скорост разходът не се покачва....
Не знам защо въобще намесваш аеродинамиката - при една и съща скорост, независимо от оборотите на ДВГ този фактор е еднакъв без значение от предавката.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 02 Авг 2018 23:13
от BOz
Слоу, много си дипломатичен. tooth.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 02 Авг 2018 23:20
от WoLF
Има си константи има си и променливи, а като се обобщи, че при еди каква си скорости и обороти всички коли са с най-нисък разход на гориво, става манджа с грозде... Зависимостите са достатъчно много, за да може няколко човека да държат твърдо на своето мнение за максимална ефективност и да са прави, но за техните си конкретни случаи, разбира се.
Маздата беше най-икономична точно при развъртането на турбото (около 1800-1900 оборота) с много малко значение на коя предавка ги поддържам...

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 02 Авг 2018 23:30
от Karaboev
Наскоро чистих променливата геометрия на един познат тираджия. Той кара точно по начина описан от теб с ниски обороти в града на висока предавка. Как може да да търдиж подобно нещо незнам. На 3та в града с 45 и да си на 2500 и да набиеш 5та и да паднеш на 1400 даречем ще е по нисък разхода, това ми твърдиш ти за разликата между 5та и 6та. Колега това не е електрическа кола а кога с ДВГ и си има КПД а той е написан от производителя има момент на развъртане който е в определени диапазон за различните марки. VW с помпа дюзата за най-добрия в тази област, там може за се кара в ниските обороти но пак си дига разхода спрямо високите

Едит: колегата с маздата правилно е констатирал кога колата му е икономична-при 1800, тогава той е на 5та с 100км, но ако има 6та то при 1800 оборота ще е на 140 вече което за 20ти път ти казвам че е 1литър отгоре. А ако не в диапазона на развъртане демек преди 1800 оборота както твърдиш ти ще мъчи мотора и ще гори повече нищо че ще е на 6та със същата скорост

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 00:04
от slowtraveler
Уффф... Колега, каква е връзката на цапането променливата геометрия с разхода ?!!
Наистина ми е странно да трябва да обяснявам неща, които освен, че са изпитани на собствен гръб, но и са писани по сума ти книги (дори и в инструкцията на експлоатацията на повечето съвременни автомобили, и така 'забито' в логиката на автоматика при икономичен режим )...
Явно просто разглеждаш проблемите прекалено повърхностно (дали поради разсеяност, или липса на знания - няма как да знам)...
Относно КПД, написан от производителя - би ли ми посочил какъв е КПД при 1800 и 1400об/мин (щото това са ми 7 и 8-ма предавка при 88км/ч :) ) ? Или май ще ти трябват допълнителни данни, като например какво е натоварването на ДВГ? Защото КПД на ДВГ не е константа, а по принцип е толкова по-високо, колкото е по-високо натоварването. Да, при константно натоварване също има зона с по-високо КПД (обикновено около максималния въртящ момент), но разликата в КПД през диапазона обороти съвсем не е голяма, за разлика от разликата в КПД при различно натоварване на ДВГ...

P.S. Ако погледнеш графиките на автомобилите ще се убедиш в твърдението ми, че на доста от тях достигат максимална скорост на предпоследната предавка. Моят автомобил не е изключение - декларираната максимална скорост я достига на 7-ма предавка около 200об/мин преди ограничител.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 00:13
от Karaboev
Колега като толкова много ги знаеш нещата ми отговори на един прост въпрос. Кола с автоматична скоростна кутия направена по съвременни стандарти с 6 предавки на коя скорост ще е според теб на 88км на 5та или 6та. Топлата вода отдавна е измислена, жалкото в че много хора като теб са голяма заблуда за така "икономичната" 6та скорост. Ти явно и по баир караш на 4та с 1200 оборота "икономично" вместо да си на 3та с 1800. Защо колите Алроад Аутбек имат бавни скорости, защото са за работен режим на мотора не да се мъчи на бавни обороти. А това с геометрията беше просто пример. Ще ти снимам клип на Кия в еко режим ръчка с Хелпшифт давидиш кога е най икономично да се кара колата сама показва кога да смениш спрямо разхода

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 03 Авг 2018 00:20
от slowtraveler
Колега, ами я ми кажи при 70км/ч според теб дали колата на равно ще е на 7 или на 8 предавка? Съвременен двигател и съвременна кутия...
Минава си на 8-ма и въобще не се замисля... На бързи скорости...