Страница 78 от 134

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 24 Юли 2018 09:38
от BOz
slowtraveler написа: 24 Юли 2018 07:56 БОз, такъв разход може да го докара голям дизелов СУВ само при много много идеални условия, и е почти невероятен :)
Аз лично не съм успявал да го наблюдавам досега, въпреки, че при най-идеалните до момента условия съм слизал до 6.8-6.9л/100км.. (това - за 500-800км по прав път без отклонения или градове извън България)
Дам. Както каза това е времеви разход по направлението София -> Бургас. В Бургас средната скорост беше 95 км/ч с разход от 6.8/100. Аз бях шофьора. И едно уточнение. Бургас -> София, средна скорост по борд 166 км/ч и среден разход от 16.8/100. Съответно с друг шофьор - собственикът. tooth.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 27 Юли 2018 21:04
от chukich
Вече над 700км и борд компютърът на Равката показва ср.разход 6.5л/100км.. Найстина съм впечатлен. Предните лета ми даваше ср. разход на дълъг път около 7.5. Дали това не се дължи на разработването на мотора.... dry.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 09:42
от slowtraveler
Просто си променил стила на шофиране... Май бях споменавал някъде из темата - колегата с XA30 за над 10х.км разходът му бе в посоченият от теб порядък...
Кара си 'пенсионерски' по маршрут и трафик, който спомага за нисък разход..

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 13:57
от chukich
Слоу, определено този разход се прави не толкова с бавно каране, колкото със спокойно и плавно ускоряване. Сега ако 4-5 пъти ускориш рязко с 4000-6000оборота ( примерно да изпревариш някого) това не повлиява на крайния резултат, но ако за достигане на определена скорост всеки път натискаш агресивно и ненужно педала, то тогава спокойно с 2л ще ти скочи разхода. Всичко е въпрос на стил и усет за определената кола. Първите 15000км на колата карах доста пенсионерски ( макс 2000оборота), докато се разработва дигателя и такива ниски стойоности съм постигал само епизодично, а не с трайна тенденция.
btw карал съм доста по-малки и по-големи бензинови двигатели на коли преди 2012г, при тях колкото и внимателно, спокойно да караш разходът не може да го докараш до заводските данни. Именно това нещо е което отличава съвременните бензинови двигатели от тези на предходните модели. В друг пост ти бях споменал, че технологията валвматик в комбинация с “ умната” скоростна кутия постига чудеса.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 19:46
от krasengn
Разбира се, че с ниски обороти ще падне разхода. Аз моята още не съм сигурен дали я карам правилно. Държа я под 2000 об/мин., разхода е под заводските данни и ме радва. Обаче след като гледам подобни неща: https://youtu.be/F_7MZvyb1MA се разколебавам. Вие как мислите?

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 20:08
от slowtraveler
Когато нещо се прави с мисъл - няма проблем...
Да настъпваш до дупка при ниски обороти е неефективно... Неслучайно автоматиците компенсират това, променяйки предавателното отношение...
Така, че не виждам никакъв проблем да се кара на ниски обороти когато не се изисква голямо усилие (голям въртящ момент)...

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 20:44
от boyanmt
Лично мнение-сякаш прекалено издребнявате за грамове разлика в разхода.Прочетох от край до край...и все около едно и също се “дрифти”. stretcher.gif
Важното е колата да те кефи,да щофираш с кеф и да се наслаждаваш на заобикалящата и подминавана околна среда,а не носа ти да е наврян в дисплея...

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 21:02
от Kiki
Вредните въздействия върху двигателя при каране на ниски обороти са детонациите, не доброто смазване и голямото натоварване. Няма никакъв смисъл да се кара на ниски обороти за да се пести гориво, защото тогава и изгарянето не е пълно и КПД-то е ниско.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 21:09
от slowtraveler
Не е точно така... Ако ти трябват 20к.с., то те са достъпни и при 1000об/мин без сериозно натоварване на двигателя...
И без детонации и с нормално горене можеш да си 'круизваш' без да има нужда на въртиш двигателя на 2000об/мин... Трябват ли ти 30к.с. - вече може да ти трябват други обороти...
Бояне, не става въпрос за дебнене на дисплеи и т.н., а за изработване на правилни навици за шофиране, които пазят техниката и не ти докарват допълнително главоболия...

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 21:18
от boyanmt
Ама въобще не съм съгласен с теб,Слоу. Правилните навици на шофиране са строго индивидуални,свързани с култура и възпитание,което би трябвало да се получи до 7г.възраст / и по време на шоф.курсове. Допълнителните главоболия са неизбежни,ако караш “нова” стара кола,та дори да я въртиш на 1000 оборота. На дърта баба какво остава да пазиш...лаковото покритие,ако такова е останало! tooth.gif

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 21:30
от chukich
Kiki, това което имаш предвид касае ръчни скорости и най-“здравословни” обороти за смяна на скорост.

Боян, никой не зяпа екрана, а точно обратното. Една правилна култура на шофиране, това за което говори Слоу, ще ти донесе приятно пътуване за теб и семейството ти, а разхода на гориво е просто една цифра и ако правиш по 20-25000км на година като мен, едини +\- 2л се усещат, вервай ми :)

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 21:41
от boyanmt
Сори,Чукич,ако си се почувствал засегнат някак си.Аз не се оплаквам от неприятно пътуване,нито от разход. Аршините ни са различни,колега!
Простата математика показва че пробега ти на ден е 68 км..което не е ама въобще много...следователно се връщаме автоматично до издребняването ,разходи..
Пак казвам-ЛИЧНО МНЕНИЕ!

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 21:42
от Kiki
chukich написа: 28 Юли 2018 21:30 Kiki, това което имаш предвид касае ръчни скорости и най-“здравословни” обороти за смяна на скорост.
:thumbsup: Така е, не разбрах, че става въпрос за автомат.

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 21:58
от chukich
Boyan - Виж темата пак. Аршините си ги мери другаде :)

[Разход на гориво] - Обща тема - потребителски данни за всички модели

Публикувано на: 28 Юли 2018 21:58
от slowtraveler
boyanmt написа: 28 Юли 2018 21:18 Правилните навици на шофиране са строго индивидуални
Ама въобще не съм съгласен с теб :) Правилните навици са свързани предимно с МИСЛЕНЕ, и на база на опита се взема правилно решение в зависимост от моментни условия, а не от тъпо запомняне на 'аксиоми'....
Като познаването на техниката в детайли спомага за вземане на правилно решение и изработване на по-правилни навици...
Ако си карал на времето карбураторен двигател знаеш, че двигателят се 'чувстваше' най-добре когато го караш на малко по-високи обороти (в сравнение със сегашните), но с по-малко натисната газ. Тогава обикновено карбураторът изработваше по-бедна смес. И при добро (към бедно) горене ауспухът ставаше бял... Буквално - заради оловото :) А при натискане от ниски обороти двигателя се давеше, прекъсваше, появяваха се детонации и общо взето - осигуряваше много лошо горене...
С въвеждането на интелигентните инжекционни системи нещата рязко се промениха - компютърът може да осигури правилно горене без детонации и в доста ниски обороти (просто не пуска повече гориво от това, което може да изгори в идеални условия двигателя... И нещата изведнъж се измениха - на доста места дори в инструкциите пишат да се кара на минимални обороти за минимален разход. В същият момент ще е глупаво (и съвсем не правилен навик) да тръгваш да изпреварваш от ниски обороти :)
По същият начин е глупаво да прилагаш при обикновен автомобил част от 'хватките', приложими за хибрида...

И затова трябва да се мисли - може при една и съща скорост да е правилно да се движиш на 8-ма или на 4-та в зависимост от различните условия...

Общо взето - шофирането с предвиждане и мислене (правилните навици :) )обикновено има и страничен ефект - понижен разход... Дори и без да гледаш екрани или да ти е цел да постигнеш нисък разход... :thumbsup:


А за пазенето на лаковото покритие - не е до цена и т.н., а до човека... Някои получават нервен срив ако видят драскотинка от нокът по лака на 20г барака... Други не им пука за лака на кола за над 100х.лв. :) Въпрос на начин на мислене :) И за какво си взел автомобила...