Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
- slowtraveler
- Мнения: 4930
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 143 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Да обобщя (май за пореден път ):
1. Проблемът с маслото, за който е темата, се проявява в първите 20-30х.км на автомобила и ако не се отремонтира, автомобилът не може да се експлоатира нормално... Ремонтът в България включваше смяна на бутала, сегменти и щека. Защо - писано е по-горе в темата.
2. Проблем с 'горене на масло' е типичен за всеки износен или остарял двигател. Причините - 'вдървени' гумени уплътнения на клапаните (като най-термично натоварени), вдървени или износени семеринги, изпускащи масълце. Износени сегменти, бутала и т.н... Ремонтира се според диагнозата...
1. Проблемът с маслото, за който е темата, се проявява в първите 20-30х.км на автомобила и ако не се отремонтира, автомобилът не може да се експлоатира нормално... Ремонтът в България включваше смяна на бутала, сегменти и щека. Защо - писано е по-горе в темата.
2. Проблем с 'горене на масло' е типичен за всеки износен или остарял двигател. Причините - 'вдървени' гумени уплътнения на клапаните (като най-термично натоварени), вдървени или износени семеринги, изпускащи масълце. Износени сегменти, бутала и т.н... Ремонтира се според диагнозата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 14 Юни 2019 16:55
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Тойота корола версо
Corola Verso 1.8 трака и гори масло
Март закупих тойота корола версо 1.8vvti 129к.с.2004г. На 158000км. по ваша препоръка за този мотор от ревюто на Тойота авенсис.Първо налях масло Яко 5w30 но се оказа че го гори около 400мл. На 1000 км.Смених го с Кастол 10w40 и разхода каточели ли падна на 300мл. На 1000км.Проверих колата в https://www.ilportaledellautomobilista. ... -revisione оказа се че е на реални км.След дълго четене по форумите се оказа този двигател от 2003 до 2005г. Имал фабричен дефект от англиската сглобка и от части в турската(маслените сегмени стоели вдлъбнати в процепа на буталото).Тойота удължила гаранцията на тези автомобили и ги отремонтирала безплатно като сменяла бутала и сигменти и бележела щеката на маслото с зелена или червена точка че колата била минала тези манипулации.Та въпроса ми е дали може по някъв начин да се разбере моя двигател дали е с фабричен дефект или е износен поради някаква причина и може ли по някакв начин да ми се помогне за проблема с добавка или друго масло или ще се наложи неизбежен ремонт.
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Опитът ми с 1 zz fe, колата от подписа е изцяло положителен вече 4-5 год.
Не шофирам много км, но обикновено се отива 4-5 пъти от София до Бургас със скорост 130/140 км/ч и около 3500/4000 оборота по магистралата, както и планинско каране, което предполага по-високи обороти. С една дума, двигателят не консумира нито грам масло. Авенсисът заедно с масления филтър до горната отметка на щеката събира точно 4 л. масло. Не е ревизиран такъв и е от 2004 г. Преди това в Испания е каран с 15w40, аз съм сипвал тойотското халволин ултра - 5w40 c3, motul x-cess 5w40, в момента е с Total Quartz INEO MC3 5W-30 разлика във вървеж, палене на студено не се наблюдава.
п.с. Мисля, че е уместно да се направи и анкета на кой колега колко "гори" масло.
Не шофирам много км, но обикновено се отива 4-5 пъти от София до Бургас със скорост 130/140 км/ч и около 3500/4000 оборота по магистралата, както и планинско каране, което предполага по-високи обороти. С една дума, двигателят не консумира нито грам масло. Авенсисът заедно с масления филтър до горната отметка на щеката събира точно 4 л. масло. Не е ревизиран такъв и е от 2004 г. Преди това в Испания е каран с 15w40, аз съм сипвал тойотското халволин ултра - 5w40 c3, motul x-cess 5w40, в момента е с Total Quartz INEO MC3 5W-30 разлика във вървеж, палене на студено не се наблюдава.
п.с. Мисля, че е уместно да се направи и анкета на кой колега колко "гори" масло.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби
- Georgepetrov137
- Мнения: 242
- Регистриран на: 20 Мар 2010 12:45
- Местоположение: Бургас
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Без да съм специалист, само от горчив опит споделям мнението, че двигателят се нуждае от ремонт. А за останалите въпроси се обърнете към оторизиран дилър. Каквото и масло да наливате, пак ще го гори и няма смисъл да чакате повече, защото после ремонта се усложнява и оскъпява. Поздрави!
Toyota Auris 2010 1.33 ->Lexus - RX II - 300 4WD (204 Hp)
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
То един ремонт - при износени цилиндри примерно - винаги е по добре да се вземе цял двигател от Англичанка и да се цопне в коша. Аз бих направил така когато му дойде времето и няма да се занимавам с глупости - а и ще си имам един двигател резерва.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
- slowtraveler
- Мнения: 4930
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 143 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Проблемът при такова решение е, че 'вземаш котка в чувал' - не знаеш, дали взетият двигател не е по-зле дори от твоя...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Тъй, тъй. И като го цопнеш в коша и се окаже, че гори дори и повече масло, циркът става пълен...
Иначе, не вярвам да има износане на цилиндрите. Най-вероятно, смяната на сегментите би била достатъчна. А и след ремонта ще знаеш, че двигателят ти е нов.
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Ще си го правя сам и ми е кеф да си човъркам. Да котка в чувал е - но ако е от кола на под 200 000 км си струва + факта че карам на газ и двигател (по скоро глава) , която не е карана на газ за мен ще е предимство. Нищо не пречи после да сменя и сегментите. А може и да ги сменя преди да сменя двигателите, ако ми се заиграва и го отворя.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 530
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 4 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Да споделя и аз.
Corolla e12, 3zz-fe, 2003, никаква газ - предполагаемо със "новите" сегменти, но със малкото дупки на буталата - не е сменяна щеката, предполагам няма fix.
Mobil super 3000 5w30 (бая смотано масло като чета) - за една година и 20000км (две смени на по 10к), половин щека... типично към 6-7к км почваше да яде видимо. Караше се въртящо се спокойно-лютеница. Според мен нормално.
Впоследствие четене и вманиачаване, флъшове, fuel system cleaner-и, Shell 5w30 за 3000км, сега amsoil ss 5w-30... на два резервоара, та не мога да кажа каквото и да е, не я карам особено много последната година
Corolla e12, 3zz-fe, 2003, никаква газ - предполагаемо със "новите" сегменти, но със малкото дупки на буталата - не е сменяна щеката, предполагам няма fix.
Mobil super 3000 5w30 (бая смотано масло като чета) - за една година и 20000км (две смени на по 10к), половин щека... типично към 6-7к км почваше да яде видимо. Караше се въртящо се спокойно-лютеница. Според мен нормално.
Впоследствие четене и вманиачаване, флъшове, fuel system cleaner-и, Shell 5w30 за 3000км, сега amsoil ss 5w-30... на два резервоара, та не мога да кажа каквото и да е, не я карам особено много последната година
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Верно си вманиачен. Моята ако е като твоята , няма дказвам на никого. Гори около 250 мл. / 1000 км , но не ми пука. Докато не стане литър няма да я барам, или ще я сменя за по нов модел.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 26 Юни 2019 14:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris '01, 1.0 VVTI на газ
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Колеги от постовете ви не разбрах само преди 2005 има ли VVTi, на изброените модели, който не яде масло, тъй като точно към такъв Авенсис сме се насочили?
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Здравейте,
Из чуждите форуми съм чел, че този проблем с горенето на масло, заради дефект е само при 1.8 двигателя. Запознати ли сте дали как стоят нещата при 2.0? Защото съм се насочил към 2.0 двигател.
Из чуждите форуми съм чел, че този проблем с горенето на масло, заради дефект е само при 1.8 двигателя. Запознати ли сте дали как стоят нещата при 2.0? Защото съм се насочил към 2.0 двигател.
- slowtraveler
- Мнения: 4930
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 143 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Значи може да четете чуждите форуми, а не искате да прочетете тази тема ?
Писано е по въпроса - 2.0 не е имало проблеми със сегментите... Но какъвто и да е двигател от преди 15-20г навярно вече е амортизиран и гори масло...
Писано е по въпроса - 2.0 не е имало проблеми със сегментите... Но какъвто и да е двигател от преди 15-20г навярно вече е амортизиран и гори масло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 25 Юли 2018 12:02
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Toyota carina e 3sfe
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
При 2.0 vvti няма заводски дефект със сегменти и бутала,но не е гаранция,че няма да гори масло от общо износване.При мен имаше доста висока консумация на масло,зимата за 4500 км. глътна 2,5 литра (кофти е да засичаш разход на масло).
След като на пролет смених маслото останах приятно изненадан,1литър за 6000км.
Масло менте в комбинация със зимните условия да е причината,знам ли.
След като на пролет смених маслото останах приятно изненадан,1литър за 6000км.
Масло менте в комбинация със зимните условия да е причината,знам ли.
- Grifin
- Мнения: 35
- Регистриран на: 01 Ное 2017 20:43
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Celica 1.8i, 143hp, 2000,
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Селиката ядеше по 2-3 кила на хиляда....Преди около година (5-6 хил.км.) я занесох на Сашо (механника) и до сега не е бутнала грам. Маслото бистричко.... тя си мърко кротко, преди да я сръчкаш ;)
Не само се хваля
Препоръчвам ви го!
Не само се хваля
Препоръчвам ви го!
Celica 1,8i 143hp 2001 1ZZFE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: faer и 39 госта