Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16002
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 855
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 10 май 2019 18:56

Да обобщя (май за пореден път :) ):
1. Проблемът с маслото, за който е темата, се проявява в първите 20-30х.км на автомобила и ако не се отремонтира, автомобилът не може да се експлоатира нормално... Ремонтът в България включваше смяна на бутала, сегменти и щека. Защо - писано е по-горе в темата.
2. Проблем с 'горене на масло' е типичен за всеки износен или остарял двигател. Причините - 'вдървени' гумени уплътнения на клапаните (като най-термично натоварени), вдървени или износени семеринги, изпускащи масълце. Износени сегменти, бутала и т.н... Ремонтира се според диагнозата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Mancha87
Мнения: 1
Регистриран: 14 юни 2019 16:55
Репутация: 0
Местоположение: Казанлък
Автомобил: Тойота корола версо

Corola Verso 1.8 трака и гори масло

Мнение от Mancha87 » 14 юни 2019 16:58

Март закупих тойота корола версо 1.8vvti 129к.с.2004г. На 158000км. по ваша препоръка за този мотор от ревюто на Тойота авенсис.Първо налях масло Яко 5w30 но се оказа че го гори около 400мл. На 1000 км.Смених го с Кастол 10w40 и разхода каточели ли падна на 300мл. На 1000км.Проверих колата в https://www.ilportaledellautomobilista. ... -revisione оказа се че е на реални км.След дълго четене по форумите се оказа този двигател от 2003 до 2005г. Имал фабричен дефект от англиската сглобка и от части в турската(маслените сегмени стоели вдлъбнати в процепа на буталото).Тойота удължила гаранцията на тези автомобили и ги отремонтирала безплатно като сменяла бутала и сигменти и бележела щеката на маслото с зелена или червена точка че колата била минала тези манипулации.Та въпроса ми е дали може по някъв начин да се разбере моя двигател дали е с фабричен дефект или е износен поради някаква причина и може ли по някакв начин да ми се помогне за проблема с добавка или друго масло или ще се наложи неизбежен ремонт.
 ! Съобщение от: slowtraveler
Преместено от друга тема

Maxi
Мнения: 44
Регистриран: 16 май 2015 12:56
Репутация: 1
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Maxi » 17 юни 2019 10:25

Опитът ми с 1 zz fe, колата от подписа е изцяло положителен вече 4-5 год.
Не шофирам много км, но обикновено се отива 4-5 пъти от София до Бургас със скорост 130/140 км/ч и около 3500/4000 оборота по магистралата, както и планинско каране, което предполага по-високи обороти. С една дума, двигателят не консумира нито грам масло. Авенсисът заедно с масления филтър до горната отметка на щеката събира точно 4 л. масло. Не е ревизиран такъв и е от 2004 г. Преди това в Испания е каран с 15w40, аз съм сипвал тойотското халволин ултра - 5w40 c3, motul x-cess 5w40, в момента е с Total Quartz INEO MC3 5W-30 разлика във вървеж, палене на студено не се наблюдава.
п.с. Мисля, че е уместно да се направи и анкета на кой колега колко "гори" масло.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби

Потребителски аватар
Georgepetrov137
Мнения: 220
Регистриран: 20 мар 2010 12:45
Репутация: 14
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Georgepetrov137 » 17 юни 2019 11:06

Без да съм специалист, само от горчив опит споделям мнението, че двигателят се нуждае от ремонт. А за останалите въпроси се обърнете към оторизиран дилър. Каквото и масло да наливате, пак ще го гори и няма смисъл да чакате повече, защото после ремонта се усложнява и оскъпява. Поздрави!
Lexus - RX II - 300 4WD (204 Hp)

Потребителски аватар
urb
Мнения: 118
Регистриран: 12 май 2016 15:03
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от urb » 17 юни 2019 14:28

То един ремонт - при износени цилиндри примерно - винаги е по добре да се вземе цял двигател от Англичанка и да се цопне в коша. Аз бих направил така когато му дойде времето и няма да се занимавам с глупости - а и ще си имам един двигател резерва.
Toyota Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002
KIA Sportage 1,6T 4WD DCT 2019

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16002
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 855
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 17 юни 2019 17:20

urb написа:
17 юни 2019 14:28
о един ремонт - при износени цилиндри примерно - винаги е по добре да се вземе цял двигател от Англичанка и да се цопне в коша.
Проблемът при такова решение е, че 'вземаш котка в чувал' - не знаеш, дали взетият двигател не е по-зле дори от твоя...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dimkaraganchev
Мнения: 297
Регистриран: 03 юни 2010 18:23
Репутация: 31
Местоположение: гр. Сопот

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от dimkaraganchev » 17 юни 2019 19:25

urb написа:
17 юни 2019 14:28
То един ремонт - при износени цилиндри примерно - винаги е по добре да се вземе цял двигател от Англичанка и да се цопне в коша. Аз бих направил така когато му дойде времето и няма да се занимавам с глупости - а и ще си имам един двигател резерва.
Тъй, тъй. И като го цопнеш в коша и се окаже, че гори дори и повече масло, циркът става пълен... ppp.gif
Иначе, не вярвам да има износане на цилиндрите. Най-вероятно, смяната на сегментите би била достатъчна. А и след ремонта ще знаеш, че двигателят ти е нов.

Потребителски аватар
urb
Мнения: 118
Регистриран: 12 май 2016 15:03
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от urb » 18 юни 2019 07:55

Ще си го правя сам и ми е кеф да си човъркам. Да котка в чувал е - но ако е от кола на под 200 000 км си струва + факта че карам на газ и двигател (по скоро глава) , която не е карана на газ за мен ще е предимство. Нищо не пречи после да сменя и сегментите. А може и да ги сменя преди да сменя двигателите, ако ми се заиграва и го отворя.
Toyota Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002
KIA Sportage 1,6T 4WD DCT 2019

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта