Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16472
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 909
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 10 май 2019 18:56

Да обобщя (май за пореден път :) ):
1. Проблемът с маслото, за който е темата, се проявява в първите 20-30х.км на автомобила и ако не се отремонтира, автомобилът не може да се експлоатира нормално... Ремонтът в България включваше смяна на бутала, сегменти и щека. Защо - писано е по-горе в темата.
2. Проблем с 'горене на масло' е типичен за всеки износен или остарял двигател. Причините - 'вдървени' гумени уплътнения на клапаните (като най-термично натоварени), вдървени или износени семеринги, изпускащи масълце. Износени сегменти, бутала и т.н... Ремонтира се според диагнозата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Mancha87
Мнения: 1
Регистриран: 14 юни 2019 16:55
Репутация: 0
Местоположение: Казанлък
Автомобил: Тойота корола версо

Corola Verso 1.8 трака и гори масло

Мнение от Mancha87 » 14 юни 2019 16:58

Март закупих тойота корола версо 1.8vvti 129к.с.2004г. На 158000км. по ваша препоръка за този мотор от ревюто на Тойота авенсис.Първо налях масло Яко 5w30 но се оказа че го гори около 400мл. На 1000 км.Смених го с Кастол 10w40 и разхода каточели ли падна на 300мл. На 1000км.Проверих колата в https://www.ilportaledellautomobilista. ... -revisione оказа се че е на реални км.След дълго четене по форумите се оказа този двигател от 2003 до 2005г. Имал фабричен дефект от англиската сглобка и от части в турската(маслените сегмени стоели вдлъбнати в процепа на буталото).Тойота удължила гаранцията на тези автомобили и ги отремонтирала безплатно като сменяла бутала и сигменти и бележела щеката на маслото с зелена или червена точка че колата била минала тези манипулации.Та въпроса ми е дали може по някъв начин да се разбере моя двигател дали е с фабричен дефект или е износен поради някаква причина и може ли по някакв начин да ми се помогне за проблема с добавка или друго масло или ще се наложи неизбежен ремонт.
 ! Съобщение от: slowtraveler
Преместено от друга тема

Maxi
Мнения: 44
Регистриран: 16 май 2015 12:56
Репутация: 1
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Maxi » 17 юни 2019 10:25

Опитът ми с 1 zz fe, колата от подписа е изцяло положителен вече 4-5 год.
Не шофирам много км, но обикновено се отива 4-5 пъти от София до Бургас със скорост 130/140 км/ч и около 3500/4000 оборота по магистралата, както и планинско каране, което предполага по-високи обороти. С една дума, двигателят не консумира нито грам масло. Авенсисът заедно с масления филтър до горната отметка на щеката събира точно 4 л. масло. Не е ревизиран такъв и е от 2004 г. Преди това в Испания е каран с 15w40, аз съм сипвал тойотското халволин ултра - 5w40 c3, motul x-cess 5w40, в момента е с Total Quartz INEO MC3 5W-30 разлика във вървеж, палене на студено не се наблюдава.
п.с. Мисля, че е уместно да се направи и анкета на кой колега колко "гори" масло.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби

Потребителски аватар
Georgepetrov137
Мнения: 227
Регистриран: 20 мар 2010 12:45
Репутация: 15
Местоположение: Бургас

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Georgepetrov137 » 17 юни 2019 11:06

Без да съм специалист, само от горчив опит споделям мнението, че двигателят се нуждае от ремонт. А за останалите въпроси се обърнете към оторизиран дилър. Каквото и масло да наливате, пак ще го гори и няма смисъл да чакате повече, защото после ремонта се усложнява и оскъпява. Поздрави!
Lexus - RX II - 300 4WD (204 Hp)

Потребителски аватар
urb
Мнения: 156
Регистриран: 12 май 2016 15:03
Репутация: 28
Местоположение: Стара Загора

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от urb » 17 юни 2019 14:28

То един ремонт - при износени цилиндри примерно - винаги е по добре да се вземе цял двигател от Англичанка и да се цопне в коша. Аз бих направил така когато му дойде времето и няма да се занимавам с глупости - а и ще си имам един двигател резерва.
KIA Sportage 1,6T 4WD DCT 2019
Toyota Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16472
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 909
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 17 юни 2019 17:20

urb написа:
17 юни 2019 14:28
о един ремонт - при износени цилиндри примерно - винаги е по добре да се вземе цял двигател от Англичанка и да се цопне в коша.
Проблемът при такова решение е, че 'вземаш котка в чувал' - не знаеш, дали взетият двигател не е по-зле дори от твоя...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dimkaraganchev
Мнения: 313
Регистриран: 03 юни 2010 18:23
Репутация: 33
Местоположение: гр. Сопот

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от dimkaraganchev » 17 юни 2019 19:25

urb написа:
17 юни 2019 14:28
То един ремонт - при износени цилиндри примерно - винаги е по добре да се вземе цял двигател от Англичанка и да се цопне в коша. Аз бих направил така когато му дойде времето и няма да се занимавам с глупости - а и ще си имам един двигател резерва.
Тъй, тъй. И като го цопнеш в коша и се окаже, че гори дори и повече масло, циркът става пълен... ppp.gif
Иначе, не вярвам да има износане на цилиндрите. Най-вероятно, смяната на сегментите би била достатъчна. А и след ремонта ще знаеш, че двигателят ти е нов.

Потребителски аватар
urb
Мнения: 156
Регистриран: 12 май 2016 15:03
Репутация: 28
Местоположение: Стара Загора

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от urb » 18 юни 2019 07:55

Ще си го правя сам и ми е кеф да си човъркам. Да котка в чувал е - но ако е от кола на под 200 000 км си струва + факта че карам на газ и двигател (по скоро глава) , която не е карана на газ за мен ще е предимство. Нищо не пречи после да сменя и сегментите. А може и да ги сменя преди да сменя двигателите, ако ми се заиграва и го отворя.
KIA Sportage 1,6T 4WD DCT 2019
Toyota Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002

Lwerewolf
Мнения: 58
Регистриран: 09 юли 2018 04:07
Репутация: 4
Местоположение: София
Автомобил: gws191l face '08, zze121 '03

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Lwerewolf » 27 юни 2019 02:55

Да споделя и аз.

Corolla e12, 3zz-fe, 2003, никаква газ - предполагаемо със "новите" сегменти, но със малкото дупки на буталата - не е сменяна щеката, предполагам няма fix.

Mobil super 3000 5w30 (бая смотано масло като чета) - за една година и 20000км (две смени на по 10к), половин щека... типично към 6-7к км почваше да яде видимо. Караше се въртящо се спокойно-лютеница. Според мен нормално.
Впоследствие четене и вманиачаване, флъшове, fuel system cleaner-и, Shell 5w30 за 3000км, сега amsoil ss 5w-30... на два резервоара, та не мога да кажа каквото и да е, не я карам особено много последната година :D
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Потребителски аватар
urb
Мнения: 156
Регистриран: 12 май 2016 15:03
Репутация: 28
Местоположение: Стара Загора

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от urb » 01 юли 2019 08:44

Верно си вманиачен. Моята ако е като твоята , няма дказвам на никого. Гори около 250 мл. / 1000 км , но не ми пука. Докато не стане литър няма да я барам, или ще я сменя за по нов модел.
KIA Sportage 1,6T 4WD DCT 2019
Toyota Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2002

Blizzarder
Мнения: 3
Регистриран: 26 юни 2019 14:43
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Yaris '01, 1.0 VVTI на газ

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Blizzarder » 15 юли 2019 16:30

Колеги от постовете ви не разбрах само преди 2005 има ли VVTi, на изброените модели, който не яде масло, тъй като точно към такъв Авенсис сме се насочили?

Zhmd
Мнения: 1
Регистриран: 15 юли 2019 21:42
Репутация: 0
Местоположение: България

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Zhmd » 15 юли 2019 21:47

Здравейте,

Из чуждите форуми съм чел, че този проблем с горенето на масло, заради дефект е само при 1.8 двигателя. Запознати ли сте дали как стоят нещата при 2.0? Защото съм се насочил към 2.0 двигател.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16472
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 909
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 15 юли 2019 21:52

Значи може да четете чуждите форуми, а не искате да прочетете тази тема ? :whistle:
Писано е по въпроса - 2.0 не е имало проблеми със сегментите... Но какъвто и да е двигател от преди 15-20г навярно вече е амортизиран и гори масло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

jappoint
Мнения: 18
Регистриран: 25 юли 2018 12:02
Репутация: 5
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Toyota carina e 3sfe

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от jappoint » 16 юли 2019 16:56

При 2.0 vvti няма заводски дефект със сегменти и бутала,но не е гаранция,че няма да гори масло от общо износване.При мен имаше доста висока консумация на масло,зимата за 4500 км. глътна 2,5 литра (кофти е да засичаш разход на масло).
След като на пролет смених маслото останах приятно изненадан,1литър за 6000км.
Масло менте в комбинация със зимните условия да е причината,знам ли.

Потребителски аватар
Grifin
Мнения: 34
Регистриран: 01 ное 2017 20:43
Репутация: 16
Местоположение: Русе
Автомобил: Celica 1.8i, 143hp, 2000,

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от Grifin » 27 авг 2019 14:34

Селиката ядеше по 2-3 кила на хиляда....Преди около година (5-6 хил.км.) я занесох на Сашо (механника) и до сега не е бутнала грам. Маслото бистричко.... тя си мърко кротко, преди да я сръчкаш ;)
Не само се хваля :)
Препоръчвам ви го!
:cheers:
Celica 1,8i 143hp 2001 1ZZFE

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост