Страница 1 от 3

Вибрации на волана и купето-КаринаЕ 2.0-проблема се реши :)

Публикувано на: 25 Май 2009 16:15
от desotodorov
Ето сега - продължение на писаното от темата ми за избор на кола.
Значи - симптомите на моята красавица са следните - появява се вибрация във волана, но се усеща и на купето - цялото - (предни и задни седалки) при скорост от около 110 до към 130км/час...при повишаване на скоростта - до към 140 - тресенето на волана като че ли спира, но на купето се усилва, при по-високи скорости не съм пробвал - страх ме е.
Важна подробност - вибрациите не са "заковани" при споменатите скорости - появяват се при път с неравности - по-гладък асфалт - не се усещат. Вибрациите и тресенето ги има при нормално каране с натисната газ, по инерция и на моторна спирачка, при спиране няма вибрации - т.е. варианта криви спирачни дискове отпада.
Гумите ми не са добри - но съм карал с тях на друга кола и проблем не съм имал, а на тази - това е втория комплект джанти +гуми, балансирани общо 4 пъти на различни места - така че - от написаното в забележките + това, че симптома се проявява главно при неравен път - би трябвало да се изключат колелата, като евентуален причинител.
След проверка на окачването - ми излязоха предни лагери главина и вътрешни кормилни накрайници за смяна, с уговорката, че след смяната на въпросните неща, може да излезе и още нещо, защото по думите на специалиста - от лагер предница по скоро "сее" а не се тресе.
Смених всичко - и външните кормилни накрайници също, вътрешните бяха разбити, лагерите също, външните бяха здрави, но се наложи да сменя и тях - не ми се обяснява защо - само ще кажа - не вярвайте на каталози :whistle:
След замяната - на момента скочих на педала, но за голямо съжалени - мое - и на джоба ми - се оказа че симптома си го има..."бьез изминьения" как то биха казали по "Уровень реки Дунай в сантиметров" happy.gif
След смяната не съм регулирал предницата - но мисля да отида първо на повторна диагностика в серзиза - и дано се открие от какво е...

Обичайните заподозрени:
Гуми и джанти - оправдани.
Лагери главина - бивши виновници, понастоящем - оправдани.
Кормилни накрайници - "сон сон жмо" smile.gif

След смяната на разбитите неща, и продължаващите вибрации- на мен ми просветна, че въщност лагери+накрайници са се разбили, заради нещо друго, което си стой и чака да бъде разкрито. И така като оставащи заподозрени съм набелязал:

Карета - нямат никакви симптоми - не издвата звук нито при каране направо, нито в завой с газ, ама знае ли човек...
Полуоски - мисля че единствения начин да се установи биенето им е визуално или с издикатор при въртенето им, но не би ли трябвало ако е от тях - тресенето да се появява, ВИНАГИ при определаена честота (ти) на въртене?
Елементите на задното окачване - на няколко места четох, че се случвало причината да е "отзад" а да се усеща "отпред" dry.gif ...е тогава става много гадно
Рейка (някой от колегите спомена , че давали дефекти на английската сглобка) - няма течове, не усещам да има и луфт във волана, като въртя се чува звук - но е в рамките на нормалното, не е някакво силно виене.
Тампони макферсон - не съм сигурен, че могат да са причина за такова поведение - някой беше споменал че е възможно.

Силно заподозрени:
Още някой от гуменометалните представители - втулки носачи, или стабилизираща щанга, биалетки ... от многото изчетени неща - стигнах до извода, че при наличие на разбити такива може дасе предаде вибрация и на купето.


Много ще се радвам ако някой допълни картинката - преди да съм отишъл пак в серзиза....за последно надявам се.

Публикувано на: 25 Май 2009 20:02
от diver
Изчакай земетресенията да стихнат.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Публикувано на: 25 Май 2009 20:30
от Климент
Едва ли е от биалетите,аз моята я взех с разбита дясна и още не съм я сменял,но нямам този проблем с вибрациите.Лопа си от време на време и това е rolleyes.gif Ще се сменя някой ден

Публикувано на: 25 Май 2009 20:41
от miLen4o
Еххххх тези биалетки.Моята Карина 2-ра под ред я взех октомври 2008 и ест. беше с разбити биалетки,но ги смених и след 6 месеца пак се разлопаха.Много болно място и е това на Каринките ,но все пак са по 15 лв. бройката, ще се приживее....Така ,че мисля биалетките отпадат като вариант.

Публикувано на: 25 Май 2009 20:43
от diver
miLen4o написа:Еххххх тези биалетки.Моята Карина 2-ра под ред я взех октомври 2008 и ест. беше с разбити биалетки,но ги смених и след 6 месеца пак се разлопаха.Много болно място и е това на Каринките ,но все пак са по 15 лв. бройката, ще се приживее....Така ,че мисля биалетките отпадат като вариант.
где и какви са тез на по 15лв?

Публикувано на: 25 Май 2009 20:50
от miLen4o
еми от софия ги взех....не помня точно каква е марката ,но помня че бяха същите като тези които си купих от Плевен за по 25 лв. броиката,а магазина се намира на...уффф ,че му забравих името там кадето има много магазина за авточасти не си спомням улицата biggrin.gif

Публикувано на: 25 Май 2009 21:54
от Uncle Dido
Улицата е "Симеон" smile.gif Фрашкано е с ментета. Да ти е кеф да се ядосваш. smile.gif

Десо, вземи ги хвърли тия гуми най-после! cool.gif

Освен странични и надлъжни, гумите имат и напречно износване, дето прави такива вибрации и шум, че ум да ти зайде! Тези износвания се получават, ако на предния автомобил си бил с износени амортисьори. Или тампоните на макферсона.
А, да не забравяме и шарката на гумата. На някои не им понасят определена шарка.

Публикувано на: 25 Май 2009 23:08
от desotodorov
Мхм,,,биалетка за 15 лв...те и на Пежото ми бяха по-скъпи истинските бе wink.gif аз с накрайници се оборудвах външни - японски - 555, и вътрешните щяха да са такива, ама се оказа че я няма точната дължина, и взех някакви Sidem - Белгийски...изглеждат малко, като правени по трудово...ама, материала е важен Фсе пак ...
И така...говорих пак с майстора дето ми сменява нещата...каза че е 100% сигурен, че хлабините при клатене - нагоре надолу - от разбитите лагери, и настрани - от накрайниците ги няма, и...сега и аз започвам да се замислям над гумите...единствените нови и хубави гуми, които имам са комплекта ми зимни от старата кола - 14", ще ги сложа на металните джанти на Карината - и без това ще им дойде реда като застуди, и ще пробвам пак... и ако се окаже че е изчезнало...хм...пак не джобоугодно - ще трябва да кОпувам нови 15 cool.gif
Ама добре де Дидо, то на Пежото изобщо вибрации не се усещаха с тези гуми, ма знам ли...яко криви са си, мама им стара....там обаче е дуго окачването - задното специално - може да се окаже по-чувствителна Керън...това и е новото име... laugh.gif

Публикувано на: 25 Май 2009 23:19
от Uncle Dido
Десо, хубаво име... biggrin.gif biggrin.gif

Току-виж, сложиш нова гума, а тя легне.................на пътя, де............ biggrin.gif

Публикувано на: 26 Май 2009 09:03
от diver
desotodorov написа:...те и на Пежото ми бяха по-скъпи
На пежото бяха по 50лв и се чупеха, на мусото ми бяха по 15лв много по-истински направени и не съм ги сменял... за тва питам ....

Публикувано на: 26 Май 2009 22:10
от max-2
Гумите са много важни. Може да са криво износени ако са били преди това на крива джанта и може да са с изпуснали платове, което се усеща и при бавно каране на втора. Виж също и някоя кора отдолу да не играе от въздушната струя при висока скорост (имал съм такава случка със служебно Мондео), докато не се отпори на магистралата и тресенето не спря. Карината няма такива големи кори, виж си бронята, въобще всичко, което може да се клати от възд. струя може да тресе.
И да, Керън е по-чувствителна от мекото Пежо biggrin.gif

Публикувано на: 27 Май 2009 12:21
от miLen4o
Искам да попитам тъй като найстина и на мен ми писна да ги сменям тия биалетки какви да си взема каква марка са???Щот тези от 15 и тези от 25 бяха една и съща марка и все се преебават бързо.Ама според мене на българските "пътища" каквито и да сложа ще се разбиват бързо....или бъркам???

Публикувано на: 27 Май 2009 13:30
от desotodorov
..ами аз писах горе - "555" - японска фирма, има ги в ЕВРО 07 - като за моята - сега проверих - са 42.13лв за бройка, на всички останали са около, 20-25лв.

Изображение


http://www.euro07.bg/index.php

Изглеждат ми доста качествени като изработка - и май наистина са японски - аз се запознах отблизо с външни и вътрешни корм. накрайници.
И друго мога да кажа - за предубедените към ЕВРО 07 - от известно време, повече от година, имат политика и зареждат голяма номенклатура части от японски производители (не мога да кажа откъде го знам - но е сигурно), и според мен...повечето магазини рекламиращи се като специализирани за яопонски коли - вземат от тях и препродават...ходят до "склада" с две думи :thumbsup:

Публикувано на: 31 Май 2009 22:07
от desotodorov
Отговора на загадката - 100% еднозначен - криви гуми. Явно Керън е доста по-чувствителна по отношение на окачаване от дизеловото ми Пежо ( а може би и това че двигателя там беше по-тежък и "мачкаше" повече гумите)- но това може да се приеме и като плюс - все пак - там тресене с тези гуми нямаше - но пък смених преден лагер....

Публикувано на: 01 Юни 2009 08:42
от diver
desotodorov написа:Отговора на загадката - 100% еднозначен - криви гуми. Явно Керън е доста по-чувствителна по отношение на окачаване от дизеловото ми Пежо ( а може би и това че двигателя там беше по-тежък и "мачкаше" повече гумите)- но това може да се приеме и като плюс - все пак - там тресене с тези гуми нямаше - но пък смених преден лагер....
ако си с 405 почвай да събираш и за заден мост biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif