Вибрации на волана и купето-КаринаЕ 2.0-проблема се реши :)
Публикувано на: 25 Май 2009 16:15
Ето сега - продължение на писаното от темата ми за избор на кола.
Значи - симптомите на моята красавица са следните - появява се вибрация във волана, но се усеща и на купето - цялото - (предни и задни седалки) при скорост от около 110 до към 130км/час...при повишаване на скоростта - до към 140 - тресенето на волана като че ли спира, но на купето се усилва, при по-високи скорости не съм пробвал - страх ме е.
Важна подробност - вибрациите не са "заковани" при споменатите скорости - появяват се при път с неравности - по-гладък асфалт - не се усещат. Вибрациите и тресенето ги има при нормално каране с натисната газ, по инерция и на моторна спирачка, при спиране няма вибрации - т.е. варианта криви спирачни дискове отпада.
Гумите ми не са добри - но съм карал с тях на друга кола и проблем не съм имал, а на тази - това е втория комплект джанти +гуми, балансирани общо 4 пъти на различни места - така че - от написаното в забележките + това, че симптома се проявява главно при неравен път - би трябвало да се изключат колелата, като евентуален причинител.
След проверка на окачването - ми излязоха предни лагери главина и вътрешни кормилни накрайници за смяна, с уговорката, че след смяната на въпросните неща, може да излезе и още нещо, защото по думите на специалиста - от лагер предница по скоро "сее" а не се тресе.
Смених всичко - и външните кормилни накрайници също, вътрешните бяха разбити, лагерите също, външните бяха здрави, но се наложи да сменя и тях - не ми се обяснява защо - само ще кажа - не вярвайте на каталози
След замяната - на момента скочих на педала, но за голямо съжалени - мое - и на джоба ми - се оказа че симптома си го има..."бьез изминьения" как то биха казали по "Уровень реки Дунай в сантиметров"
След смяната не съм регулирал предницата - но мисля да отида първо на повторна диагностика в серзиза - и дано се открие от какво е...
Обичайните заподозрени:
Гуми и джанти - оправдани.
Лагери главина - бивши виновници, понастоящем - оправдани.
Кормилни накрайници - "сон сон жмо"
След смяната на разбитите неща, и продължаващите вибрации- на мен ми просветна, че въщност лагери+накрайници са се разбили, заради нещо друго, което си стой и чака да бъде разкрито. И така като оставащи заподозрени съм набелязал:
Карета - нямат никакви симптоми - не издвата звук нито при каране направо, нито в завой с газ, ама знае ли човек...
Полуоски - мисля че единствения начин да се установи биенето им е визуално или с издикатор при въртенето им, но не би ли трябвало ако е от тях - тресенето да се появява, ВИНАГИ при определаена честота (ти) на въртене?
Елементите на задното окачване - на няколко места четох, че се случвало причината да е "отзад" а да се усеща "отпред"
...е тогава става много гадно
Рейка (някой от колегите спомена , че давали дефекти на английската сглобка) - няма течове, не усещам да има и луфт във волана, като въртя се чува звук - но е в рамките на нормалното, не е някакво силно виене.
Тампони макферсон - не съм сигурен, че могат да са причина за такова поведение - някой беше споменал че е възможно.
Силно заподозрени:
Още някой от гуменометалните представители - втулки носачи, или стабилизираща щанга, биалетки ... от многото изчетени неща - стигнах до извода, че при наличие на разбити такива може дасе предаде вибрация и на купето.
Много ще се радвам ако някой допълни картинката - преди да съм отишъл пак в серзиза....за последно надявам се.
Значи - симптомите на моята красавица са следните - появява се вибрация във волана, но се усеща и на купето - цялото - (предни и задни седалки) при скорост от около 110 до към 130км/час...при повишаване на скоростта - до към 140 - тресенето на волана като че ли спира, но на купето се усилва, при по-високи скорости не съм пробвал - страх ме е.
Важна подробност - вибрациите не са "заковани" при споменатите скорости - появяват се при път с неравности - по-гладък асфалт - не се усещат. Вибрациите и тресенето ги има при нормално каране с натисната газ, по инерция и на моторна спирачка, при спиране няма вибрации - т.е. варианта криви спирачни дискове отпада.
Гумите ми не са добри - но съм карал с тях на друга кола и проблем не съм имал, а на тази - това е втория комплект джанти +гуми, балансирани общо 4 пъти на различни места - така че - от написаното в забележките + това, че симптома се проявява главно при неравен път - би трябвало да се изключат колелата, като евентуален причинител.
След проверка на окачването - ми излязоха предни лагери главина и вътрешни кормилни накрайници за смяна, с уговорката, че след смяната на въпросните неща, може да излезе и още нещо, защото по думите на специалиста - от лагер предница по скоро "сее" а не се тресе.
Смених всичко - и външните кормилни накрайници също, вътрешните бяха разбити, лагерите също, външните бяха здрави, но се наложи да сменя и тях - не ми се обяснява защо - само ще кажа - не вярвайте на каталози

След замяната - на момента скочих на педала, но за голямо съжалени - мое - и на джоба ми - се оказа че симптома си го има..."бьез изминьения" как то биха казали по "Уровень реки Дунай в сантиметров"

След смяната не съм регулирал предницата - но мисля да отида първо на повторна диагностика в серзиза - и дано се открие от какво е...
Обичайните заподозрени:
Гуми и джанти - оправдани.
Лагери главина - бивши виновници, понастоящем - оправдани.
Кормилни накрайници - "сон сон жмо"

След смяната на разбитите неща, и продължаващите вибрации- на мен ми просветна, че въщност лагери+накрайници са се разбили, заради нещо друго, което си стой и чака да бъде разкрито. И така като оставащи заподозрени съм набелязал:
Карета - нямат никакви симптоми - не издвата звук нито при каране направо, нито в завой с газ, ама знае ли човек...
Полуоски - мисля че единствения начин да се установи биенето им е визуално или с издикатор при въртенето им, но не би ли трябвало ако е от тях - тресенето да се появява, ВИНАГИ при определаена честота (ти) на въртене?
Елементите на задното окачване - на няколко места четох, че се случвало причината да е "отзад" а да се усеща "отпред"

Рейка (някой от колегите спомена , че давали дефекти на английската сглобка) - няма течове, не усещам да има и луфт във волана, като въртя се чува звук - но е в рамките на нормалното, не е някакво силно виене.
Тампони макферсон - не съм сигурен, че могат да са причина за такова поведение - някой беше споменал че е възможно.
Силно заподозрени:
Още някой от гуменометалните представители - втулки носачи, или стабилизираща щанга, биалетки ... от многото изчетени неща - стигнах до извода, че при наличие на разбити такива може дасе предаде вибрация и на купето.
Много ще се радвам ако някой допълни картинката - преди да съм отишъл пак в серзиза....за последно надявам се.