Страница 1 от 1
Сменя ли се маховик когато се сменя съединител на авенсис
Публикувано на: 27 Апр 2009 10:32
от Pesho
Задължително ли е?Мога ли да сменя САМО съединителя?Колата е авенсис 2003 д4д 116 на 100к.Говорих с един механик той каза 4е на този авенсиси му се сменя всичко.Проверих маховика струва 2500(в най-евтиният му вариант)И кво аз съм си купил тойота защото е здрава и изведнъж на всеки 100к км трябва да давам по 3500 за съединител и маховик.
Публикувано на: 27 Апр 2009 10:37
от Petar
Kak taka hte smeniah i mahovik smenia se samo siedinitel
Публикувано на: 27 Апр 2009 12:53
от Me4oKyX
Pesho - сменя се ако има нужда - т.е. ако придърпва или потропва като е пробваш на място със ръчна да тръгне... Има разни симптоми, които се появяват, ако маховика е за смяна. Не питай монтьори от Тойота - според тях всичко се сменя, дори без голяма нужда laugh.gif А цената на такъв съединител с маховик е около 900лв с доставката - има доста хора от форума, които си го поръчаха през ebay - всички до един доволни

Ако не можеш се оправи сам - свиркай, ще помагам - колкото струва - толкоз - аз пари за услугата няма да искам - да уточня, че да не стане неразбория biggrin.gif
Примерно такова -
http://cgi.ebay.co.uk/FLYWHEEL-PERFORMA ... 240%3A1318
Публикувано на: 27 Апр 2009 20:48
от мехаННика
Pesho,има начин за проверка на маховика след разглобяването ,тоест възможно е да е на"границата" и без да е имало чукане или вибрации. При тези цени и аз бих тръгнал с феродов диск и лагер но имай едно на ум. Вариант 1- оставаш без кола докато намериш маховик ,вариант 2 -рискуваш тези 6 по Х лева за труд .Всеки сам решава.
Публикувано на: 28 Апр 2009 10:26
от Pesho
Мерси колеги ще пробвам варианта без маховик.Ме4о много благодаря за предложението,ако се наложи ще се възползвам

Публикувано на: 29 Апр 2009 02:05
от Bass_Man
Ако си мислиш , че ако си купиш Голф , БМВ , Мерцедес или Ауди след 2000-та и няма да сменяш маховици на 100 000км ( в интерес на истината обикновенно се прецакват на около 200 000км така ,че ако твоя е за смяна може да се замислиш на колко реални км ти е колата ) си в много голяма грешка

biggrin.gif laugh.gif .
Това са екстрите на икономичните дизели

. Дюзи по 1000лв. , нафтови помпи по 2000лв. , маховици по 1000лв. , турбо по 2000лв. и тн. Иначе са доста икономични , а и доста вървят

.
Аз ако съм на ваше място ще изхвърля тая демпферна простотия и ще си сложа един най-обикновен маховик с най-обикновен ( леко подсилен ) съединител и ще си свиркам

.
BTW: Още първото BMW 525TDS ( не съм сигурен за 524TD ) 90-те години е с такъв маховик . И общо взето при чипосване най-големия проблем идва там .
Публикувано на: 28 Сеп 2009 17:06
от na4inae6t
smeniai az ne go smenih i sega sagaliavam,mnogo beli napravi
Публикувано на: 28 Сеп 2009 19:21
от Vokil
Има комплекти на валео за доста марки коли включващи нормален маховик притискател феродо и лагер попитаи по магазините за авточасти все трябва и за авенсис да има .
Публикувано на: 30 Сеп 2009 10:20
от roumen68
Дааа, в сервиза на Тойота като разбраха че ще тегля каравана над 1 тон - ме предупредиха за това. Съединителят бил такъв тип, че замине ли си той - сменя се и маховика. Особеност на Авенсиса. Като го разбрах това - карам доста внимателно докато тегля караваната, ама...
Някой ще ми каже ли симптоми за износване освен придърпване? Такова при мен все още няма, колата ми е на 130 000 км.
А при тръгване от място на първа винаги се чува едно тихо металическо "цък" в момента в който колата потегли. След това не се чува повече при другите предавки. Прилича ми на някаква хлабавина в механизъм, който си заема мястото при първоначалното ускоряване. Някой има ли идея какво ще е това?
Публикувано на: 30 Сеп 2009 11:57
от Petar
Tova sigurno vaji samo za smianata na syedinitela zaedno s mahovika za dizelite
Публикувано на: 30 Сеп 2009 15:50
от roumen68
Petar написа:Tova sigurno vaji samo za smianata na syedinitela zaedno s mahovika za dizelite
Възможно е. Всъщност ако товариш съединителя - заминавал и маховика, затова се сменяли и двете.
Публикувано на: 30 Сеп 2009 16:38
от ugabuga
Най-голямата причина да пишат че се сменя е цената на труда и колко време отнема смяната.
С други думи, докато е извадена трансмисиата сменяй квото можеш, че след 20-30,000 да не сваляш пак.
Както при ангренажния ремък - да се смени и водната помпа дори и да й няма нищо. Но в края на краищата решението си е лично.
Публикувано на: 11 Окт 2009 22:20
от Kiki
roumen68 написа: колата ми е на 130 000 км.
Моята е на 170 000км и все още няма симптоми на износен съединител, въпреки, че я карам по задръстванията в София.
Притесняваш се за караваната!? Ти пък, да не я теглиш по няколко пъти в месеца?
