Страница 1 от 1

спирачки на корола ?

Публикувано на: 19 Апр 2009 20:48
от goahead
здравейте някой има ли представа колко 6те ми струва смяната на феродото на королка 99 , само феродото ли се сменя кото си купиш 2-ра употрена кола ?

Re: спирачки на корола ?

Публикувано на: 19 Апр 2009 21:25
от slowtraveler
Доколкото разбрах не си сигурен дали ти са свършили накладките и искаш да ги смениш само защото колата е втора ръка???
Това се прави само ако ти са свършили накладките, а не като вземеш кола втора ръка.
На предни или задни колела смяташ да сменяш феродото?
При смяната се мери и остатъчната дебелина на дисковете или барабана. Ако е под минималния, посочен от производителя размер, или ако имаш сериозни нарушения на повърхността (например от каране със свършили накладки), ще трябва да сменяш и горепосочените детайли.

Публикувано на: 19 Апр 2009 22:06
от goahead
izwinqvam se che pisha na majmunica ama na chujd komp sam i nqma kak , poneje da kolata e kupih naskoro i me posavetvaha da si gi sminq a ot skoro ot vreme na vreme izdava edni skarcane pri spirane ne e postoqnno no me pretesnqva da, da shte zapochna s edin pregled na kolata ama iskah baza za sravnenie kato popitam cenata za spirachkite da imam edno na um che sam v momenta v sl. brqg i znam li gi mesnite(toet znam gi) babaiti cool.gif

Re: спирачки на корола ?

Публикувано на: 19 Апр 2009 22:22
от martod
goahead написа:здравейте някой има ли представа колко 6те ми струва смяната на феродото на королка 99 , само феродото ли се сменя кото си купиш 2-ра употрена кола ?
Феродото ти е най белия кахър....Щом ти свири от време на време, това е от по твърдо феродо....
Първото нещо дето трябва да смениш, са ремъци , ролки и масла, ако не знаеш дали са сменяни....

Публикувано на: 26 Апр 2009 16:45
от goahead
еее,тея неща ги сминих просто не останаха стотинки за накладките ама ги проверих екстра са, обясни ми пича че имало някакви стружки във феродото чат пат и затова може да ми е престъргало

Публикувано на: 26 Апр 2009 19:47
от inch high
Да много е опасно да не знаеш в какво състояние са ти дисковете.
Веднъж карах 2000км едно фордче. Като се прибрах и проверих накладки и дискове, онемях ...

Накладките както и да е бяха заминали, но дисковете !!! бяха толкова изтънели, че единия беше напукан на три места а другия на едно.

Как не се пребих по пътя не знам.

От тогава ВИНАГИ проверявам, дори един поглед през дупките на джантата е достатъчен.
Човек, придобива представа дали автомобила е поддържан или не.

Публикувано на: 26 Апр 2009 20:30
от slowtraveler
Виждал съм скъсан диск на една шкодичка. Момчето се оплакваше, че 'нещо шумяла и дърпала на една страна'...
А се оказа, че диска се е скъсал около главината, и бе останал защипан от апарата (диска беше с дебелина на вестник).
Затова има минимална допустима дебелина на диска и неписано правило - на втората смяна на накладки сменяш и диска...

Публикувано на: 26 Апр 2009 23:30
от diver
slowtraveler написа:Виждал съм скъсан диск на една шкодичка. Момчето се оплакваше, че 'нещо шумяла и дърпала на една страна'...
А се оказа, че диска се е скъсал около главината, и бе останал защипан от апарата (диска беше с дебелина на вестник).
Затова има минимална допустима дебелина на диска и неписано правило - на втората смяна на накладки сменяш и диска...
На втора смяна на ремък сменяш ролките....Лично аз досега съм сненял само криви дискове, На джипа предните ги ядеше за около 15000км. Сменил съм поне 5-6 комплекта накладки. За да изтънеят кат весник дисковете на колко ли милиона е купето?

Публикувано на: 26 Апр 2009 23:32
от Bass_Man
diver написа: За да изтънеят кат весник дисковете на колко ли милиона е купето?
130 000 км ! :whistle:

Публикувано на: 26 Апр 2009 23:37
от diver
Bass_Man написа:
diver написа: За да изтънеят кат весник дисковете на колко ли милиона е купето?
130 000 км ! :whistle:
7-8 пъти е трябвало да ги сменя досега пък да не разбера.....Сигурно е до стил на каране. Аз карам кротко, редко дигам повече от 40 и спирам по инерция. Вероятно това е причината да не сменям дискове....

Публикувано на: 26 Апр 2009 23:43
от slowtraveler
diver написа:....7-8 пъти е трябвало да ги сменя досега пък да не разбера.....Сигурно е до стил на каране. Аз карам кротко, редко дигам повече от 40 и спирам по инерция. Вероятно това е причината да не сменям дискове....
Дайвъре, няма смисъл да се заяждаш.
Последно сменях дискове на Астрата на около 80х.км. Просто ми бяха свършили оригиналните накладки (щом с оригиналните съм навъртял 80х.км явно стила ми не е прекалено рязък).
При смяната замерих дисковете и видях, че са износени с 60% от оригиналния размер. Т.е. ако следващия комплект накладки издържи още 80х.км до смяната, то диска ще е изтънял под минимума. Затова и реших да ги сменя, въпреки, че имаше още доста хляб в тях...
Така съм сигурен, че спирачките няма да ме подведат до последваща смяна на накладки (например да почнат да се кривят или пукат заради прекомерно износване)......

Публикувано на: 27 Апр 2009 00:14
от Bass_Man
diver написа:........................Сигурно е до стил на каране. Аз карам кротко, редко дигам повече от 40 и спирам по инерция. Вероятно това е причината да не сменям дискове....
Аве не си толкова глупаво момче що не стнеш вегетарианче :whistle: ????
slowtraveler написа: Така съм сигурен, че спирачките няма да ме подведат до последваща смяна на накладки (например да почнат да се кривят или пукат заради прекомерно износване)......
Не бъди сигурен ! Няма да те подведат поради износване , а примерно поради некачествена изработка и/или кофти материал wacko.gif . Дано не ти се случва де си мисля , че от оригиналното по-убаво нема tongue.gif .

Публикувано на: 27 Апр 2009 10:46
от mitoko
slowtraveler написа:
diver написа:....7-8 пъти е трябвало да ги сменя досега пък да не разбера.....Сигурно е до стил на каране. Аз карам кротко, редко дигам повече от 40 и спирам по инерция. Вероятно това е причината да не сменям дискове....
Дайвъре, няма смисъл да се заяждаш.
Последно сменях дискове на Астрата на около 80х.км. Просто ми бяха свършили оригиналните накладки (щом с оригиналните съм навъртял 80х.км явно стила ми не е прекалено рязък).
При смяната замерих дисковете и видях, че са износени с 60% от оригиналния размер. Т.е. ако следващия комплект накладки издържи още 80х.км до смяната, то диска ще е изтънял под минимума. Затова и реших да ги сменя, въпреки, че имаше още доста хляб в тях...
Така съм сигурен, че спирачките няма да ме подведат до последваща смяна на накладки (например да почнат да се кривят или пукат заради прекомерно износване)......
какво то и да си говорим от едно наблюдение статистика не се прави... затова е фотума секи да казва и да се коментира и секи сам си преценава...и примера с астрата не е уместен щото е астра там са им други концепсиите и приоритетите (за разлика от тойота) :thumbsup:

Публикувано на: 27 Апр 2009 16:27
от slowtraveler
mitoko, в механиката няма други концепции - законите на физиката важат в пълна сила, независимо дали е Опел или Тойота.
На Тойотата смених оригиналните накладки (но задни) на 90х.км, така-че нещата са доста сходни....
Да не мислиш, че тойота са направили свръх дебел диск, с огромен запас от износване, като с това да си увеличат подресорните маси?
Чугуна си е чугун и накладките го износват къде повече, къде по-малко...
Към дайвъра коментара ми бе само по графата, че е сменял 7-8 комплекта накладки, а дисковете не ги е пипал, което ми се стори доста странно (ако е проверявал минимално допустимата дебелина на диска де...)...
Може и накладките да са били много 'меки'....

Публикувано на: 04 Фев 2010 18:44
от inch high
Сложиш ли твърди накладки, сменяш дискове!
Купиш ли си меки, колата си спира нормално,
и дисковете ако са качествени може и да я надживеят.
Недостатъка е само, че меките се сменят по-често.